Zoenen met ex-docent

Heehoi!

Ik heb een beetje advies nodig. Ik ben 18 jaar oud, bijna 19, en ik sta op het punt om een (soort van tijdelijke) 'friends-with-benefits'-relatie te krijgen met mijn 46-jarige ex-docent. We hebben nog niet gezoend, wél bijna, en weten allebei dat er de volgende keer dat we elkaar weer zien, meer kan en waarschijnlijk ook zal gebeuren. Er is geen sprake van dwang, verliefdheid of een complex, maar van aantrekkingskracht tussen twee mensen.

Ik wil dan ook eerst even voorop stellen dat hij niet meer mijn docent is. Pas nadat ik was geslaagd en op de universiteit belandde, ontwikkelde onze vriendschapsrelatie zich op deze manier.

Het is een ietwat gecompliceerde situatie, omdat hij natuurlijk heel wat ouder is dan dat ik ben. Hij is al jaren getrouwd én heeft twee dochtertjes. Zijn vrouw en hij geloven beide niet in monogamie, waardoor ze een open relatie hebben. Dit houdt in dat ze beide iets met hun (seksuele) verlangens en gevoelens ten opzichte van een persoon mogen doen. Hierdoor heb ik niet de illusie dat ik de enige ben waar hij zo mee omgaat. Wat het nog een beetje ingewikkelder maakt, is dat ik nog nooit heb gezoend. Ik heb er in principe niks tegen om van hem de eerste keer te maken, maar ik ben bang om hem teleur te stellen. Een half jaar geleden heb ik eens tegen hem verteld dat ik nog nooit heb gezoend, maar plakte ik er ook gelijk de zin achteraan 'dat ik dat voor mijn 19e verjaardag wel zou regelen'. Ik weet niet of hij weet dat dat dus niet gebeurd is, waardoor ik het volgende dilemma heb: moet ik nog eens benadrukken dat ik nog nooit heb gezoend, zodat zijn verwachtingen lager worden en bij mij die druk van 'presteren' er af gaat, of is dat juist heel onaantrekkelijk en moet ik me er maar gewoon doorheen bluffen?

Nadat ik hem twee weken geleden toevallig heb gezien en onze chemie on fire was, spraken we af om binnenkort eens wat te drinken samen. Hij appte maandag dat hij me deze week een datum zou appen, maar ik heb nog niks van hem gehoord. Denk je dat ik hem zelf moet appen, of dat ik het beste even kan afwachten?

Ik snap dat het best een bijzondere situatie is. Gezien het feit dat zijn vrouw en hij in een open relatie zitten, ik boven de 18 ben én hij mijn docent niet meer is, is er in ieder geval niks strafbaars aan. Ik heb momenten waarop ik echt naar zijn aanwezigheid verlang, en momenten waarop ik denk 'oh, hoe ben ik nou weer in deze situatie beland'? Zijn vrouw is trouwens echt heel knap, dus daar krijg ik wel een beetje een onzekerheids-complex door. Want wat moet hij dan in hemelsnaam met mij??

Heb je misschien wat advies voor me? Of heb je opmerkingen, vragen? Laat het me weten!

Liefs, x

21 feb 2020, Sophia


Reacties

plaats reactie
1

Ik ben ook (zowat) 18, zoals jij. Mijn reactie zou zijn, denk aan de toekomst..
Natuurlijk wil hij je, daar moet je niet van opkijken. Maar volgens mij laat je jezelf door hem gebruiken. Je gaat uiteindelijk heel erg teleurgesteld worden. Hij is gwn te oud voor je.
En seks is een ontdekkingsreis. Dat wil je toch alleen maar met iemand die echt je beste vriend is en waarmee je echt verder wil. Daar is seks ook voor bedoeld, volgens mij.

21 feb 2020, 12:02, Jjanneke
2

Beste Sophia, het mag dan strikt genomen niet strafbaar zijn, maar als het uitkomt kan hij wel in de problemen raken omdat hij als docent iets heeft met een net volwassen oud-leerling. Ook al is hij jouw docent niet meer, het kan wel zo worden gezien alsof er sprake is van een machtsverhouding, en jij bent gewoon een heel stuk jonger dan dat hij is. Hij geeft nog steeds les aan jongens en meiden die nauwelijks jonger zijn dan hijzelf. Dat zal de school waarvoor hij werkt als een risico inschatten als jullie verhouding ooit uitkomt.

Voor jezelf vallen de risico's mee, maar hij kan er zijn reputatie mee op het spel zetten, en misschien wel zijn baan door verliezen. Ook al is het wettelijk gezien allemaal in de haak. Is het dat waard?

22 feb 2020, 17:02, Kim96
3

Hij doet niks verkeerd maar als het uitkomt gaat dat wel voor problemen zorgen met zijn werk

22 feb 2020, 22:02, Bikinigek
4

Bedankt voor jullie reacties!

Kleine update: Ik heb hem zelf geappt en hij zei dat hij nog naar een datum moest kijken. Dus het zal mij benieuwen of er nog wat van terecht komt...

Ik maak me niet echt druk om wat de gevolgen voor hem kunnen zijn, omdat ik vind dat dat iets is wat hij moet afwegen. Ik weet dat ik het in ieder geval níet de behoefte voel om het aan de school te melden, dus daar hoeft hij niet bang voor te zijn.

@Jjanneke: Ik kijk er dus wel van op dat hij me wil. Ik bedoel, ik zou oprecht niet zo goed weten waarom?

23 feb 2020, 12:02, Sophia
5

Beste Sophia, als je denkt dat je niet beter krijgt: dat klopt niet er zijn veel mensen die je beter kunnen bieden. Hij is ook getrouwd dus de situatie is vrij lastig waar je nu in bevind ook is het niet leuk als zijn vrouw erachter komt en zijn kinderen die zullen waarschijnlijk ook kapot van verdriet zijn dus mijn advies stop ermee voordat je mensen pijn gaat doen.

23 feb 2020, 21:02, Juliatje.
6

Hey Juliatje.

Bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad dat hij getrouwd is, maar ook dat hij in een open relatie zit. Hierdoor is het dus 'toegestaan' om met andere mensen seksueel contact te hebben, MITS ze elkaar enigszins op de hoogte houden. Ik weet niet hoe de afspraken binnen hun huwelijk zijn, dus misschien hoeft zelfs dat niet. Tja, en de gevolgen voor zijn kinderen? Ik denk niet dat dat helemaal relevant is, ik zal zeker niet de enige zijn waarin hij 'geïnteresseerd' is. Er zullen voor mij al zeker wat dames de revue hebben gepasseerd, en ik zal ook vast niet de laatste zijn. Kortom: over de gevolgen voor hun kinderen, hadden ze moeten nadenken vóórdat ze een open relatie begonnen :).

Ik kan me voorstellen dat hij niet staat te springen om aan zijn vrouw (van 40) te vertellen dat hij geïnteresseerd is in een meid van 19, maar als ze niet de afspraak hebben dat ze al hun avontuurtjes moeten melden, dan hoeft hij ook dat niet te vertellen. Als ze die afspraak wél hebben en hij verteld het niet... Tja. Dat moeten ze zelf maar uitzoeken. ;)

Liefs,
X

24 feb 2020, 08:02, Sophia
7

Je reageerde op mij:
@Jjanneke: Ik kijk er dus wel van op dat hij me wil. Ik bedoel, ik zou oprecht niet zo goed weten waarom?

Lijkt me heel eenvoudig: seks met een jonge meid is ontzettend aantrekkelijk voor de gemiddelde man ban 46.
Niet naïef zijn hoor!
Groetjes
xx

24 feb 2020, 15:02, Jjanneke

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.