God bestaat niet?

Ik ben zelf ongelovig en mijn familie ook.
Ik merk dat heel veel mensen op het internet veel over god praten en dat 90% van de wereld in een soort god gelooft. Maar ik snap niet waarom? Er zijn toch heen bewijzen voor hem? En ik geef geen haat want iedereen mag geloven wat hij/ zij wilt

7 feb 2017, Krikri


Reacties

plaats reactie
1

Er was ooit een man die dat verhaal verzonnen heeft. Er zijn een bewijzen. Mensen zeggen altijd als ej vraagt "maar waarom denk je dat dan" dan zeggen ze "dat staat in de bijbel" ze kunnen dus niet zelf nadenken en klampen zich aan iets vast waarop het voelt alsof ze meer zekerheid hebben over hun leven maar in werkelijkheid weten ze eigenlijk niks en kunnnen ze zelf niet bedenken waarom alles zo is.

Geloof je echr dat adam uit een rib is gemaakt van Eva... en dat god er adem in blies en toen was het een mens...

Dus zelf nadenken

7 feb 2017, 20:02, Ssc
2

Geen bewijzen*

7 feb 2017, 20:02, Ssc
3

Mensen willen graag houvast in hun leven, iets waarop ze kunnen steunen. Voor veel mensen is dit dus een God. Zij geloven dat God ons heeft gecreëerd, je kan zeggen dat deze mensen niet logisch kunnen nadenken, maar zo zijn zij opgevoed. Ze zijn opgevoed met het 'God bestaat, blijf hem trouw, hij is altijd bij je' in hun hoofd. Voor hun is God doodnormaal. Als iemand die ze kennen ernstig ziek raken, dan steunen ze op God als er niemand anders is. Veel mensen vinden het fijn om iets of iemand (of niets of niemand, we weten niet of hij bestaat of niet) te hebben waarbij ze zich kunnen uiten, ookal is diegene niet fysiek bij hun. Je kan zeggen dat het hersenspinsels zijn en een compleet onzinverhaal is, maar je kan het ook zien als een verhaal dat je inspireert om je dingen te doen en om je beter te maken. Mensen interpreteren dingen allemaal anders, de een kan het sarcastisch opvatten terwijl de adner denkt dat het serieus is, dat is het mooie aan de mens: niemand is hetzeflde. Voor gelovigen is God dus heel normaal, hij is er en hij staat je bij. Voor ongelovigen bestaat hij niet, het is wetenschap, het is niet een geest in de lucht die de mensenheeft gecreëerd.

Je kan wel te ver gaan in je geloof, radicaal worden, ongelovigen de schuld geven als dingen verkeerd gaan. Ik kan hier zo geen oorzaak aan binden, maar voor hun is dat ook logisch. "Oh, zij geloven niet dat God bestaat, hij zegt tegen mij dat hij er wel is! Ik moet iedereen gelovig maken anders raakt God teleurgesteld in me!" , dat kunnen mensen ook denken.

God is een rare kwestie, er is geen bewijs dat hij er wel is, maar er is ook geen duidelijk bewijs dat hij er niet is. Misschien zit hij wel in je hoofd, misschien is het een psychische storing, misschien is hij wel echt en is de wetenschap nep.
We zullen het waarschijnlijk in ons leven niet meer te horen krijgen

7 feb 2017, 21:02, Xoxo
4

Ik bem gelovig ik denk persoonlijk dat Gld wel bestaat. We hebben natuurlijk de bijbel,maar kijk om je heen hoe is de wereld ontstaan?
Hoe zijn er verschillende rassen gekomen ?
Hoe kan het zijn dat er mediums zijn mensen die met geesten kunnnen praten. ( geesten zijn demonen een overledende) hoe kunnen al die dingen er zijn zonder God. Vraag je dat maar eens af. Ik hoop dat dit helpte veel liefs #krikri

4 jun 2017, 02:06, zizzel
5

Sommige mensen zijn er mee opgevoed en al is er weinig bewijs ervoor sommige mensen geloven het.Sommige denken ook dat ze met god in contact kunnen komen iedereen denkt er anders over.En er zijn zelf ook mensen die verschillend over hun geloof denken dus ja de ander denkt dit de ander weer niets.Maar we zijn ook allemaal mensen dus ja ieder zen geloofsovertuiging.

4 jun 2017, 11:06, juliatje.
6

Bij mij is het best wel ingewikkeld... Ik geloof in God, maar niet precies zoals het in de Bijbel staat... Ik geloof dat hij er is en altijd al was. Maar ik geloof niet dat hij de wereld heeft geschapen. En je denkt toch niet echt dat alles uit de Bijbel verzonnen is? In elk verhaal uit de Bijbel zit een les, het is niet waargebeurd maar uit de les kan je iets leren.
Ik bid elke avond, en ik heb in mijn leven 1 grote droom gehad. Omdat ik zo graag wou dat hij uitkomt vroeg ik aan God als hij me dit mogelijk zou willen maken, en mijn droom kwam uit. Ik bedank hem ook, voor wat ik allemaal heb en kan, want er zijn mensen die het heel slecht hebben. Iemand moet er toch zijn die alles bestuurt en in handen heeft? Er moet toch iemand zijn die bepaald wat er met je gebeurt?

Ik zit op een heel goede school, maar helaas is mijn shool heel streng, als je 1 jaartekort hebt mag je niet over... Ik had vorig rapport een jaartekort voor informatica (vak over computers enzo) en nu moest ik dus mijn tekort ophalen, gelukkig waren we bezig met videobewerking (waar ik heel goed in ben) dus kon ik mijn cijfer gemakkelijk ophalen. Maar omdat ik dacht dat ik het kon bleef ik het maar uitstellen en op een dag kwam ik erachter dat ik het de dag daarvoor moest uploaden...... Dit betekende dat ik waarschijnlijk een 0 had! Ik zou dus het jaar opnieuw moeten doen (dit wou ik écht niet!)! Dus begon ik helemaal te panikeren en ik zat er echt mee. Maar uiteindelijk is alles goedgekomen, de leerkracht wou me zelfs nog helpen met de taak! En hiervoor heeft God gezorgd. Want hij herinnerde mij eraan dat ik dingen niet moet onderschatten en optijd aan dingen moet beginnen. Want de tijd gaat snel. Maar hij maakte het wel nog goed.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wil hiermee duidelijk maken dat ik echt, echt in God geloof.

16 jun 2017, 22:06, justmexoxo
7

Hooi,
Ik vind het allemaal maar een beetje apart. Ikheb wel respect voor de mensen die geloven hoor! Alleen God bestaat vm niet. Maarja.. iedereen zo z'n eigen mening!

17 jun 2017, 20:06, Gh
8

Als God niet bestaat dan is Jezus een grote bedrieger. En als je de Bijbel leest en de dingen die Jezus zegt en doet serieus neemt, dan moet God wel bestaan.

24 aug 2018, 08:08, luc154
9

Hebben jullie ooit biologie gehad zegmaar de eerste eencellige dieren enzo god kan de wereld toch ni hebben gemaakt. Bestaat magie? Nee. Kunnen poppen leven? Nee. Als god zomaar mensenn kon beter maken is dat ook magie dus kan toxh ni. Maybe was er gwn een man die veel deed voor armen en ze hielp enzo maar dat het verhaal helemaal is verdraaid door mensen.

25 aug 2018, 23:08, Kippe
10

Je moet eigenlijk zo zien, God ofwel onze Schepper manifesteert zich zowel in het hele fysieke universum als in het super fysieke universum inclusief alle wezens.
Door de vrije wil ben jij niet verplicht in God te geloven het is aan jou wat je wilt kiezen in dit leven of in het volgende.

19 dec 2018, 14:12, Evert1955

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.