Geen vrienden op middelbare school

Hallo iedereen. Ik ben Arwen en ik ben nu (pas) 12 jaar oud. Ik zit nu 4 weken op het VO, maar ik heb nog geen vrienden. Ik denk dat het komt omdat ik naast een meisje dat alleen zat ging zitten. Dit meisje zag dit echter als een begin van een vriendschap. Omdat ze niet populair is val ik ook buiten de groep. Ik zou het waarschijnlijk niet erg gevonden hebben als ik haar aardig zou vinden, maar dit is helaas niet zo. Ze is niet onaardig, maar ik wil gewoon niet voor de rest van de tijd bij haar zitten. Buiten school heb ik genoeg vrienden ende school zelf is ook heel leuk. Weet iemand wat ik kan doen???

30 sep 2018, AB1313.4


Reacties

plaats reactie
1

Hey Arwen!

Zo te lezen voel je je niet echt onderdeel van de klas momenteel. Dat moet een rotgevoel zijn! Ik snap dat je graag meer aansluiting wilt hebben met de rest van de klas.

Wat je zou kunnen doen is eens een praatje aangaan met je andere klasgenoten. Vraag eens wat zij van hun eerste weken op het VO vinden, wat ze van het huiswerk vinden, wat ze in hun vrije tijd doen enz. Door interesse te tonen leer je ze beter kennen en kun je op zoek gaan naar gedeelde interesses. En misschien is het ook fijn voor dat ene meisje als je haar ook wat helpt om zich meer te mengen met de klas. Zij zal het vast ook niet prettig vinden om zo buiten de boot te vallen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Laat je ons weten hoe het verder gaat?

30 sep 2018, 19:09, Amyxx
2

Probeer in te gaan op iets wat iemand anders zegt. Als iemand anders bv over voetbal begint kan jij erover door gaan en zo kan je met meerdere mensen praten en misschien ook vriendschappen sluiten
succes!

30 sep 2018, 21:09, justmexoxo
3

Hoi, bedankt voor jullie reacties ik heb vandaag een paar keer contact gehad met 2 meiden. Ik vind ze erg aardig en ik hoop dat het lukt om steeds meer in de groep te komen. Heel erg bedankt voor de tips en ik houd jullie op de hoogte!

1 okt 2018, 19:10, AB1313.4
4

Hey Arwen!

Wat goed van je dat je contact hebt gezocht met die twee meiden! Heel knap en moedig van je.
Als je dit vol blijft houden, zul je vast snel meer in de groep komen. Zet 'm op!

2 okt 2018, 10:10, Amyxx
5

Hallo! Als je wilt weten hoe het nu is kan je kijken op mijn nieuwe topic: Hoe maak ik eindelijk vrienden. Groetjes van mij <3

13 okt 2018, 14:10, AB1313.4

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.