Ik heb een groot en beschamend probleem. Als ik moet plassen in bijvoorbeeld een restaurant, dan hoor je dat heel erg. Als ik plas hoor je een heel harde straal. Ik schaam me ervoor, want als ik iemand anders naast mij hoor plassen, klinkt dat een stuk

Ik heb een groot en beschamend probleem. Als ik moet plassen in bijvoorbeeld een restaurant, dan hoor je dat heel erg.

Als ik plas hoor je een heel harde straal. Ik schaam me ervoor, want als ik iemand anders naast mij hoor plassen, klinkt dat een stuk zachter. Soms probeer ik het zo zacht mogelijk te doen, maar dat lukt niet. Nu is mijn vraag: is dit normaal? Hebben andere mensen dit ook? En zo niet, kan ik er wat aan doen? Ik hoop dat ik hier antwoord op krijg

22 apr 2013, schaamgirly


Reacties

plaats reactie
1

Als je je er heel erg aan stoort dan zou ik naar de huisarts gaan, maar persoonlijk heb ik dat ook soms (niet altijd). Dit gebeurt bij mij meestal als ik een hele lange tijd niet ben geweest en heel nodig moet. Dan zit je blaas heel erg vol en staat er veel druk op. Doordat je dan je sluitspier ontspant neemt deze druk heel erg af. Hierdoor stroomt alles in één keer en zo snel mogelijk naar buiten.
Misschien dat dit bij jou ook zo is en moet je dus eigenlijk eerder naar de toilet dan dat je nu doet. Succes

23 apr 2013, 12:04, Natascha
2

Ik denk dat je het gewoon harder hoort dan anderen. Als ik op school naar de wc moet probeer ik het ook zo zacht mogelijk maar je hoort het zelf erg hard. Ik denk niet dat mensen dat hard horen hoor !

23 apr 2013, 17:04, OnzekerLijn
3

Heej!
Dit herken ik heel erg! Ik plas zelf ook wel "hard" en probeer dat ook zachter te doen. Misschien komt het doordat je het zelf heel hard hoort of zo...

xoxo

27 apr 2013, 10:04, weegschaal
4

Miss. moet je rapper naar het wc gaan vanaf het moment dat je je urine voelt opkomen naar het wc dan kan heb je minder urine en hoor je het minder hard en plas rustig !
het kan ook zijn omdat je te hard duwt tijdens het plassen.

27 apr 2013, 14:04, dd
5

Hahaha, ik heb dit ook wel eens, en mijn broer en zus soms ook zo te horen dat is heel normaal! =)
Je kan het verkomen door vaker naar de wc te gaan.

9 mei 2013, 00:05, lovie.
6

Misschien ligt het er gewoon aan dat je dan heel nodig moet!

9 mei 2013, 18:05, kidrauhla
7

Hoi ik plas zelf ook hard.
Maar ik weet hoe je er vanaf komt.
Als je moet plassen moet je meteen gaan.
want als je er langer mee wacht komt er druk op en plas je harder. En als dat niet helpt moet je naar de dokter>
Groetjes XAnNoNiemX

10 mei 2013, 11:05, XAnNoNiemX
8

ik ga bijna nooit naar de wc op school maar als ik heel nodig moet wel ik zet er dan geen druk op maar laat het gewoon lopen mischien moet je dat proberen

29 jun 2013, 19:06, crazy.banaan
9

hey wat moet de leiding doen als ze al wel moet maar pas nu 7 of 5 minuten pas ga moeten we dan zeggen ga gewoon als je moet of moeten we haar niet helpen want ik heb al 3 keer gezien dat ze heel egt heel nodig moes graag andwoord groetjes van angelique xxxjes

7 jul 2013, 19:07, spiky
10

ik schaam me ook dood als ik naar een openbare wc ga, dan heb ik het gevoel dat iedereen me hoort plassen. het is echt een vervelend gevoel, maar je bent niet de enige. misschien helpt het om vast wc papier in de wc te leggen, zodat het niet klettert tegen de pot...
xx

26 jul 2013, 14:07, Luna
11

hey ik heb nu een andere vraag ik ga wel optijd naar de wc maar wat moet je doen als je geen zin hebt in je broek doen of nog even ophouden of gewoon laten lopen welof geen wc of gewoon renen naar de wc ik ga altijd als ik moet

4 jan 2015, 02:01, spiky
12

Ik heb dit zelf ook en schaam me er ook wel voor. Maar je bent niet de enige. Mijn vriendinnen hebben dit ook. Ik heb het opgezocht(??) en het is dus eigenlijk zachter, maar jij hoort het van jezelf harder.

4 jan 2015, 10:01, Nickname *
13

Spiky,

Wat ik altijd doe als ik moet plassen maar geen zin heb is afleiding zoeken. Zoals: je telefoon, tv kijken, computer, wat opschrijven, muziek luisteren etc. Wat ik ook doe is heel veel bewegen met mijn benen. Dit helpt niet bij iedereen(zoals mijn vriendin) maar ik hoop wel bij jou.

Xx Girlooop

***het is niet gezond om je plas op te houden. Beter om gewoon snel te gaan en daarna weer wat leuks te gaan doen, groet!moderator.***

4 jan 2015, 11:01, Girlooop
14

Als je wat vaker naar de wc gaat, zit je blaas wat minder vol en dringt het wat minder. (:
Ik schaam me ervoor dat mijn straal juist heel langzaam gaat .-.
x

29 jan 2015, 18:01, youknowme.
15

haha lange tietel maar ja als je nodig moet....

20 jun 2017, 19:06, hoi
16

Heyy,
een tip voor alle ¨harde¨ plassers 💦
leg eerst een wc papiertje ín de wc,
dan kan je daar op plassen en daardoor klinkt
het minder hard. Klinkt heel raar hoe ik
het uitleg maar probeer maar eens 😂
XXX

21 jun 2017, 16:06, xxxxxx
17

Het antwoord is niet zo moeilijk. De straal is hard omdat er veel druk achter zit, aka ga meer tussendoor en wacht niet op het laatste moment. Ga ook altijd thuis voor je vertrekt even en als je bijvoorbeeld uit eten bent, tussen de gangen in.

Daarnaast : weet je waarom IEDEREEN op de wc komt? Juist om te plassen ;) Dus weet je waar je je hoe dan ook NOOIT voor hoeft te schamen? Juist ja, plassen op een wc!

29 jul 2018, 17:07, Hi
18

Oh random extra toevoeging. Had het er net even over met mijn vriend (vanwege staand plassen, dus meer hoogte, dus meer herrie) en zijn opmerking was :" kijk daar heb je dus een verschil tussen mannen en vrouwen. Vrouwen schamen zich daarvoor en mannen houden een wedstrijd wie het meeste herrie maakt" totaal offtopic maar ik vond het grappige info.

29 jul 2018, 17:07, Hi

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.