Vraagje aan de rokers

Hi rokers!

Ik ben een absolute niet-roker, en ik heb ook nooit gerookt, en ik wil het denk ik niet doen, want ik vind het stinken. Daarom vraag ik mij af of jullie rokers het roken en de smaak daarvan echt lekker vinden. Want ik hoorde van mensen die een keer hebben gerookt en verder niet meer dat het vies is en het enorm brand. Als dat zo is, wat is er zo leuk en verslavend aan het roken? Waardoor blijven jullie roken?

X Sann

4 feb 2022, Sann


Reacties

plaats reactie
1

hai Sann, ik ben ook een niet-roker maar ik heb wel een antwoord. Het is verslavend omdat er in een sigaret stofjes zitten die er voor zorgen dat je even alles vergeet qua problemen (vandaar dat veel mensen met bijv schulden roken) en die stofjes maken ook het gelukshormoon aan= dopamine. Verder zit er ook nog een stofje in die het effect zo lekker maakt dat je het weer doet en dan nog een keer en etc. Heb ik ff goed opgelet bij bio ;)

5 feb 2022, 08:02, roken is slecht! stop er meeeee
2

Oke ten eerste roken is niet leuk, ik raad het iedereen af. De eerste keer is het kut maar uiteindelijk is de smaak etc. Gewoon prima. Het ding is dat het al je stress even weghaalt, hierdoor ben ik ook begonnen. En waarom blijf je roken? Ik kan dit het beste uitleggen als honger. Je kent dat honger gevoel wel dat je wil eten. Dat is met roken ook zo, alleen wordt dat gevoel veel sneller veel erger, tot het punt dat je eigenlijk alleen maar aan een nieuwe sigaret kan denken

6 feb 2022, 10:02, Roker
3

Ik vind roken best wel lekker vooral omdat ik het gevoel van de nicotine echt super chill vind. Als je het voor de eerste keer doet is het idd wat minder lekker of brand het een beetje in je keel maar dat verschilt echt hoe diep je inhaleert lol

16 aug 2022, 11:08, Hoooi

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer