Is dit normaal of niet???

Hoi,ik wil vraag me af of meerdere mensen dit hebben.Heel veel meiden van m'n leeftijd(Ik ben 13) Hebben al iets met jongens gedaan,zoals verkering,ontgroend,etc.Het leek me wel leuk om verkering te hebben of mijn eerste zoen te krijgen(Hoewel wel een ouder jongen,want de jongens van mijn leeftijd zijn echt kinderachtig) Alleen zijn dit eigenlijk wel goeie gedachten? Ik wil ook weer niet de foute kant opgaan,ik krijg wel meer aandacht van jongens en soms proberen ze te flirten(Knipogen,etc) Maar nooit dat ze me aanspraken.Wat ik hiermee wou zeggen is,dat ik meer,verdere dingen wil doen,geen seks,maar een vriendje of zoenen.Hebben jullie ook zo'n gedachten? Of tips? Zelf durf ik dit niet aan mijn ouders of vriendinnen te vragen,want ze willen dat we net als heilige boontjes gedragen en dat we niet eens weten wat seks is(Natuurlijk sarcastisch bedoelt,je weet wat ik hiermee bedoel) Dus daarom zeg ik het maar op 99gram

30 sep 2018, VITAS


Reacties

plaats reactie
1

Een vriendje willen en zoenen is doodnormaal op die leeftijd ja

1 okt 2018, 12:10, Vis
2

Hey VITAS!

Zo te lezen wil je graag weten of het normaal is dat een meisje van jouw leeftijd meer interesse krijgt in jongens en ook nieuwsgierig is naar verkering krijgen en zoenen?

Het is heel normaal dat je deze nieuwsgierigheid nu krijgt. Veel meiden (en ook jongens) krijgen dat rond jouw leeftijd. De een wat eerder dan de ander. Dat maakt verder niets uit.

Ik lees dat je je ook wat zorgen maakt over dat je misschien dingen gaat doen waar je later spijt van krijgt?
Ik kan je eigenlijk maar één goede raad geven, en dat is dat je goed naar jezelf luistert. Alleen jij weet waar jij je goed bij voelt om te doen. Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je jongen. Hij moet jou met respect behandelen, je op je gemak laten voelen en je moet je veilig voelen bij hem. Je moet alleen de dingen doen waar jij aan toe bent en waar jij je prettig bij voelt. Probeer niets te overhaasten, alles komt op zijn tijd.

Is je vraag hiermee beantwoord?

Liefs!

2 okt 2018, 14:10, Amyxx
3

groepsdruk

2 okt 2018, 21:10, Bikinigek

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.