angst onzekerheid en depri

Heay

Ik ben een meisje van 13 jaar
Ik ben begonnen met snijden toen ik 12 en een half was
Ik wil er nu mee stoppen maar ik heb angst en ben onzeker stel je voor dat ik het heel lang vol houd en dan kan ik het niet meer aan en snijd ik me weer en word ik boos op mezelf dan kan ik misschien zelfmoord plegen... Het klinkt misschien heel raar maar ik heb geen gwn controle over mezelf... Ben ook depri ik weet geen raad meer kan iemand me helpen?? En praten met iemand helpt niet ik heb al eens met iemand gepraat en moet per week naar therapie maar ik heb gezegd dat ik ben gestopt. Ik vind dat het me niet egt helpt.
Help me please!
Hou van jullie X

4 apr 2015, why me?


Reacties

plaats reactie
1

Geloof in jezelf je kan meer dan je denkt!!!! T komt allemaal goed als je geloofd in jezelf dat maakt de wereld ook een stuk mooier! Dit lukt jou ook om dit te "overwinnen" gewoon vol blijven houden en in jezelf geloven! Zelfmoord isnooit de oplossing! Er is altijd een licht punt aan het einde van de tunnel dus hou vol je kan t!!! Ik hoop dat je hier wat aan hebt xxx

5 apr 2015, 18:04, annoniempje123
2

Tuurlijk heb ik er wat aan egt thnxx!!
Maar ik zie bij mezelf egt geen andere uitweg...
Er is haast niemand die me begrijpt..ik heb het hierover met mijn mentor er over gehad en ja die heeft alles doorvertelt aan men moeder... Ik vertrouw niemand meer... :'(

5 apr 2015, 19:04, why me?
3

Plz help me

11 apr 2015, 19:04, why me?
4

ahw dat is kut...... maar nu weet je moeder wel waar je mee zit zij kan jou ook helpen...... ik begrijp je wel....! maar zelfmoord is NOOIT de uitweg egt never NOOOOOOOOOOOOOOOIT!! GELOOF ME MAAR..... IEDEREEN IS OP DE WERELD GEZET VOOR EEN REDEN DUS OOK JIJ!!!!! JIJ BENT ER EN JE BLIJFT HIER!!! probeer ook de leuke kanten van het leven te zien en maak er het beste van!!!! en je moet je hier niet mee opsluiten, je moeder weet het nu toch al dus probeer er met haar over te praten (bijvoorbeeld in de avond) want als je jezelf ermee opsluit word het erger..... het leven heeft ook mooie kanten en probeer je daar op te focusen!!!! en je ziet het nu misschien niet zo vrolijk enzo maar over een paar jaar denk jij ; goed dat ik er nooit een einde aan gemaakt heb het leven is er te mooi voor. want je hebt nu gewoon een periode waarin je dit hebt (waarschijnlijk ook met de puberteit te maken) maar over een tijdje is dat allemaal weer over... maar probeer er met iemand over te prate!!! en beloof me dat je er geen einde aan maakt want je leeft maar 1 keer en die moet je niet vroegtijdig stoppen!!!! of probeer het met een goede vriendin/leeraar die je vertrouwd/moeder of iemand die jij goed vertrouwt dit te vertellen want dat lucht op en ze kunnen je helpen, niks om je voor te schamen!!!!! xxxxxxx k

11 apr 2015, 20:04, annoniempje123
5

Ik schaam me nergens voor zelfs niet voor al mijn littekens van dat snijden... Geloof me ik heb egt met niemand om er mee te praten... Ik heb al een datum gepland om zm te plegen gewoon voor een auto springen ik ga geen afscheidsbriefje schrijven stel je voor dat ik het straks wel overleef dan weet iedereen dat het zm poging was... Dus tja sorry... Annoniempje thnx voor al je steun

11 apr 2015, 21:04, why me?
6

Hallo why me,

we zien dat je meerdere berichten op het forum hebt geplaatst. Je geeft aan dat je erg klem zit en je zo slecht voelt dat je niet meer weet hoe je verder moet.

Mooi dat je het forum bezoekt voor steun en advies.
Echter, bij zware dingen zoals jouw vraag kunnen wij adviseren om met een deskundig iemand te praten. Ga in ieder geval naar je huisarts, bezoek een psycholoog om met jou hierover te praten.

Je kunt ook met ons hierover praten, voor steun bij wat je kunt doen om je beter te voelen. Stuur ons een mail, of kom langs om met onze deskundigen te praten op de chat.

Groet!
moderator 99gram

12 apr 2015, 14:04, moderator 99gram
7

hey, ik heb ook last van angst ik weet trouwens ook niet hoe ik er mee om moet gaan, praten helpt voor mij niet maar schrijven wel misschien helpt voor jou schrijven ook? want ik schrijf altijd gedichten in het Nederlands maar ook in het Engels. praten helpt bij mij niet want altijd als ik het probeer ga ik er eerst over na denken en dan moet ik gelijk al huilen door de negativiteit, ik wil niet huilen want ik hoef geen medelijden van iemand ik wil gewoon slapen zonder dat ik 's ochtends wakker word met tranen in mijn ogen en nat zijn van het zweet...

24 jul 2018, 12:07, liekjepiekje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.