Afvallen, hulp nodig please!!

Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar, 173 cm en 67 kg. Ik wil graag afvallen, maar weet niet hoe. Helppp!

26 feb 2020, Dikkiiiieee


Reacties

plaats reactie
1

Waarom wil je afvallen? Doe je dit omdat jij het wilt of omdat anderen het willen? Maar voeding,beweging, stress,slaap,medicatie,genen,depressie,aandoeningen en gespierd zijn hebben invloed op je gewicht. Maar als je wat meer info geeft kan ik je advies geven.

27 feb 2020, 07:02, Juliatje.
2

Ik ben 13 jaar 1.78 en weeg bijna 90kg wat kan ik doen om zonder te sporten af te vallen
Ik sport niet omdat ik niks leuk vind en ik mag niet naar de sportschool van mijn ouders

29 feb 2020, 21:02, Anoniemer1234
3

Beste Anoniemer1234, er is voor iedereen wel een leuk sport! En sporten is gezond voor je gezondheid en het is een mythe dat je de sportschool nodig hebt om af te vallen. Hier wat gratis sport ideeën : joggen,wandelen,fietsen, buiten freerunnen, buiten voetbal/hockey,basketbal of korfbal, met YouTube filmpjes sporten,dansen op leukste muziek of sporten met springtouw. Je kan ook altijd met meerdere mensen samen sporten voor voor motivatie bij afvallen. Maar vraag je ouders voedingsadvies en ga niet op eigen houtje afvallen. Een cashdieet is ook geen goed idee. Hier wat tips
Tip 1 Word vegetariër of veganist. Het helpt je een paar kilo af te vallen maar je moet wel gezond dan eten.
Tip 2 Slaap 8 tot 10 uur per dag. (Te veel en weinig slaap maakt je hongerig)
Tip 3 leg ongezond eten buiten het zicht en gezond eten in het zicht.
Tip 4 Maak een afvalplan.
Tip 5 Maak een motivatielijst
Tip 6 Verwen jezelf soms met iets non food vanwege het afvallen.
Tip 7 Ga niet los met eten in weekend want dan wordt afvallen moeilijk.
Tip 8 beweeg elke dag een uur.
Tip 9 Eet langzaam en kauw op je eten, de meeste mensen eten veel te snel.
Tip 10 heb geduld.
Tip 11 Maak van eten een speciaal moment.
Tip 12 Wacht altijd 3 uur voordat je weer wat eet.
Tip 13 Probeer ongezond eten in stapjes af te bouwen.
Tip 14 Veel mensen eten te veel koolhydraten en zelf is het handig als jij kijkt of jij dat ook doet want te veel koolhydraten eten is niet goed.
Tip 15 Maak van koken je hobby, en bedenk gezonde recepten.
Tip 16 Varieer met je eten.
Tip 17 Als er iets mis gaat denk dan: volgende keer beter! Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

1 mrt 2020, 07:03, Juliatje.
4

Ik ben 11 en weeg 54 kg en ik kan niet sporten door mijn blessures ik had net iets aan rug en nu aan voet pf

1 mrt 2020, 21:03, Lopke Mets
5

Ik ben 11 en weeg 54 kg en ik kan niet sporten door mijn blessures ik had net iets aan rug en nu aan voet pf

1 mrt 2020, 21:03, Daniëla seavey
6

Beste, Daniëla seavey/ Lopke Mets ik denk dat de fysio juist bij jou kan helpen zij weten wat ze het beste in jou situatie kunnen doen.

2 mrt 2020, 17:03, Juliatje.
7

Volgens de bmi-meter zou je een normaal gewicht hebben. Al zegt een bmi niet alles omdat niet iedereen dezelfde bouw heeft.
Belangrijkste is om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Matig met snelle suikers en de geraffineerde suikers beter laten staan. Regelmatig eten maar niet te vaak, zodat je minder insulinepieken krijgt. Voor je bloedsuikerspiegel zijn ook allerlei voedingsstoffen belangrijk. Eet zelf edelgistvlokken, waarin onder andere vitamine B, chroom en zink, die belangrijk zijn voor je bloedsuikerspiegel.
Op die manier krijg je eerder het gewicht dat bij je past dan dat gevaar loopt teveel af te vallen en spieren af te breken, zoals bij mensen die heel weinig gaan eten.
Lichaamsbeweging voor het ontbijt zet je vetverbranding aan. Zal niet altijd lukken in de ochtend maar anders voor het avondeten.
En vraag je ouders geen zooi in huis te halen en praat er vooral over. Misschien samen bewegen, zoals een wandeling in het weekend, wat vaker met de fiets gaan.

3 mrt 2020, 20:03, Lucky
8

@Juliatje

Ik heb al heel lang de wens om af te vallen.
Ik struggle al van kleins af aan met mijn zelfbeeld en met mijn gewicht. Werd altijd aangestaard, geroddeld over me enzo. En sinds groep 8 is het erger geworden. Zit in klas 2 nu. Ik ben toen minder gaan eten enzo, tot in januari vorig jaar. Toen at ik nog iets van 100 kcal per dag. Ik heb al paar dagen geprobeerd van; het maakt niet uit wat je eet, zolang je voldoende binnen krijgt. Heb ik niet meer dan 2 dagen volgehouden. Ik ben laatst ook nog geconstateerd met ADHD en heb medicijnen gekregen. Ik eet nu helemaal niet zo veel meer omdat we thuis zitten en door die medicijnen.

Het is vaak elke ochtend een beetje vla, beker yoghi met dan mijn medicijnen. Lunch is vaak een cracker met een beetje jam of een broodje met kaas, met een beker yoghi en medicijnen. En avondeten is vaak de helft of driekwart en dan kan ik mijn vlees al niet meer op. Ik eet al bijna geen snoep meer en vaak in het weekend chips en dergelijke.

Ik ben nogal een stress kip, ik slaap niet voldoende (al heel lang niet) en heb depressie. Heb je tips?? Was dit genoeg informatie??

3 apr 2020, 08:04, Dikkiiiieee
9

@ Anoniemer1234

Ik was eerst ook zo, ik dans dan graag, maar ik vond wandelen en fietsen ook nooit wat aan. Wat bij mij heeft geholpen is door het gewoon te doen, zet een leuk muziekje op en zet je gedachten ergens anders op.
Desnoods fiets je naar een meertje/ bos ofzo, wat jij leuk vind, of naar familie, vriend(in)en. Het is vaak wel even lekker als je ertussen uit bent geweest. Heb je vroeger aan een sport gedaan?

3 apr 2020, 08:04, Kay
10

@Dikkiiiieee:
Je leeft veel te veel op koolhydraten en dan ook nog heel veel slechte koolhydraten (producten met toegevoegde suikers of met bloem uit graan). Te veel slechte koolhydraten kunnen, naast je gewicht, ook je ADHD-klachten, je stressklachten en je slaapproblemen enorm verergeren. Een rigoureuze verandering van je voedingspatroon is moeilijk en vaak ook moeilijk bij ouders erin te krijgen, maar zal je wel enorm helpen om je gezondheidsklachten te verminderen.

Een gezond ontbijt bestaat uit groente, eiwitten en het liefst ook goede vetten en niet uit producten met koolhydraten uit granen, producten met toegevoegde suikers en suikerrijk fruit. Gezonde ontbijtjes zijn bijvoorbeeld: een salade met vis, boerenommelet met avocado of groene smoothie met pitten en/of zaden erdoor.

Van deze bovenstaande ontbijtjes kom je helemaal niet aan. Integendeel: het helpt je lichaam zijn regelstoffen (hormonen) goed op orde te hebben en houden, waardoor de kans op ongezond snacken/snoepen later op de dag, enorm wordt verkleind. Door te weinig gezond te eten (en dat doe je nu!!), kom je juist aan!

5 apr 2020, 08:04, Timo
11

Heyy ik ben nu ook aan het afvallen omdat ik zomervakantie heb en naar de eerste ga dus dan krijg ik miss een glow up ofzo dus ja ik eet salade in de avond yogert in de middag of hoe je het ook schrijft en zure appel in de ochtend:)) en doe Nintendo workout spel heel leuk is dat

18 aug 2020, 10:08, ...
12

...:
Heel goed!! En nu ook volhouden hè, ook wanneer de vakantie voorbij is.

Het is stoer en het geeft status, aanzien, trots en daarmee zelfvertrouwen om goed voor jezelf te zorgen. Laat zien dat jij het ook kan. Laat zien dat jij ook een winnaar bent!

18 aug 2020, 11:08, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.