Beste vriendin laat me in de steek...

Heey allemaal,

Ik had een beste vriendin, en we deelden alles met elkaar! Totdat we vorig jaar niet meer bij elkaar in de klas kwamen, en zij met een ander meisje bevriend raakte. Bij sommige vakken zat ik ook bij dat meisje. Zo werden we met z'n drieen hele goede vrienden. Totdat een half jaar gelden ik en mijn beste vriendin ruzie kregen, omdat zij zonder mijn toestemming iemand gevraagd had voor een festival om mee te gaan. Terwijl zij wist dat ik degene niet mocht. Ik heb er toen een heel groot probleem van gemaakt, waar ik nu natuurlijk spijt van heb. Dat heb ik haar ook 1000x gezegd. Toen was het weer goed. Maar toen ging zij allemaal leuke dingen doen met dat meisje dat ze meegevraagd had, en werd ik een beetje jaloers. Want zulke dingen deed ze nooit met mij. Dus ik praate erover met mijn nieuwe vriendin (wat bij me in de klas kwam) en zij zei dat ik het contact moest verbreken met mijn beste vriendin. Dat had ik gedaan, maar naderhand had ik er spijt van. Maar toen was het al te laat, zij was nogsteeds boos dat ik dat gedaan had. Toen kwam ik erachter dat dat meisje waardoor ik het contact moest verbreken, nu beste vriendin was met mijn beste vriendin! Ik was boos en zo verdrietig... Dus de hele zomervakantie hadden we niks van elkaar laten horen. Toen zag ik haar op school, en zeiden we hoi maar verder niks. Ik miste haar toch wel, dus ik schreef haar een whatsappje of ze binnenkort wou gaan lunchen. Toen kreeg ik als antwoord dat ik alleen maar tegen haar via whatsapp durf te praten, en dat ze er geen zin in had.

Ik wil haar echt niet kwijt, en als ik nu niks doe is dat wel het geval! Ik weet niet wat ik moet doen... Heeft iemand misschien tips?

4 sep 2015, Anoniemxox


Reacties

plaats reactie
1

Ik herken dit echt, dat je vriendin boos is en jij niet.
Bij mij was het meestal gewoon afwachten, en vooral je excuses aanbieden. En wat dat betreft van alleen via app durven te praten, heb ik zelf ook vaak als ik ruzie heb met een van mijn vriendinnen... Bij mij hielp het dus wel om haar mee te vragen (zwemmen ipv lunchen), maar dat is bij jou dus niet het geval, ookal wil ze het misschien niet, je moet het toch uitpraten. Maar niet over whatsapp!! Dan is het voor haar makkelijk om nog bozer te doen...

Ik ken je vriendin niet, maar dit is wat bij mij telkens hielp x
Goodluck x

5 sep 2015, 23:09, xBlondje
2

ik ken je problemen misschien is het goed om het met je vriendin uit te praten zo niet dan houd het ook op ik had dat zelf ook gehad we kennen elkaar toen ik 6 was en me vriendin 4 we deden heel veel dingen samen totdat we op kamp gingen zij mijn een grote mond gaf dat alleen maar erger was na de kamp ik weet wel dat we vaker ruzie hadden maar dit was te erg daarna hadden we nog van elkaar iets laten horen maar na paar maanden hield het ook op en ik bleef het maar niet vragen ze kwam ook op een dag niet meer naar me verjaardag toe dus ja me vriendin die ik had en ik zijn dus zeg maar ook uit elkaar gegroeid ik laat ook niks meer van haar horen dus denk maar gewoon als niks meer werkt dat je maar anders ook maar niets meer van je laat horen ik heb zelf inmiddels ook al andere vrienden/vriendinnen waar ik tegenwoordig iets leuks ga doen

11 dec 2015, 21:12, leontine
3

heey
ik heb ook zo iets mee gemaakt met me beste vriendin we hebben het toen bij een van ons thuis uitgepraat ook hadden we allebij een brief aan elkaar geschreven we hebben alle leuke en goede herrineringen weer opgehaald en zijn gaan wandelen we hebben het helemaal uitgepraat en we zijn de ruzie vergeten en hebbem de leuke dingen onthouden nu zijn we weer beste vriendinnen en hebben we het altijd gezellig met elkaar misschien zijn dit wat tips voor jou

12 dec 2015, 21:12, angela
4

Hoii
Misschien kun je beter naar haar toegaan in plaats van te appen. Dan kun je aan tonen dat je wel met haar durft te praten. Als ze dan niet wil praten probeer je het een week later nog een keer. En vraag je haar bijv. mee naar de bios .geef de hoop niet op. Ze neemt namelijk de moeite om überhaupt gedag te zeggen. Dat is al beter dan compleet genegeerd te worden. Ik denk dat ze een beetje aan het testen is wat je voor haar over hebt.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Suc6 xoxo

5 jan 2016, 19:01, Girlpowerrr

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.