Vraagje lijst over de dood

Hoi. Ik heb hier een ongewone vragenlijst. Maar ik zelf vind het wel heel interessant om er over na te denken. Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden.

1. Ben je bang voor de dood
2. Welke muziek zou je op je begrafenis willen
3. Hoe moet de stemming op je begrafenis zijn
4. Wat vind je van de donorwet
5 wat is er na je leven ( geesten , hemel/ hel, hiernamaals, opnieuw terugkeren etc)
6Zou je je overleden familie nog willen zien
7 welke kleding wil je als laatste aan
8 . Heb je de dood al eens onze ogen gekeken en hoe was dat

22 mrt 2020, D❤️


Reacties

plaats reactie
1

Interessante en originele lijst! <3
1. Niet echt
2. Geen idee haha
3. Verdrietig, maar wel dat alle goede dingen worden herinnerd.
4. Best wel goed, maar ik weet niet of ik het wel wil.
5. Ik geloof in meerdere levens, en anders misschien een paradijs, tenzij je een slecht persoon bent, dan kom je in de hel.
6. Ik zou wel op hun graf komen, maar ik weet niet of ik hun lijk wil zien.
7. Ik denk een jurk met van die mooie doorzichtige, stof. In een pastel kleur, zoals Geel, Roze, Blauw, Wit, Groen, Lila. Met een bloemen.
8. Niet dat ik weet of kan herinneren, maar ik heb wel veel dingen gedaan of meegemaakt die gevaarlijk zijn.

Liefs <3.

23 mrt 2020, 11:03, E
2

1. nee
2. ride - lana del rey, brother - gerard way,
we leven nog - ramses shaffy, reasons i drink - alanis morissette, teen idle - marina, no place in heaven - MIKA,
like i can - sam smith
3. Gewoon gezellig
4. goed
5 niets
6. Ja
7. coltrui en een nette broek
8 . ja soort van

23 mrt 2020, 13:03, you know
3

1 Ben je bang voor de dood
Nee, iedereen gaat dood en je moet van het leven genieten en als ik dood ga dan gebeurd het gewoon
2. Welke muziek zou je op je begrafenis willen 
Green day American idiot (vind nummer leuk)
3. Hoe moet de stemming op je begrafenis zijn
Vrolijk, er zijn maar weinig begrafenisen die vrolijk zijn
4. Wat vind je van de donorwet
Goed, laat mensen denken over later
5 wat is er na je leven ( geesten , hemel/ hel, hiernamaals, opnieuw terugkeren etc)
Ik geloof dat een klein aantal mensen in de vorm van geesten terug komt naar aarde voor bepaald doel maar de rest van de mensen gaan dood geloof ik en bestaan niet meer.
6Zou je je overleden familie nog willen zien
Ja,graag me opa heb die nooit gekend
7 welke kleding wil je als laatste aan
Waar ik in gestorven ben
8 . Heb je de dood al eens onder ogen gekeken en hoe was dat
Bijna, ik had 2 jaar geleden een hele slechte gezondheid, had onder andere een hartslag van 40-50 maar dokter zei dat ik dood kon gaan hoe het toen was, maar nu heb ik nog steeds zelfde hartslag maar is op andere gebieden me gezondheid wel vooruit gegaan, maar zelf heb ik altijd geloofd dat ik nooit oud ga worden, het is een soort van voorgevoel. Leuke lijst

23 mrt 2020, 14:03, Juliatje.
4

Ben je bang voor de dood
Nee
2. Welke muziek zou je op je begrafenis willen
Treur niet ( de zanger weet ik niet ) . Zoek maar op op YouTube, is echt een mooi liedje
3. Hoe moet de stemming op je begrafenis zijn
Ik wil niet dat iedereen aan het janken enzo is. Ik wil graag dat mensen in normale kleding komen en dan miss leuke herinneringen terug halen . En in plaats van cake een leuke taart met foto ofzo
4. Wat vind je van de donorwet
Ik vind het goed. Je kan andere helpen met iets waar jij niks meer aan hebt.
5 wat is er na je leven ( geesten , hemel/ hel, hiernamaals, opnieuw terugkeren etc)
Ik geloof in het hiernamaals, als je dood bent gegaan kan je door een soort tunnnr van eeuwige rust. Je kan ook op aarde blijven. Maar niemand ziet je . Ik denk dat je dus gaat naar wat je denkt . ( In die tunnel) . Ook denk ik dat je je overleden familie ziet
6Zou je je overleden familie nog willen zien
Ja! Vooral me oom.
7 welke kleding wil je als laatste aan
Ik zou me volleybal trui en een spijker broek aan willen. Omdat ik dat het liefst draag
8 . Heb je de dood al eens onze ogen gekeken en hoe was dat
Nee, gelijk niet. Je hoort wel is van die bijna dood ervaringen. Lijkt me ook wel fijn ,dat je weet wat er komen gaat.
Best raar om je eigen ding te beantwoorden maar ik vind het dus best leuk om over na te denken

25 mrt 2020, 00:03, D💞
5

Ben je bang voor de dood: soms
Welke nummers op de begrafenis: Blue smoke van Dolly patrons. Just a dream van Nelly ofzo denk ik. Hoe moet de stemming zijn: gewoon niet te treurig iedereen gaat wel eens dood dus waarom zou je dan super verdrietig zijn? Donor wet. Doe ik zelf niet aan mij want vind ik maar raar dat ze in mij gaan snijden enzo. 5 na het leven. Euhh. Ik wil naar de hel. Omdat er in de hemel niks te doen is xD. Nee grapje als dat bestond wel naar de hel maar denk gewoon dat dat niet bestaat. Familie die dood is willen zien. Heb er maar 1 mijn oma ja graag. Welke kleding.... euhhh weet ik niet. Maar als ik dood ga wil ik wel iets met een regenboog er op van 🏳️‍🌈 gay zijn, en kort haar misschien. 8 nee nog nooit zal dat kunnen?

27 mrt 2020, 23:03, Iemand
6

1. Nee
2. Lady gaga/celine dion
3. Verdrietig, maar leuke momenten moeten wel herinnerd worden.
4. Ik vind het goed dat hij er is. Ik wil zelf ook doneren.
5. Ik denk wel dat er iets is. Ik weet niet wat, maar ja.
6. Ja
7. Een jurk die helemaal wit is met rode hakken.
8. Nee nog nooit

8 apr 2020, 17:04, Sophie Elisabeth
7

1. Ben je bang voor de dood
Nee alles behalve. Ik kijk er niet naar uit, maar zie het als een deel van het leven. Ik noem mezelf wel eens een deathling. De enige vorm van dood waar ik bang voor ben is om dood tegen te komen in een onderwater grot, maar dat is vrij specifiek haha.
2. Welke muziek zou je op je begrafenis willen
Maakt mij niet zo veel uit. Ik zie een begrafenis niet als iets voor mij. Ik ben er niet meer. Het is een moment voor de nog levende om afscheid te nemen, dus het is ook maar net hoe ze dat willen doen :)
3. Hoe moet de stemming op je begrafenis zijn
Zoals ik al hierboven zei, het is aan de levende hoe ze het prettigste afscheid nemen. Ik heb het liefste zelf wel een natuurlijke begrafenis, waarbij geen balsemen, metalen onderdelen op een kist ect. plaatsvinden.
4. Wat vind je van de donorwet
Ja prima. Als ik iemand kan redden met mijn lichaam dan doe ik dat met alle liefde en zou ik het een enorme eer vinden.
5 wat is er na je leven ( geesten , hemel/ hel, hiernamaals, opnieuw terugkeren etc)
Ik hoop niets. Het lijkt mij een zeer vermoeiende gedachte om erna nog iets te moeten uitvoeren. Over mensen waken ect. lijkt me verschrikkelijk.
6 Zou je je overleden familie nog willen zien
Nee. Ondanks dat ik ze enorm mis zou ik niet weten wat ik ermee zou moeten en denk ik niet dat het me gelukkiger zou maken.
7 welke kleding wil je als laatste aan
Kleding die goed en snel vergaat in de grond en niemand die niemand wilt hebben. Het liefste wil ik zonder kist in een wikkel begraven worden. In die gedachte zou het zonde vinden om in mooie en dure kleding begraven te worden. Maak daar alsjeblieft iemand ,die dat bijvoorbeeld niet kan betalen, en nog een leven heeft gelukkig mee.
8 . Heb je de dood al eens onze ogen gekeken en hoe was dat
Ik niet. Mijn moeder wel, ze is een korte tijd "dood" geweest. Het gaat nu goed met dr, maar destijds was ze langdurig erg ziek en spendeerde ze maanden achter elkaar in het ziekenhuis en dit was al enkele jaren gaande. Mijn vader was erbij en heeft iets gezegd als "je kan niet gaan, je kinderen wachten thuis op je." Dat is het laatste wat ze hoorde nadat ze eventjes weg was en weer terug is gekomen. Ze zegt altijd dat dat is wat haar de kracht heeft gegeven om toch nog te blijven en door te zetten.

19 apr 2020, 12:04, hoi
8

Hoii,

ik zal ook even je lijstje beantwoorden! Maarree, waarom wil je dit eigenlijk allemaal weten?

1. Ben je bang voor de dood?
Nee, ik ben absoluut niet bang voor de dood, iedereens lichaam gaat een keer dood.
2. Welke muziek zou je op je begrafenis willen?
Ik zou graag willen dat er christelijke gospelmuziek gedraaid wordt.
3. Hoe moet de stemming op je begrafenis zijn?
Het moet een feest zijn! Ik ben dan ik de hemel en dat is een feest. En natuurlijk, er treuren mensen, maar het moet een groot feest zijn.
4. Wat vind je van de donorwet?
Stom.
5. wat is er na je leven ( geesten , hemel/ hel, hiernamaals, opnieuw terugkeren etc)
Ofcourse ga ik naar de hemel, ik ben immers een kind van de Heer. En ik wil Hem volgen, heel mijn leven.
6. Zou je je overleden familie nog willen zien?
Ja, alleen de mensen die echt met heel hun hart bij de Heer horen krijg ik nog te zien in de hemel. en deze mensen wil ik dan ook nog zien.
7. welke kleding wil je als laatste aan?
Dat maakt mij niks uit, van mij part lig ik naakt in die doodskist. hahaha
8 . Heb je de dood al eens onze ogen gekeken en hoe was dat
Ja dat heb ik zeker, mijn vader is 2 keer bijna er geweest.

Nou dat was het dan weer,
Joeee!

22 apr 2020, 11:04, guppie de gup
9

1: Ligt er aan, ik ben alleen bang om dood te gaan voordat ik al mijn doelen in leven heb bereikt.
2. Ik weet het niet, maar in ieder geval een feest lied, zodat mensen niet verdrietig worden dat ik overleden ben(david guetta-memories)
3. Gezellig en vrolijk
4. Ik vind het goed, wachtlijsten zijn dan waarschijnlijk verkort
5.Ik geloof alleen in hemel en hel. In mijn geloof geloven we dat leven maar een test is om te kijken of je naar de hel of hemel gaat
6.Ja, een groot gedeelte van mijn moeder's familie is dood,, het lijkt me wel gaaf om met hun kennis te maken
7. Maakt niet uit, zolang het maar kleding is
8.Nooit en ben er dankbaar voor.

22 apr 2020, 18:04, mel

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.