12 jaar en geen borsten

Ik ben 12 jaar en ik ben volledig plat, mijn borsten zijn al een tijdje aan het groeien maar echt heel langzaam want ik heb eigenlijk vrijwel niks. Ik schaam me daar best wel voor want heel veel van mijn vriendinnen hebben grotere borsten (ook jongere vriendinnen) is er nog hoop??

19 mei 2022, MeisjexMeisje


Reacties

plaats reactie
1

heel herkenbaar! Ben zelf ook 12 en heb dat ook. Volgens mij kun je er niets aandoen, wel irritant als je hoort dat mensen binnen 4 jaar van aa naar d gaan maar misschien is dat wel van jou. Kijk naar je moeder en eventueel je zus(je). Je borsten zijn voor een groot deel genetisch bepaald. Succes!!

19 mei 2022, 16:05, ook 12 jaar 70aa cup
2

Ik ben trouwens 153 en ik heb ondergewicht en ik ben best wel dun, maar mijn moeder heeft niet echt kleine borsten ofzo

19 mei 2022, 20:05, MeisjexMeisje
3

@MeisjexMeisje dan zou ik een beetje aankomen, met een hoger gewicht zullen je borsten iets sneller groeien.

19 mei 2022, 21:05, Anoniem
4

Ik probeer al aan te komen sinds mijn 7de, maar ik kan gewoon niet aankomen. Ik drink wel weinig, dus daar kan het misschien aan liggen.

20 mei 2022, 10:05, MeisjexMeisje
5

zelf had ik met me 12de jaar een cup 60 aa. bijna plat dus.
ik werd laat, ongesteld. ik ben nu 17 jaar. eb heb nu cup 80E
ze groeien van zelf .

21 mei 2022, 21:05, kim
6

Het is niet erg dat je geen borsten maar je kan ze ook later krijgen door een groeischot . Indien je vermoedt dat er iets aan de hand zou zijn kan je beter een afspraken maken met de huisarts, die kan beter advies geven

23 mei 2022, 16:05, Michiel
7

lieve schat het komt van zelf goed ze groeien echt wel maak je maar geen zorgen! Bij best wel veel mensen is dat zo. Geen zorgen maken lieve schat! en let niet zo erg op de andere

23 mei 2022, 21:05, het komt goed
8

hoi! er is natuurlijk nog hoop en het komt zeker goed en als het niet goed komt maakt dat niet zo veel uit het gaat om hoe je van binnen bent niet van buiten ik hoop dat je naar me luistert. Als dit voor jouw heel vervelend is dan wens ik je veel sterkte

24 mei 2022, 15:05, kijk anders naar je zelf meid!
9

🫶🏻

29 mei 2022, 18:05, 😘
10

hee k heb t ook en k vind t echt zwaar kut 🥹 mr vooral als k een bikini draag ofz dan hebben al mn vriendinnen staat het heel mooi enz en bij mij ziet het er heel raar uit omdat ik zo plat ben :(

2 aug 2022, 09:08, kim
11

hoi
ik had ook kleine borsten, rond me 12 de jaar. ik had toen cup 70aa ik ben nu wat ouder, en heb nu een cup 95D. ik zou me niet zo druk maken.

3 aug 2022, 09:08, roos
12

Ik heb niks :((

10 aug 2022, 21:08, Meisjexmeisje
13

met 11 was ik plat, met 12 begin het een beetje, eerst heel weinig en ineens ging ik van aa naar b.
nichtje van met ging met 15 van aa naar c in een half jaar

dus het komt gooed

11 aug 2022, 12:08, rox
14

@Meisjeexmeisje
het komt van zelf goed. geen meisje is het zelfde, er zijn er bij die me 10 jaar al borsten krijgen, en de andere pas met 14 of 15 jaar. heb geduld. heb je wel al schaamhaar, of zo.. of ben je al ongesteld gewonden.

12 aug 2022, 04:08, roos
15

Ik heb dus het zelfde ik ben 12 jaar en ik ben echt nog plat ik heb wel wat maar niet echt veel ofzo en ik word heel onzeker als ik al mijn vriendinnen ziet want die hebben al wel heel veel😥 maar misschien groeien ze nog wel nadat je ongesteld bent geworden dus er is altijd nog wel hoop 😊

12 aug 2022, 13:08, Anoniem
16

Ik heb ook niks en ik ben 11 jaar wat moet ik doen voor grotere borsten want ik ben plat en best dun maar eet wel veel.

13 nov 2022, 08:11, Anoniempje2011
17

Natuurlijk is er nog hoop de puberteit begint bij iedereen anders en later of vroeg sommige meisjes krijgen het al op 9 jaar maar sommige pas op 16. ertussen kan natuurlijk ook maar daartussen begint het.
Het komy nog hoor niet twijfelen.

30 nov 2022, 14:11, janjanalien
18

Ik ben 11 en ik heb maar een hoopje en ze zijn een jaar al zo en ik weet niet wat ik moet doen

10 dec 2022, 10:12, Hoi
19

hoi ik ben nu 14. ik had toen ik 11 jaar was ook nog een cup 65AA nu ik dacht ook het komt nooit goed. ik schaamede met om kleden tijdens, in de kleedkamer, tussen me klas genootjes in. de meesten hadden tussen de 65 en de 85 B/C. er was 1 meisje bij die had een cup 90 C. maar die was er vroeg bij, dat haar borsten begonnen te groeien ze was rond 9 jaar dat zij, borsten begon te krijgen.
ik heb nu een cup 85D. het kan nog steeds. rustig afwachten. komt van zelf goed..

13 dec 2022, 19:12, lieke
20

Hoi allemaal ik ben Peter (dit is niet mijn echte naam) ik ben 12 jaar en ben een jongen. Soms als ik alleen thuis ben loop ik naar mijn moeders kamer en pak ik een bh en doe ik hem aan. Ik voel me er altijd heel comfortabel in. Ik durf het niet te zeggen tegen mijn ouders wat adviseren jullie???? Alvast bedankt

15 dec 2022, 15:12, Peters
21

Hoi allemaal! Ik wil jullie allereerst bedanken voor alle reacties, het stelde me echt gerust. We zijn weer wat verder en ondertussen ben ik al ongesteld geworden en zijn m’n borsten een beetje gegroeid. Ze zijn nog wel te klein om bh’s te dragen denk ik. Ik heb laatst wel met m’n moeder 3 topjes met vulling gekocht. Het lijken op bh’s maar mijn borsten zijn daar sws nog te klein voor dus ja. Ik heb nog steeds veeel kleinere borsten dan de meeste mensen die ik ken, en de meeste zijn veel jonger dan mij. Ik wou ook nog even zeggen dat ik heel erg dun ben en dat ik daar niks aan kan doen. Mijn moeder heeft een typische lichaamsbouw en heeft gemiddelde cupmaat. Ik heb er dus wel nog een beetje vertrouwen in maar ik vind het nu gewoon heel vervelend. Wat ik ook vervelend vind is dat ik er zo belachelijk jong uitzie. Ik ben laatst 13 geworden en zie er eerlijk gezegd 11 ofzo uit. Vriendinnen van mij die een jaar jonger zijn hebben groenere borsten en zien er ouder oud. Dat vind ik heel stom want mensen maken er vaak opmerkingen over. Ook over dat ik zo dun ben. Ik kan er gewoon niks aan doen. Dat was het, bedankt voor alle reacties!! ❤️

15 dec 2022, 22:12, Meisjexmeisje
22

Hey peters, ik ben pas 13 dus ik kan je niet heel erg helpen maar misschien moet je het vertellen aan iemand die je 100% vertrouwd (je mentor, een leraar die je vertrouwd, verttouwingspersoon van school, etc) of je kan online anoniem advies vragen. Ik zou een beetje research gaan doen over lhbti+ want misschien is dat het. Het is helemaal niet gek en niks om je voor te schamen! Dus misschien kun je je ouders het overwegen te vertellen ❤️

15 dec 2022, 22:12, Meisjexmeisje
23

hoi Meisjesxmeisje
me nichtje werd, ook pas ongesteld op haar 16d ook was zij laat met, met borst vorming, ze had op haar 13d nog maar een cup 65AA, ze is nu 19 jaar, een heeft een volle cup C 95 of een cup D. het is net waar ze het koopt. er kan nog vaan alles. je bent heus niet de eerste die er, laat me is.
liefs laura

16 dec 2022, 14:12, laura.
24

Ik maak me ook zorgen ik ben nu twaalf en zit in de eerste. In groep zeven kreeg ik al een beetje brosten, maar volgens mij groeien ze nu niet meer, terwijl ik geen groten brosten heb voor een bh, maar heb wel al schaamhaar. Ik maak me echt zorgen HELP……

4 feb 2023, 08:02, Fantastisch
25

Heeeey,
Ik snap dat meiden grote borsten willen, maar ik vind kleine borsten juist leuk! M’n vriendin die is er vaaak heel onzeker over, maar dat vind ik echt nergens voor nodig. Ik snap het ook wel, maar ik ben nogsteeds van mening dat het niet gaat om je borsten, maar hoe iemand van binnen is.

5 feb 2023, 11:02, Eenrarejongen
26

Ik ben 13 jaar en ik heb al cup maat 70C. Ik heb het gevoel alsof dat best wel groot is voor die leeftijd en dat niet hoort. Het gemiddelde voor 14 is namelijk B had is gelezen.
je borsten groeien, nog tot je 21e jaar.. het is niet zo, dat je na, je eerste menstruatie je borsten, niet meer groeien.
er zijn ook meiden die 12 jaar zijn, die pas cup A hebben. wees gerust, ze groeien nog.

6 feb 2023, 11:02, roos
27

Haai, ik ben 14 en ik heb gisteren mijn eerste bh gehaald. Ja 14 i know het is laat. Ik ging naar een winkel met allemaal verschillende merken samen met mijn moeder en ja toen gingen we dus opzoek naar 70AA want dat hadden we thuis opgemeten, maar toen ik er was paste ik eerst 70AA niet, toen 70A niet heb ik gwn 70B ik was echt helemaal geshockt. Ik had toen gelijk een met beugel en omg bh's zitten zo chill Die kleedkamers waren btw echt chill ze hadden dus zeg maar een ding wat uit 2 delen bestond zodat mijn moeder in een kon zitten maar ik niet helemaal naar buiten moest om het aan haar te laten zien.

6 feb 2023, 11:02, karin
28

Haai, ik ben 14 en ik heb gisteren mijn eerste bh gehaald. Ja 14 i know het is laat. Ik ging naar een winkel met allemaal verschillende merken samen met mijn moeder en ja toen gingen we dus opzoek naar 70AA want dat hadden we thuis opgemeten, maar toen ik er was paste ik eerst 70AA niet, toen 70A niet heb ik gwn 70B ik was echt helemaal geshockt. Ik had toen gelijk een met beugel, Die kleedkamers waren btw echt chill ze hadden dus zeg maar een ding wat uit 2 delen bestond zodat mijn moeder in een kon zitten maar ik niet helemaal naar buiten moest om het aan haar te laten zien.

6 feb 2023, 11:02, lenthe
29

komt van zelf goed. ze groeien van zelf.. wat geduld hebben. je hebt ook laat bloeiers.

9 feb 2023, 03:02, ditmar
30

komt van zelf goed. ze groeien van zelf.. wat geduld hebben. je hebt ook laat bloeiers.
ik was er ook, laat bij

9 feb 2023, 03:02, meisje
31

Hoi mijn borstel, begonnen, te groeien toen ik 15 jaar was. Ik was er laat. Een jaar later, was ik ongesteld geworden, ik was erg onzeker, maar me huisarts zei, dat het goed komt.

13 feb 2023, 01:02, Een onzeker m
32

Heyyy ik ben heel erg afgevallen waardoor me boobies ook kleiner zijn geworden maar weet iemand of ze nog kunnen groeien of niet of nog groter worden

20 feb 2023, 15:02, Anoniem
33

Dat is volkomen normaal ik ben zelf 11 en ben ook nog super helemaal plat. Ik weet dat ik nog jong ben maar veel meiden in mijn klas hebben het wel al dus dan lachen ze me uit. En bij mij groeien ze echt al iets van anderhalf jaar en er is nog niks veranderd. Soms doe ik zelfs iets in mijn topje zodat ze groter lijken😭

16 mrt 2023, 17:03, OnzekermeisjeeXxx
34

@OnzekermeisjeeXxx
hoi ik heb een voorgevormde bh gekocht. dan lijken je borsten ook iets, groter. alleen tijdens gym, zien ze mij borsten, als we gaan douchen, maar ik ben niet de enige met kleine borsten.. je moet maar denken, ze groeien van zelf. moet je nog ongesteld worden??

17 mrt 2023, 03:03, kim
35

hey, grote borsten hebben is niet alles. ik ben 19 en heb cup A. tuurlijk ben ik er weleens onzeker over maar mijn vriend houdt van kleine borsten. zo zie je maar weer. ook heeft het voordelen je hoeft geen bh aan onder topjes bijvoorbeeld

22 mei 2023, 10:05, nina
36

Hoi nina
Ik ben 19 jaar, en heb een cup 100E
Me borsten begonnen al, vroeg te groeien. Ik was rond me 9e jaar. Dat ik 10, 5 jaar was kreeg im me, eerste menstruatie...volgens mij groeien me borsten nog steeds...heb geen probleem, met het vinden van een bikini's

25 mei 2023, 23:05, E
37

Meiden hoi
Ik ben bijna 12 jaar ik heb ook nog geen borsten.. ben gelukkig niet de enigste in de klas, ik schaam me er niet voor het komt van zelf, goed. 1 meisje bij me in de klas heeft ook, nog geen borsten..maar is wel, al een half jaar ongesteld..

27 mei 2023, 17:05, Een onzeker m
38

Hoi MeisjexMeisje! Ik begrijp hoe je je voelt, want ik herken het ook! Ik weet nog goed, dat ik vroeger ook om me heen keek en dacht: "iedereen heeft al borsten...maar ik nog niet" Maar maak je er niet te druk om, je hebt meer aan je lichaam dan alleen dat. Je moet er in ieder geval ervoor zorgen dat je je daar niet onzeker over gaat voelen.

Tips:
Draag kleding waarin je je comfortabel in voelt. En denk aan alle voordelen: je hebt geen BH nodig, je kunt op elke positie slapen en er zijn nog veel meer voordelen!

Onthoud:
Iedereen voelt zich weleens onzeker over zijn of haar lichaam, maar wees altijd jezelf! Ik weet zeker dat iedereen je nu al leuk vind zoals je bent! Verander niet hierdoor krijg je alleen maar stress! RELAX!

Ik hoop dat ik je kon helpen! Als je nog meer vragen of problemen hebt, weet je altijd dat er mensen voor je klaar staan!

XOXO Mimi

28 mei 2023, 10:05, Mimi
39

Hey, ik ben 10,5 jaar oud en ik heb helemaal niks.
Er is iemand in mijn klas die al BH's kan dragen. Bijna iedereen van mijn klas heeft al iets en ik ben helemaal plat. Ik ben wel dun. Ik weeg maar 32,7 kg. Misschien heb ik geen borsten omdat ik dun ben???

2 jun 2023, 23:06, Annie
40

Hey Annie, het is heel normaal om op je tiende nog niks te hebben, maak je maar geen zorgen, ze groeien wel!

3 jun 2023, 11:06, Elize
41

Hoi meiden.. i bij mij, begingen me borsten. Ook al een te goeien. Ik ben net 11 jaar. Er zijn ogen meer meiden, die al borsen beginnen met groeien. 1 meisje heeft al een cup 75B.
Ik heb zelf een cup 65 aa.

8 jun 2023, 09:06, Een onzeker m
42

Hoi @een onzeker m,

ik ben zelf 12 en je hoeft je op je 11e geen zorgen te maken over borsten. Het is heel normaal om dan nog geen/kleine borsten te hebben. Misschien komt het later nog!

20 jul 2023, 18:07, Noa
43

Meer dan een jaar na de start van dit topic.
En groeien ze nu wel een beetje TS?

20 jul 2023, 20:07, Amber16
44

hoi meisje meisje: je borsten groeien van af je 11 / 12 de jaar tot je 19 /20 jaar bent. met je pubertijd... ik zou me nog geen zorgen maken..

25 jul 2023, 03:07, roos
45

@roos
dankjewel.

30 jul 2023, 23:07, meisjexmeisje
46

@meisjexmeisje:
mij nichtje was 12 die had een cup 65 A, jaar later heeft ze een BH cup D. het kan nog steeds..

3 aug 2023, 00:08, linda
47

Ik ben nu net 12 en nog plat, wel heb ik een bos schaamhaar

3 aug 2023, 13:08, Benthe
48

me borsten groeien nog steeds .. ging van een cup B naar een cup C

3 aug 2023, 17:08, tessa
49

heb ook nog geen borsten Cup 65AA

3 aug 2023, 22:08, dorien
50

met 12 jaar ook nog geen borsten

5 aug 2023, 16:08, v
51

@dorien
@v
fijn om te weten dat ik niet alleen ben

6 aug 2023, 14:08, Benthe
52

@Benthe
graag gedaan.

7 aug 2023, 12:08, v
53

Dat is echt normaal dat je op die leeftijd nog bijna niet hebt toen ik 12 was had ik zelf ook aa en nu op 14 jaar heb ik een C dus je moet je daar echt geen zorgen over maken.

7 aug 2023, 12:08, D
54

Lief van jullie allemaal

7 aug 2023, 15:08, Benthe
55

hoi ik ben, 13 jaar. en heb ook nog geen borsten...

13 aug 2023, 19:08, l
56

ben ook nog, plat, zit in de brug klas..

6 sep 2023, 02:09, x
57

hey girlss je hoeft je echt geen zorgen te maken want er zijn ook nadelen aan groote boobsies bevoorbeeld ik ben nu 15 en toen ik 12 was had ik al maat c dus nu heb ik maat d dus ja ze kunnen ook best goed zijn maar bevoorbeeld ik wil een strak topje dragen en dan zijn mijn boobskas in de weg ik noem mijn boobs trouwens met alemaal bijnamen dan lijkt het minder chringe maar ja dus maak je maar geen zorgen want ik denk nu ook gewoon o nee ik kan dat topje nu niet dragen want mijn borstjes zitten in de weg maar mijn vriend vnd mijn borstjandoriekas wel lekker hoor haha (dank aan mijn boobsies)!!

7 sep 2023, 21:09, love my boobjandoriekas !!
58

@love my boobjandoriekas !
het kan, nog steeds van plat aan, cup D

11 sep 2023, 20:09, kim
59

@MeisjexMeisje
je bent, niet de eerste bij wie, dat langzaam gaat.
ik heb, ook nog niks.

25 sep 2023, 12:09, paula
60

@paula
dankjewel

4 okt 2023, 14:10, wendy
61

k was ook laat, met me groei, van me borsten.. ik was ook laat ongesteld..

6 okt 2023, 00:10, meisje
62

Ik ben ook best wel dun van lichaamsbouw maar zo ben ik nou eenmaal en mijn moeder was vroeger ook zo en heeft altijd al wel grote borsten gehad. Alleen ik niet ik ben nu dertien en zit ook met het zelfde probleem, advocados eten helpt echt geloof me daar word je wat voller van want het zijn gezonden vetten, en ik wed dat het wel komt. Ook voor mij lol :)

7 okt 2023, 12:10, Kyra
63

Hey ik heb helemaal hetzelfde ik ben ook 12 en heb zelfs nog niets… ik vind het ook heel beschamend ik kan bijna nooit iets strak aan doen omdat je dan ziet dat ik niets heb ook ben ik heel dun maar mijn mama zegt dat dat zij ook heel laat borsten kreeg

11 jan 2024, 23:01, Anoniem
64

Anoniem
het is dan, afwachten alles komt goed.. haar moeder zegt dat zij, ook laat is met de borst groei, van haar borsten.. er zijn ook voor gevormde bh waar daar het lijkt dat je borsten heb.

12 jan 2024, 16:01, sem
65

Hee. Zoals iedereen je wil doen laten geloven "het komt goed" klopt niet altijd, het kan, maar hoeft niet. Ik hoopte altijd vurig dat ik nog wat kreeg, maar dit bleef altijd uit.

Jullie maken je druk terwijl je 12 bent en een meisje van 11 "al" grotere heeft; ik ben 27 en kom deze problemen veelal tegen als "puberteitsproblemen" "onzekerheden", dat is pas grappig als volwassene, je hoopt daar letterlijk EN figuurlijk overheen te groeien.

Nu is dat zo n ding dat bij je blijft : als brugpieper had je misschien problemen want je had niks, een lelijke beugel, puistenkop en rood hoofd; als volwassene niet.... Blijkbaar wel.

Vroeger schaamde ik me ook, maar ging toch in bikini. Inmiddels houd ik al 5 jaar lang elke zomer mijn kleren aan, geen bikini helaas. In relaties is het ook lastig, maar daar hoef je je op je 12e nog niet druk om te maken.

11 mrt 2024, 14:03, Strijkplank
66

Hey 'Strijkplank', welke cup heb je? Ik ben 18, heb denk ik een krappe b cup en ondervind helemaal geen problemen, als ik zo hoor wat vriendinnen allemaal voor issues hebben met een grotere boezem ben ik maar wat blij met mijn eigen lichaam. Ik hoef ook niet per se bh's aan, bralettes werken ook perfect en is 10x zo comfortabel. Daarnaast, denk aan alle voordelen, je ziet er altijd fit/in shape uit en je kan gewoon gaan hardlopen zonder dat het pijn doet. Echt waar, er is geen enkele reden om je te schamen, trek lekker aan waar jij je goed in voelt en die bikini's kunnen ook prima. Het is juist fijn als je geen ondersteuning van je bikini nodig hebt, maakt het shoppen heel wat makkelijker.

Ik zou zeggen, zelfs relaties hoef je je niet druk om te maken, echt niet iedereen wil een vrouw met grote borsten, misschien ben je de goede gewoon niet tegengekomen. En sowieso, je bent nog maar 27, dan heb je nog je hele leven om iemand te vinden, het is nog niet hopeloos hoor.

Dus hou de moed er een beetje in, komt allemaal wel goed.

11 mrt 2024, 15:03, Isa
67

Hoi ik ben een meisje van 13 ongeveer en jaar geleden kwamen er bolletjes onder mijn huid ze zijn en klijn beetje ge groeit maar ik heb zeker geen borsten is da normaal nee toch

11 apr 2024, 21:04, 12345
68

Ik ben 13 en had ook niks toen ik 12 was maar had wel dikke tepels. En nu heb ik b75. Ze groeien soms snel en soms langzaam. Mijn zus had al b toen ze 12 was en nu heeft ze C.

12 apr 2024, 18:04, Bente
69

Je kunt eens aan je moeder vragen wanneer het bij haar allemaal begon want volgens mij is het ook wel iets erfelijks.

Mijn moeder was jong toen alles begon, ongesteld zijn en borsten en ik dus nu ook. Ben 11, de langste van de klas, ben al ongesteld van voor ik negen was en ik draag 60c bh's die moeilijk te vinden zijn.

12 apr 2024, 22:04, x

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer