Bijna geen vrienden op school...

Hey mensen
Ik ben 13 jaar en ik zit op de middelbare school. Ik heb bijna geen vrienden om mee te praten/bij te zitten in de pauze. Ik schaam me er echt voor en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb echt alles geprobeerd, maar echt niks werkt. Aan het begin van dit jaar ging het nog wel, ik had een goede vriendin (B) waar ik altijd naast zat/mee praatte en afsprak. Als je op mijn school zo'n vriendin hebt, word je automatisch geaccepteerd. Maar we kregen ruzie. B ging vanaf dat moment tijdens de pauzes bij een groep andere meisjes zitten en ik ging bij de rest van de meisjes zitten, omdat ik zo door haar gekwetst was en ik niet meer bij haar wilde zitten. B kreeg nu nieuwe vriendinnen en ze spoorde hun aan op mij te haten. Ik had inmiddels echt geen vrienden meer en iedereen begon mij te haten omdat ik niemand had. Nu wil niemand meer dat ik in de buurt kom staan/zitten en als ik dat wel doe kijken ze afkeurend. Ik kan het al helemaal vergeten om in een gesprek te komen. Doordat ik telkens alleen zit word ik ook regelmatig uitgelachen/nagedaan door m'n klasgenootjes... Ik merk dat ik steeds stiller word en ik lig regelmatig 's avonds te huilen in bed. Ik heb trouwens wel gewoon vrienden en vriendinnen op mijn sport, maar dat is maar 2 uurtjes per week en school is toch echt langer. Ik schaam me er voor en ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen...
Liefs, Anoniem ♥

27 jun 2016, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Je kan ook vrienden worden met jongens, maar misschien zijn in jouw klas geen nerds (nerds zijn echt makkelijk en ook nog aardig als jij ook aardig tegen hen bent). Je kan ook zeggen tegen je mentor dat je het een keer tegen ze wil zeggen. Dan ga je een keer voor de klas staan en dan zeg je dat je gewoon echt geen vrienden hebt op school. Omdat een keer B en jij ruzie kregen, en zij het je blijkbaar niet gunde om vrienden te hebben, heb jij nu niemand meer. B en jij waren soort van beste vrienden, alleen toen jullie elkaar niet meer mochten was zij gewoon eerder. Zij kwam gewoon eerder bij de andere meisjes en vertelde iedereen om jou te haten, maar als jij eerder op hen was afgestapt had jij hetzelfde kunnen doen en dan was zij de vriendeloze.
Jij had gewoon pech en de meisjes zijn zo naïef dat ze jou ook serieus door die praatjes gaan haten. Hebben zij ooit ruzie gehad? Zo ver zou het toch niet moeten komen?

Ik weet niet of het echt een hele heftige ruzie was en waarover die ging maarja dit kan je doen.
Succes!!

27 jun 2016, 22:06, Anonymous
2

Draag je gewoon heel cool en niet verlegen of bang zijn van die lozer s die je proberen laten huilen ofzo je moet echt je cool gedragen en tijdens de les niet aan die lozers denken gewoon mee doen in de lessen draag je cool
en als ze bv.je uitschelden scheld gewoon ook uit .,. BELANGERIJK: bij de leven van elke mens is niet de belangerijkste vrienden enzo maar DE BELANGERIJKSTE IS NAAR DE UNIVERSITEIT GAAN EN JE DIPLOMA HALEN VAN WATJe wilt worden en veel geld verdienenen en ik weet % 100 zeker dat je bij je werk vrienden krijgt zoals mijn moeder is dokter en bij de zieken huis heeft ze veel vriendinnen BELANGERIJKSTE IS DUS HEEL HARD WERKEN ....

28 jun 2016, 19:06, neurd
3

Gewoon doen alsof het je niks intresseert en gewoon doen alsof het je geen bal kan schelen en ga gewoon lekker alleen zitten. Ze komen vanzelf wel naar je toe als ze zien dat het je niks kan schelen. Het klinkt echt heel vervelend maar je zit inderdaad voorjezelf op school en zorg dat je buiten school wel leuke vrienden hebt want dan kom je dat jaar vast wel door. Ik maak het op dit moment ook zelf mee en ik zit ook gewoon alleen ze kijken maar even wat ze doen 🙋🏼 & zo moet je ook beginnen te denken🙄

Groetjesss 💋😉

29 jun 2016, 20:06, Rooss
4

Ik zoek leuke en gezellige vrienden/vriendinnen! ik ben zelf 15 jaar en zit in t 4de ik ben sinds groep 8 mn beste vriendin kwijtgeraakt omdat we ruzie hadden. Ik heb al van alles geprobeerd om vriendinnen te krijgen maar niks hielp. Ik woon zelf in de achterhoek ik een klein saai plaatsje waar niks te doen is in het weekend. Ik zou graag vvrienden/vriendinnen willen om in het weekend en door de weeks te gaan afspreken en wijntjes drinken! Liefss annoniepjeex

16 sep 2018, 21:09, Annoniempjeex
5

Hey lieve Anoniem,

Wat ontzettend naar dat de vriendschap met je vriendin verbroken is en je je nu zo alleen en zonder vrienden voelt op school. Ik kan me voorstellen dat je daar heel erg verdrietig van wordt!

Hoe moeilijk en eng het ook is, denk ik dat je toch het gesprek aan moet gaan met je (ex)-vriendin en de ruzie moet uitpraten. Je hoeft niet meteen weer dikke vriendinnen met haar te zijn, maar als jullie de ruzie uitpraten heeft zij geen reden meer om anderen tegen jou op te zetten.

Ik kan me goed voorstellen dat het lijkt alsof iedereen je haat en achter jouw (ex)-vriendin staan, maar ik denk dat dat een houding is van die andere kinderen. Waarschijnlijk zijn zij ook wat onzeker en misschien bang voor jouw vriendin, waardoor ze meegaan met haar gedrag tegen jou. Maar ik denk dat er zeker wel een paar meiden tussen zitten die jou ook wel aardig vinden en met wie je vriendin kan worden.

Hoe moeilijk en eng het ook is, denk ik dat je al je moed bij elkaar moet verzamelen en je bij de meiden voegen die je aardig vind. Je zult dan vast een paar meiden treffen waarmee je een klik hebt en een vriendschap mee kunt opbouwen. Je kunt je er een beetje in mengen door interesse te tonen in de andere meiden en hun vragen te stellen over bijvoorbeeld wat ze aan het doen zijn, hoe hun weekend was, welke hobby's ze hebben, etc.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt meissie! Geef de moed niet op, er zijn echt wel meiden die jou ook aardig vinden en vriendin met je willen zijn. Ga maar op onderzoek uit, en je zult ze vinden :)

Liefs, Amy

17 sep 2018, 13:09, Amyxx
6

Heyy ik ben bijna 13 en ik zit op een vmbo school. Ik heb helaas geen goede vrienden op mijn school. Het begon op de eerste dag, ik vond het heel spannend en ik had de kenningsmakings dag gemist vanwege groep 8 kamp. Ik dacht dat ik al wel snel vrienden zou maken want ik ben een spontaan maar verlegen meisje. Dat bleek dus niet zo. Toen ik daar binnen was, kenden iedereen elkaar al. En iedereen zat al bij een leuke vriendin. Ik kon nergens zitten omdat iedereen al bij elkaar zat dus ik zag iemand alleen en ging daarbij zitten. Nou het bleek dus een jongen te zijn. Het klikte met niemand. De volgende dag hadden we kamp. Daar had ik vrienden gemaakt uit een andere klas paar maanden later heb ik mijn mentor gesprek. Zij zegt dat het handiger is om meer met mijn klas om te gaan. Dus dat deed ik ook waardoor mijn relatie met de vrienden uit een andere klas vervaagde. Nu heb ik me aangesloten bij een leuk vriendinnen groepje in mijn klas. Alleen sluiten zij mij niet aan. Zij zijn echt bff’s voor life. Ze zijn te close waardoor ze mij niet binnen laten. Ik lach heel veel met hun ik zit zelfs naast een van hun. Maar bij een meisje heb ik het gevoel dat ze me niet erg mag. En steeds bij de gym ofso praten zij met zijn drieën over een van hun verjaardag waar ik dus niet bij mag zijn. En dat geeft me geen prettig gevoel. Ook als ik soms iets zeg tegen hun klinkt het heel stom ook dat geeft me een stom gevoel. En thuis verveel ik me dood. Omdat zij nie kunnen afspreken waarschijnlijk omdat ze dat niet willen ze zeggen dat ze het altijd druk hebben enzo. Maar volgensmij willen ze dat nie. Ik zie er ook heel gek uit omdat ik wel 12 ben en bijna 13 maar eruit zie als 10 of 11. Met de rest van de klas klikt het al helemaal niet, maar ik wil ook niet terug naar mijn oude vrienden uit een andere klas. Dus hebben jullie miss tips zodat ze mij kunnen accepteren??

13 mrt 2019, 15:03, Anoniempje
7

Ik heb precies hetzelfde en weet het ook niet maar ik heb 4 vriedinnen van me sport maar daar houdt het ook echt op deze zomervakantie doe ik eigenlijk niks alleen af en toe iets met me moeder of vader voorderest in bed lichen en op me tel enz maar ik denk gewoon zo wie heb je als je 20 bent precies alleen je ouders of mischien wel niemand ontdanks dat ik zo wil denken werkt het niet ik voel me eenzaam maar ik ben ook niet zoals iedereen ik ben niet dat meisje meisje dat forceert enzo dat veel volgers wil ik ben dat meisje dat het liefst gamed en niet persee mooi hoef te zijn wat moet ik doen

13 jul 2019, 23:07, Anoniem
8

Beste Anoniem vervelend dat je eenzaam bent, misschien online vrienden vinden? Je kan als je gaat studeren ook naar een studentenhuis huis gaan voor meer contact ook kan je een baantje zoeken daar kan je ook contact met mensen maken veder kan mediteren helpen om je beter te voelen of je kan bij een leuk clubje gaan bijv. Boekenclub,kookclub of knutselclub vaak heb je zulke dingen in het buutthuis in de buurt. Vrijwilligerswerk kan ook helpen met contact zoeken ook help je omgeving ermee. Maar sterkte en zeg maar als je meer hulp wilt.

23 jul 2019, 19:07, juliatje.
9

Hallo anoniem,

Wat vervelend voor je dat je bijna geen vrienden hebt. Ik zelf heb dit ook soort van meegemaakt alleen je vriendin B was ik zeg maar want ik had al andere vriendinnen en toen ging ik daar mee om, we hadden ruzie omdat ik alleen maar merkkleding draag. Maar ja toen had mijn vriendin geen vrienden meer, maar ze werd niet gepest ofzo. Maar toen had ze alles tegen ons docent/juf gezegd (groep 8) en toen werd ik echt boos op haar want ze had echt heel veel gelogen. Dus ik snap wel dat je met haar wilt praten met je docent/mentor als je maar de waarheid verteld als je liegt word je vriendin nog bozer op je. Maar aan de andere kant snap ik wel dat je vriendin niet weer met je vrienden wilt worden omdat je geen vrienden hebt, probeer vooral stoer te doen en doe alsof je beter bent dan andere dan krijg je vanzelf wel vrienden! Ik ga nu naar de 1ste dus ik zie mijn vriendin nooit meer dus jahh, ik ga wel VWO doen daar word wel wat minder gepest gelukkig!

Maar voor jou doe stoer en je krijgt vanzelf wel vriendin ik weet het zeker Meis! Veel succes en sterkte.

30 jul 2019, 17:07, Saraatje
10

ik snap je ik heb zelf ook geen vrienden op school

17 jan 2020, 11:01, mikadanes
11

Precies een klown. Ik heb ook geen vriendinnen op school. Ze schelden en lachen me uit. Ik heb zovaak proberen uit te leggen dat het niet mijn fout was. Maar omdat zij alles door ** schreeuwde kreeg ik haat. Alle leraren zeggen dat ik me aanstel. Het boeit me niet meer. Ik ben depresief en heb anorexia ik ben niet meer wie ik was. En de rest lacht me uit alsof ik iemand ben die geen gevoelends heeft.

17 jan 2020, 20:01, Anoniempje550
12

@saraatje
er wordt op VWO zeker wel gepest!!!!!!!!!!!!!!!!! ff dat je t weet!!! ik zit zelf nu in de 3e, wordt nu niet echt meer gepest maar dat was afgelopen 2 jaar wel anders hoor! en toen zat ik ook op vwo

20 jan 2020, 20:01, :)
13

word gwn vrienden met jongens die zijn geen snakes ;) xx

11 feb 2020, 19:02, jongensvriendenxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.