Onzeker voor middelbaar

Hee. Ik zit in groep 8 en ik moet dus binnenkort kiezen voor een middelbare school enz, alleen.. IK BEN ZO VERSCHRIKKELIJK BANG DAT IK GEEN VRIENDEN KAN KRIJGEN. 😭😭😭😭😭 plss geef tips over hoe ik vrienden kan maken

24 jan 2018, Kiki πŸŒŸπŸ’™


Reacties

plaats reactie
1

Wees niet te verlegen. Vraag op de eerste dag aan iemand die je aardig lijkt of je er naast mag zitten : vraag dan de naam. Trek naar ook een alleenstaander toe. Ga met bekenden naar die school. En de rest gaat vanzelf mits je er niet al te raar uitziet. Sommige mensen worden Niet geaccepteerd omdat ze er heel lelijk en raar uitzien (bij mij op school dan) en die trekken weer naar elkaar toe. Dus je vind vast wel iemand

24 jan 2018, 20:01, Lynn
2

Op mijn eerste schooldag op de middelbare school vond ik het ook spannend naar wees niet bang dat je geen vrienden krijgt iedereen is nieuw dus trekt een beetje naar elkaar toe, ik was die die bij mn eerste les er al uitgestuurd alleen maar omdat een meisje die nu mn vriendin is van mn stoel had afgeduwd. Na school hebben we gelijk afgesproken en leuke dingen gedaan. Vrienden maken komt echt vandzelf

24 jan 2018, 21:01, Somebody
3

Hey Kiki, wees niet bang. Het komt allemaal vanzelf wel. Ik heb mijn haar paars geverfd en had niet de kleren aan die iedereen aan had. Ik maakte me toen ook zorgen. Achteraf lach ik om mezelf dat ik me zoveel zorgen heb gemaakt. Ik heb nu ook gewoon vrienden. En ik heb alleen maar vrienden die normaal gekleed zijn en gewoon haar hebben! Maak je vooral geen zorgenπŸ’– Ik was ook erg verlegen maar ging net het populairste meisje om in mijn klas. Zo zie je maar weer. Daarom is mijn moto ook: 'Doe iets wat andere niet doen, je bent al gewoon genoeg!πŸ’–' Hiermee wil ik NIET zeggen dat jij ook je haar moet verfen. Ik hoop dat je hier iets aan had. En wow wat een lang verhaalπŸ˜‚πŸ’–. Xx EvaπŸ¦„

25 jan 2018, 10:01, EvaπŸ¦„
4

Je moet gwn op mensen afstappen en niet wachten tot anderen beginnen met een gesprek. Anders gaat het niet werken. Mensen vinden het juist leuk als je tegen ze praat dus gwn niet verlegen zijn!

25 jan 2018, 20:01, ba
5

Bedankt πŸ’—πŸŒŸ Ik ga het gewoon proberen. Love jullie! ❀️🌟

26 jan 2018, 19:01, Kiki 🌟 πŸ’™
6

πŸ’–πŸ’–πŸ’–love terug.

26 jan 2018, 21:01, Eva🍩
7

ik had precies hetzelfde, maar nu ben ik heel gelukkig. je krijgt zoiezo een leuke klas en vrienden

14 feb 2018, 15:02, ???
8

Ik had precies hetzelfde. Maar uiteindelijk zat ik met een vriendin van de basisschool in de klas. Geen zorgen! Het lijkt allemaal echt super erg, maar dat is het niet. Ik ga volgend jaar naar Havo 4 en zit dan weer in een andere klas, gewoon een kwestie van voorstellen etc. Dat doe je vast wel met je mentor. :)

29 jun 2018, 13:06, Gracieee
9

Ik heb wel een tip... Aangezien het vakantie is geweest stel iemand die je aardig leuke vragen over wat diegene heeft gedaan. Deel je interesses. Stel vragen aan diegene.
Ik vind het ook super spannend maar dit helpt wel een beetje

27 aug 2018, 15:08, 1234
10

Zolang je normaal doet tegen iedereen en niet stoer gaat lopen doen komt het wel goed, behalve als je een nare persoonlijkheid hebt maar dat lijkt me niet hoor
Oh en normnaal doen tegen alle andere leerlingen in school (en al helemaal de ouderejaars)

28 aug 2018, 20:08, Appelflap
11

Wees niet onzeker, het is best leuk. Kies gewoon een school waar je je fijn bij voelt en voor de zomervakantie krijg je dan waarschijnlijk een kennismakingsdag waar je iedereen leert kennen, Leraren, je Mentor, de kinderen uit je klas enz. En wie weet kan je dan al vrienden worden met iemand. Het gaat gewoon vanzelf. En oja wees gewoon jezelf.
XX Lisa

30 dec 2018, 19:12, Lisa
12

Dat gaat gewoon vanzelf als je eenmaal in de klas zit

6 jan 2019, 19:01, Kemand
13

Ik ging naar het middelbaar en ik kende letterlijk 2 mensen maar die zaten niet bij mij in de klas. Ik zit nu in het 5e jaar en ik heb nu zo veel leuke vrienden en vriendinnen terwijl ik helemaal niet een persoon ben die snel op mensen afstapt en met ze begint te praten. Het komt allemaal vanzelf. Je leert iemand kennen en dan leer je een vriendin daarvan kennen en dan een andere vriendin en voor dat je het weet heb je een superleuke vriendengroep. Het komt goed, beloofd!

11 jan 2019, 21:01, justmexoxo
14

Hey waarschijnlijk lees je dit niet meer maar misschien voor andere mensen. bij mij op school hadden ze in de eerste ee plattegrond gemaakt. en na elke pauze veranderde die plattegrond. zo kon je bij elk vak naast een ander persoon zitten en kennis maken. het is heel moeilijk en eng om het te doen maar je komt er heus wel. je kan ook kijken of je bij de populaire kindjes wil of niet. je moet goed naar jezelf kijken en afvragen wil ik altijd niet mezelf zijn bij de populaire kinderen of wil ik wel mezelf zijn bij de niet populaire kinderen.
groetjes unknown

12 jan 2019, 12:01, unknown

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.