weeg ik te weinig? 14 jaar en 45 kg en 1.60

Geschreven door Hanneke14 op 27 okt 2014

Ik ben pas 14 jaar geworden.
Ik weeg 45 kg en ben 1.60..
Weeg ik te weinig???

Jullie reacties

Nee hoor.. Voor jouw leeftijd en lengte is het een prima gewicht. Mag iets meer zijn maar 45 is niet ongezond laag/weinig

28 okt 2014, 16:46 Lotte

Precies, al zit je wel dicht bij de grens met ondergewicht (te dun). Krijg je wel de goede dingen genoeg binnen? Minimaal 200 gram groente, 2 stukken fruit per dag, voldoende eiwitten, (goede) koolhydraten, goede vetten?? Door te weinig binnen te krijgen hiervan, stopt je groei voortijdig, kan je minder goed leren/concentreren en het is super ongezond voor je lichaam (kans op ziektes etc.).

Als je bent uitgegroeid kan je als ezelsbruggetje gebruiken: je lengte in cm min 97 is de grens met overgewicht, min 107 is de grens met ideaal gewicht en min 117 is de grens met ondergewicht. Als jij al bent uitgegroeid is dat dus: 160 - 97 = 63 kg de grens met overgewicht. 160 - 107 = 53 kg de grens met ideaal gewicht en 160 - 117 = 43 kg is de grens met ondergewicht (te dun). 45 kg valt hier dus net binnen ;). Als je nog in de groei bent, kan je dit ezelsbruggetje overigens niet gebruiken.

28 okt 2014, 18:45 Richard

Ja ik eet best wel veel. Altijd veel groente en 3 boterhammen per dag. En best veel chips en andere lekkernijtjes;)
Ik zit nog in de groei ik groei nog 10 cm ongeveer dus dat ezelsbruggetje kan ik niet gebruiken;(

30 okt 2014, 19:16 Hanneke14

Dit topic is gesloten voor verdere reacties. Heb je hier een vraag over, neem dan contact op met de coördinator.