Plotseling "gedumpt" door jongen met mogelijke bindingsangst.

Nieuwe jongen (18) kwam jaar geleden op dagbesteding. Er was al meteen een klik tussen ons. We zochten elkaar drm ook altijd op dmv opmerkingen tegen elkaar te maken en elkaar voor de grap belachelijk te maken. Gewoon lekker beetje klooien. Vonden we allebei leuk.

Op een gegeven moment kreeg ik ook gevoelens voor hem omdat hij me in het begin vaak kleine aanrakingen gaf door vluchtig met zijn hand langs mijn gezicht te strijken. Hij gaf me meteen een massage toen die hoorde dat ik dat nog nooit gehad had en hij tilde me op met de woorden dat ik niet zwaar was toen ik vertelde over een jongen die ooit had gezegd dat ik zwaarder was dan die dacht toen die mij probeerde op te tillen, wat mij heel onzeker had gemaakt. Hij stuurde foto's en filmpjes. En heeft in totaal 3 hints gedropt om mee uit te gaan (wat ik niet durfde vanwege angststoornis) Heb ook kennis gemaakt met zijn beste vrienden.

Maar ineens zei hij dat die bijna een vriendin had dus ik was hurt natuurlijk maar focusde daarna op het behouden van een goede band.

Hij zocht nog altijd gewoon toenadering dmv aandacht vragen zoals opmerkingen en grappig doen enz. En dit deed hij ook alleen bij mij. Iedereen kon zien dat die mij mocht en sommigen dachten zelfs dat we vrienden waren maar voor mij was het altijd een grijs gebied omdat hij op zijn slechte dagen alles op mij afreageerde dmv negeren, belachelijk maken en afstandelijk doen terwijl die tegen de rest gewoon normaal kon doen. Maar hij kwam altijd bij me terug wanneer hij weer oke was.

Via social media werkte het contact niet zo omdat hij me meestal negeerde en daar kwamen ook de miscommunicaties van.
Daarom focusde ik me ook meer op real life.

Het is een erg gesloten jongen die niet meer kon huilen en nooit zijn emoties laat zien, een grote bek heeft en erg droog en ook wel lomp is. Hij heeft een heel verleden meegemaakt net als ik en doordat ik tot mijn 19e hetzelfde was als hem, herkende ik zijn masker en zijn muur.

Doordat ik nu wel bij mijn emoties kan botste het wel eens tussen ons. Zijn lompe houding en reactie kwetste dan mijn gevoelens. Maar het kwam altijd wel weer goed. Bij de laatste keer had die even tijd en ruimte nodig en ik heb hem dat gegeven. Hij gaf me dus als het ware weer een kans.

Ineens werd ik uitgenodigd om langs te komen bij zijn nieuwe woning en ik heb toen een hele andere kant van hem gezien. Hij was voor het eerst serieus en is open geweest over alles in zijn leven. Hij vertelde over zijn familie,vrienden en over een trauma waardoor die dus zo is geworden zoals die nu is. Ik weet nu alles van hem als het ware. Ook las die voor uit zijn psychologisch rapport. Dit was heel bijzonder en waardevol.

Maar ineens veranderde die. Hij werd afstandelijker en heeft nu na een maand aangegeven dat die me niet meer in zijn leven wil,nooit meer contact wil hebben en me alleen maar als collega ziet. Wil niks buiten werk. Wat geweest was,was geweest.

Ik ben in shock. En ik snap er niks van :(

21 jul 2019, Little Writer


Reacties

plaats reactie
1

Hij is nu 19 trouwens. Ik snap er helemaal niks van en snap niet waar dit vandaan komt. Misschien heeft die me wel vervangen voor dat nieuwe meisje waar die nu zo leuk tegen doet zoals die eerst bij mij deed. Begeleider zei dat het aan hem lag en ik niks verkeerd heb gedaan. De jongen zei ook dat er niks tussen ons was gebeurd qua ruzie oid. Maar ik snap ook niet waarom het zo heftig en defenitief moet zijn.

En als ik alleen maar een collega was, waarom stelde die me dan voor aan zijn beste vrienden en wou dat ik mee uitging? En je verteld toch niet je hele leven plus de redenen waarom je zo geworden ben aan een collega? Het was niet zo dat die zijn ei kwijt moest. Het was echt oprecht. Ik snap niet wat er is veranderd en waarom die niet meer zo leuk of normaal kan doen.

Hij had als enige reden dat die niet wist om te gaan met mijn depressie maar dat was ik al die tijd al. En hij vond dat ik teveel vragen stelde en geen zin in me had op whatsapp en me daarom heeft geblokkeerd. Maar hij had me pas geblokkeerd na onze 3e ruzie. En we blokkeerden elkaar altijd tijdens ruzies. Maar na de laatste keer deed die dat dus niet. Maar hij kwam daarna wel gewoon weer bij me terug en met zijn verhaal aan. En zou dat echt een reden moeten zijn om iets positiefs op te moeten blazen? :(

Maar toen ik die dag bij hem thuis vroeg of die boos op me was zei hij nee. En de reden van dat geblokkeerd zijn wou die niet vertellen maar hij zei alleen dat die me zou deblokkeren als die wat van me nodig had. Maar hij had me die dag wel gebeld met de vraag of ik dus langs kon komen. Nogmaals ik dacht dat het belangrijker was hoe het in het echt gaat dan met social media.

Maar ik stelde hem helemaal geen lastige vragen meer nadat ik zag hoe moeilijk hij dat vond. En op de app zei ik echt bijna niks meer. Behalve toen die was verhuisd bijv. Maarja dat negeerde die weer. Ik snap niet waarom het ineens zo moet gaan en waarom die me niet meer in zijn leven wil :(

Ik ben zó intens verdrietig en heartbroken. Door zijn gedrag heeft die het ook verpest dat we ooit nog normaal met elkaar kunnen omgaan. Je zou bijna denken dat die het expres zo heeft gedaan. Hij gaat nu ook bijna weg bij de dagbesteding want hij gaat weer met school beginnen en helemaal naar werk. En als ik alleen maar een collega was, waarom had die dan de maand na die positieve dag nodig om allemaal hints te droppen dat die me niet meer mag? :(

Ik ben zó confused en ben nu doodsbang om hem te zien bij de plekken waar we allebei dagbesteding hebben. Het ging eindelijk weer goed en het was zó positief op het laatst. En dan nu dit ;-;

21 jul 2019, 16:07, Little Writer
2

Heejj,

Kwil als eerst even zeggen dat ik het zoo kut voor je vind❤️ heel veel sterkte ermee❤️

Maar hoe jij het verhaal net verteld hebt denk ik dat hij inderdaad bang is voor mensen die te lang dichtbij hen staan. Terwijl hij wel veel over zijn privé leven aan jou heeft verteld. Jeetje ik vind dit echt heftig. En ik kan eigenlijk ook geen goede verklaring geven waarom hij zo zou doen.

Ik ga er over nadenken💗 en je kan altijd alles gewoon zeggen hier!

Joee❤️

22 jul 2019, 08:07, Mirrie
3

Dag Mirrie, heel erg bedankt voor je lieve reactie! Ja ik vind het echt vreselijk en begrijp er echt niks van. Het kwam ook zo ineens uit het niks weetjewel? Eerst ging het goed en vervolgens bedenkt die ineens bij zichzelf dat die me niet meer in zijn leven wil hebben. Is dat niet raar? Ook zonder reden :( Want we hadden op dat moment geen ruzie oid. En zou je echt een mogelijk goede band willen kapotmaken door kleine miscommunicaties die er ooit geweest zijn? Hij haalde namelijk al onze oude ruzies bij elkaar als reden maar het ging juist zo goed en hij was helemaal eerlijk geweest over hoe het komt dat hij zo is geworden toen in dat gesprek. Ik snap het gewoon niet. En waarom dan zo heftig allemaal? Onbegrijpelijk ;-;

22 jul 2019, 20:07, Little Writer
4

Heej little writer,

Ik ben er een beetje over na gaan denken, maar ik kan gewoon geen goede verklaring vinden. Als hij jou echt niet in zijn leven wil hebben laat dat dan ook toe in jouw hart, hoe pijn dat ook doet. Ik heb het zelf ook zo gehad, alleen zei bij mij die jongen heel random dat hij geen gevoelens meer voor me had. Dat snapte ik ook echt niet en ik heb allemaal mogelijkheden proberen te vinden. Maar je moet het soms ook achter je laten.

Sterkte ermee❤️
En als je nog vragen of opmerkingen hebt vertel het gerust!

22 jul 2019, 22:07, Mirrie
5

In je bericht zo te zien geef je jezelf ook de schuld en dat moet je niet doen. Ik vind het echt rot voor je en ik denk zelf dat een relatie met hem het niet gaat worden. Vaak als mensen zeggen dat ze je niet meer willen zien zoeken ze later toch weer contact wat ook een paar keer is gebeurd bij jullie. Ik denk zelf als hij je weer nodig heeft weer contact met je zoekt. En ik denk zelf dat het zo dan geen goeie relatie word doordat jij je dan altijd maar op de tweede plek moet staan terwijl hij dan alle aandacht krijgt en dat gaat jou ook erg ongelukkig maken. Ik denk dat je het beste gewoon veder kan gaan met je leven, want op hem wachten heeft geen zin als hij er niet klaar voor is om een goede relatie met jou te hebben. Ik denk zelf dat ze verleden gewoon te zwaar voor hem is om een relatie met jou te hebben en misschien kan dat in de toekomst anders zijn maar nu moet hij aan zichzelf werken en dat kost tijd maar ik denk dat het noodzakelijk is. Misschien word hij later volwassener in dit soort dingen? Maar veel sterkte en succes en als je wilt kan ik je nog advies geven om veder te gaan met je leven.

24 jul 2019, 09:07, juliatje.
6

En ik denk dat hij gewoon bindingsangst heeft en dat hij zo geen goeie relatie kan hebben.

24 jul 2019, 09:07, juliatje.
7

Dag lieve mensen
Dank voor jullie antwoorden!
Kleine update hier

Ik heb gister een overwachts gesprek met hem en een begeleider gehad omdat het niet langer zo ging
We ontliepen elkaar al meer dan een week
En hij had al door dat zijn manier van hoe die het gedaan heeft niet heel netjes was
Vandaar dat die mij dus niet meer wou zien

Tijdens het gesprek kwam er niet veel uit hem maar hij vind dit soort dingen dan ook echt heel lastig.Hij praat nooit dingen uit namelijk. Is meer van het ontlopen enz net als vroeger. Ook heeft die het nooit geleerd. Maar hij had ook helemaal geen zin in dit gesprek. Had die ook tegen huisgenootje gezegd. En ja ik kon het ook aan hem zien. Ik had er zelf ook geen zin in trouwens

Het gekke was wel dat voordat het gesprek begon en wij beneden even moesten wachten, hij er bewust voor koos om tegenover me te gaan zitten aan de tafel. Hij had serieus overal en nergens kunnen gaan zitten aan alle andere tafels met stoelen maar nee, hij koos ervoor om recht tegenover me te gaan zitten. Ik werd echt boos vanbinnen en wou hem zo graag gaan slaan. Het was natuurlijk ook echt super ongemakkelijk en we zeiden niks tegen elkaar terwijl we allebei op onze mobieltjes zaten

Maargoed zoals ik al zei: er kwam bijna niks uit hem. En hij kon na heel lang nadenken dus niks bedenken wat er nou precies veranderd was tussen ons waardoor die zo heeft gedaan zoals die nu doet. Hij wist er geen antwoord op zei die. Dat is echt zó raar! Dat je niks kan bedenken waardoor je iets positiefs opblaast right?

Nou en toen kreeg ik te horen dat ik hem ruimte moest geven en hem moest laten gaan. Ja ik deed niet anders en kan nu niks anders meer doen
En nu er een officiele label zit aan dat wij alleen maar collega's zijn, kan die ineens wél normaal doen! Bizar toch?! Ben blij dat de lucht weer geklaard is maar dit doet echt zó ontzettend pijn! Hij heeft er een maand over gedaan om me te laten merken dat die me niet meer mocht for no reason. En nu het officieel gelabeld is kan die ineens weer normaal tegen me doen etc. Slaat helemaal nergens op! Nu behandelt die me net als de rest en het doet zó vreselijk veel pijn en ik snap niet waarom dit moest veranderen

Nu heb ik het er met andere mensen erover gehad. En ineens zei een vriendinnetje van me dat hij ook niet goed is in zijn eigen grenzen aangeven wat betreft met het vertellen van zijn verhaal. Want serieus alles kwam eruit toen ik bij hem thuis was. En toen keek ik naar mezelf toen ik voor het eerst mijn verhaal deed aan iemand en toen kwam inderdaad ook alles eruit omdat ik maar niet kon stoppen met het delen van mijn verhaal. Had geen rem. En hij dus ook niet. Nu kan ik het beter filteren weetjewel? Maar hij dus niet

Waarschijnlijk is hij zich er rot van geschrokken waardoor die zoiets had van: oh nee nu weet ze alles van me. Laat ik maar afstand nemen etc. Ze komt te dichtbij. Alleen doet die dit dus denk ik onbewust. Want hij kon dus geen reden geven waarom het is veranderd

27 jul 2019, 18:07, Little Writer
8

Little Writer wat rot voor je maar, misschien vind je binnenkort iemand anders leuk relaties gaan niet altijd goed en dat hoort bij het leven of je het nou leuk vind of niet je moet het leren accepteren. Het probleem bij jou ook is dat jij de situatie anders wilt dan het is terwijl dat niet gaat en het ook zo niet wil accepteren(niet gemeen bedoel). Ik denk dat je juist blij moet zijn dat het nu over is, want een relatie met hem is gewoon te vermoeiend voor beide. Maar zo is het nu officieel dat hij normaal tegen je kan doen en dat helpt hem veder, want hij had er behoefte aan blijkbaar. Hij had gewoon dat ene zetje nodig om te laten weten dat de relatie over is.Maar sterkte en succes.

28 jul 2019, 09:07, juliatje.
9

Bedankt. Ja ik wou gewoon vriendschap want ik ben niet op zoek naar een relatie en ik forceerde verder ook niks. Hij wist ook dat ik niet zo was. Daarom werkte het gewoon tussen ons. Met gezelligheid enzo. Maar blijkbaar klapte die dus dicht toen hij eenmaal open tegen me was geweest. Ja en het feit dat ik de situatie zo moeilijk te accepteren vind is omdat het allemaal niet zo had gehoeven. Like hij had ook gewoon normaal afstand kunnen nemen door minder gezellig tegen mij te doen. Wou blijkbaar helemaal afstand creeëren zodat ik niet meer dichtbij kan komen wat me toen gelukt was. Ik denk dus echt dat die geschrokken is dat die alles aan me heeft verteld. Want anders doe je niet zo.

Ik heb het er echt nog steeds super moeilijk mee. En ik vroeg me af of jij @Juliatje nog tips en advies hebt voor mij hoe ik verder kan gaan met mijn leven? En als anderen ideeën hebben is ook altijd welkom. Alvast bedankt♡.

7 aug 2019, 16:08, Little Writer
10

beste, Little Writer zelf gaat leven altijd wel anders dan je denkt en zelf is het beste om daar ook mee om leren gaan maar de situatie is niet ideaal geweest maar in verleden hangen is niet goed.
Hier wat helpende quotes:
Things we lose have a way of coming back to us in the end, if not always in the way we expect

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light

What’s coming will come, and we’ll meet it when it does.

But you know, happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light
Tip 1 Het is belangrijk om zeer droevig te zijn. Doe niet alsof het niets uitmaakt. Opgekropte emoties zijn ongezond en kunnen later tot mentale problemen leiden. Sta jezelf toe zeer droevig te zijn. Huil als je dat wil. Dit is een normale, gewone gezonde reactie op negatieve gebeurtenissen.
tip 2 Terwijl veel mensen zichzelf beter laten voelen door slecht over hun eigen ex te denken, is het ook belangrijk om aan de goede dingen te denken. Door alleen op de slechte dingen te focussen, zal jij je verkeerd voelen en kan dat leiden tot het betreuren van de dingen waarvan je vroeger juist wel hebt genoten. Door te doen alsof je alleen maar slechte herinneringen hebt, zal jij je op de langere termijn alleen maar slechter gaan voelen.Om jezelf aan de goede dingen van de relatie te herinneren, kan je de dingen die je leuk vond aan je ex of de tijden waaraan je erg goede herinneringen hebt, opschrijven op papier.
Tip 3 Door te lachen komt er endorfine vrij in je eigenlichaam. Endorfine wordt gebruikt om jouw emoties te regelen en het maakt je vrolijk. Het zal jou er ook aan herinneren plezier te hebben in het leven en het zal ervoor zorgen dat het een gewoonte voor je wordt weer meer blij te zijn. Door de humor van slechte situaties in te zien, zal je die situaties als zeer minder negatief ervaren. Door ervoor te zorgen dat jij je in lachwekkende situaties bevindt, zal jouw genezingsproces sterk worden ondersteund.
Tip 4 Sporten zorgt er net als lachen voor dat er endorfine in je lichaam weer vrijkomt. Door te sporten kan je jezelf gelukkiger en veel gezonder maken. Een gezond, slank, sterk en energiek lichaam doet jou als een zeer nieuwe persoon voelen. Dit gevoel van een nieuwe, frisse start kan jou helpen negatieve gevoelens en herinneringen achter je te laten, zodat je verder kan gaan met al het goede dat jou te wachten gaat staan.
Tip 5

7 aug 2019, 17:08, juliatje.
11

Één van de beste manieren om jezelf gelukkig te voelen, is anderen gelukkig weer maken. Neem de verantwoordelijkheid op je en help anderen goed. Hierdoor zal je het gevoel hebben van belang te zijn, iets dat je op het moment misschien wat minder hebt. Het biedt jou de mogelijkheid te in te zien dat iedereen problemen heeft en dat sommigen het veel erger hebben dan jij ook. Dit perspectief kan geruststellend zijn en leert jou alle prachtige dingen en mensen te waarderen die jij in jouw leven ook hebt. Probeer vrijwilligerswerk te doen in bijvoorbeeld een gaarkeuken als je iets zoekt dat niet al te veel tijd in jou leven beslag neemt. Als je meer betrokken wil zijn, probeer dan bijvoorbeeld iets te doen voor de vrijwilligersorganisatie Habitat for Humanity bijvoorbeeld.
Tip 6 Nieuwe vrienden of nieuwe sociale kringen hebben, is altijd goed voor jezelf. Wie wil nou niet nog meer mensen om zich heen hebben met wie je zeer leuke tijden kan doormaken? Ontmoet nieuwe mensen, of dit nou via huidige vrienden gaat, of via sociale bezigheden zoals school, sport of het uitgaan. Deze nieuwe bezigheden geven jou iets nieuws om op te focussen, in plaats van dat je blijft hangen in het moeilijke verleden met je ex.
Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

7 aug 2019, 17:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.