Tips voor meer zelfvertrouwen

Hoii,
Ik ben nogal soms nogal verlegen tegen mensen die ik niet ken, of soms ook als ik ze wel ken. En ik heb bijna geen zelfvertrouwen want ik breek mijzelf constant af, ik steek het altijd op mezelf of ik zeg steeds dat ik het niet kan. Kortom, ik heb echt géén zelfvertrouwen.
Iemand tips?

20 mei 2012, CupCake_


Reacties

plaats reactie
1

Zelfde probleem..

20 mei 2012, 19:05, mounaaa98
2

Zelfvertrouwen heb je voor een groot deel zelf in de hand. Door jezelf in een negatief daglicht te zetten kom je daar ook niet vanaf. Het is nu eenmaal ZELF vertrouwen. Dus begin heel simpel gewoon je gedachten om te draaien. Let erop wanneer je dingen tegen jezelf zegt zoals: 'ik ben niet mooi', en verdraai het dan. Zeg bijvoorbeeld dat 'iedereen anders is en ook jij mooi bent' en bewijs dit door minstens een punt te noemen van jezelf wat mooi is. Als je denkt 'niemand vind mij aardig', bedenk je dan bewust welke mensen dit oprecht wel doen! Etc.
Het is echt je eigen gedachten veranderen, moeilijk, en kost tijd, maar wel de moeite waard!
Nog 2 tips:
- elke dag in de spiegel kijken en zeggen dat je van jezelf houd zoals je bent. Alle mooie dingen aan jezelf benoemen, innerlijk en uiterlijk, NIETS negatiefs!
- jezelf opdrachtjes geven. Als je het moeilijk vind om tegen anderen te praten dan geef jezelf de opdracht dat je precies over een week minstens 1 iemand op school aangesproken hebt die je niet kent. Wat je die ook vraagt of vertelt, dat maakt niet uit. Als dat gelukt is dan doe je er 2 in een week, 3 in een week, en dan ga je minstens 3 keer op en neer praten.. je bouwt voor jezelf dus op! ;)
Klinkt misschien stom, maar het helpt, heeft mij ook geholpen, en tja je moet het toch echt zelf doen!

21 mei 2012, 17:05, Lin
3

het krijgen van zelfvertrouwen kan een lange weg zijn, voor mij was dit het in ieder geval wel. Zelfvertrouwen krijg je wat mij betreft door lief voor jezelf te zijn en jezelf dingen te gunnen. Dus wees aardig tegen jezelf en leg jezelf niet van alles op, maar koop eens een cadeautje of doe iets leuks en gun dit jezelf. ik heb op internet een boek gevonden die er ook goed bij kan helpen:
http://www.paypro.nl/producten/eCursus_Blijvend_Zelfvertrouwen/2328/4160

19 jul 2013, 18:07, meta

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.