Wit spul in onderbroek wat is dit?

Hoi,
Ik heb een probleempje...
Ik heb elke dag heel vies spul in mijn onderbroek. Het is wit spul dat uit mijn vagina komt. Ik wil graag weten wat het is. Is dit een teken van ongesteldheid? Zo ja hoelang gaat dit dan nog duren voordat ik ongesteld wordt? Ik ben 12 jaar en dat is wel een normale leeftijd om ongesteld te worden. Graag antwoord :)

21 aug 2018, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Dat is heel normaal en echt niet zo vies als je denkt! Het is een teken dat je ongeveer over een jaar ongesteld wordt. Houd hier rekening mee!

21 aug 2018, 20:08, Holala
2

Hey Anoniem!

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van wat je in je onderbroek ziet. Zoals Holala al aangeeft, is dit heel normaal en hoort dit bij de ontwikkeling van een vrouwelijk lijf. De witte afscheiding is het voorstadium van het ongesteld worden.

Het is heel normaal om rond je 12e jaar ongesteld te worden. De één is wat eerder dan de ander, maar dat maakt niet uit.
Je ongesteldheid kan trouwens wel eerder dan komen dan Holala noemt, houdt er dus rekening mee dat je elk moment ongesteld kunt worden. Je kunt er voor zorgen dat je altijd iets van maandverband of tampons bij je hebt die je kunt gebruiken zodra je bloed verliest. In de tussentijd kun je inlegkruisjes gebruiken om de witte afscheiding op te vangen.
Heb je inlegkruisjes, maandverband en tampons? Of kun je je moeder of iemand anders daarvoor vragen?

Liefs!

22 aug 2018, 11:08, Amyxx
3

Nou amyxx het verschilt heel erg per meisje dan ander wordt het al naar 2 maanden als ze dat hebben en de ander wordt eerst ongesteld en daarna pas dat witte spul. En dat witten reinigt je baarmoeder

20 okt 2018, 11:10, niethelemaal
4

Hey niet helemaal!

Bedankt voor je aanvulling! Het klopt dat het bij iedereen anders kan zijn, dat is ook wat ik probeerde duidelijk te maken met mijn berichtje. Maar blijkbaar is dat niet helemaal overgekomen. Goed dus dat je jouw aanvulling er nog bij gezet hebt!

Liefs!

20 okt 2018, 13:10, Amyxx
5

Hoii, ik heb het ook al en ik ben al ongesteld geweest, ik heb het bij a elke dag maar sommigen zeggen dat dit komt omdat ik dan opgewonden ben maar dan ben ik dat wel heel snel of niet? Kan iemand mij helpen met mijn probleem?

19 dec 2018, 22:12, XXXxx
6

Hoi XXXxx,

Ik kan me voorstellen dat je je hier zorgen om maakt. Maar het is heel normaal dat je een poosje dat witte spul blijft houden. Als je je er echt heel veel zorgen om maakt, dan zou je naar de huisarts kunnen gaan voor advies. Maar ik denk dat het heel normaal is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

20 dec 2018, 07:12, Amyxx
7

Ik heb dat precies hetzelfde, ik heb ook dat witte spul en heel vaak is het al opgedroogd zodra ik dat zie ga ik gelijk een schone onderbroek aan doen.. voor dat ik nog niet ongesteld was had ik het.. ik ben pas ongesteld geworden en ik dacht dat het dan over was maar ik heb het nog steeds. Is dat normaal???
Mvg ....

21 feb 2019, 14:02, Lalalala
8

Lalalala, ja dat is heel normaal.

Ik heb ook nog een toevoeging, als je dat witte spul (wat officieel cervixslijm heet) hebt, dan wordt je binnen dat moment en 2 jaar ongesteld.

Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen zoals ikzelf (helaas). Ikzelf (15 jaar) heb nu al 1 jaar en 8 maanden cervixslijm, maar ik heb alle symptomen al meer dan een jaar. (En nee, ik heb geen anorexia ofzo). Maar het ligt er ook aan wanneer moeder en oma ongesteld werden, mijn oma pas op haar 16e. Dit is dus volledig genetisch bepaald.

Het kan dus nog lang duren, maar het kan ook elk moment komen. En ik vind 12 of 13 een hele normale leeftijd om voor het eerst ongesteld te worden, maar ik weet ook dat steeds meer meiden het steeds eerder worden. Sommigen al op hun 10e of 11e. Vroeger was het veel later.(Dat ligt trouwens aan de hormonen in het eten).

Ik hoop dat je nog op deze site zit en dat je hier nog wat aan hebt.

24 feb 2019, 19:02, 💜💟
9

Get is. Een beetje btuin en wit wat betekent dat ik ben 11 jaar groetjes roos

22 apr 2019, 00:04, Roos
10

Help ik ben 14 en ik heb dat witte spul ook het komt uit m’n vagina ik schaam me zo erg ik heb een vriendje en die wilt met mij naar bed maar dadelijk ziet hij dat ik een vieze onderbroek heb.
En ik heb het letterlijk elke dag behalve als ik ongesteld moet worden wat moet ik doen alsjeblieft help!!

22 apr 2019, 03:04, anoniempje
11

hallo ik heb soms geel/bruin spul in mijn ondergoed ook zit er vaak wit spul in mijn ondergoed.
alleen het zit niet op mijn vagina is dat normaal of niet?

😕😊liefs

23 apr 2019, 20:04, loveee
12

Hoii ik heb dat witte spul ook en meestal als ik het
Zie is het op gedroogd . En ik vraag me af of dit goed is en of ik ongesteld kan worden en ik ben best wel bang . En in ben pas 11 jaar en over 3 maanden 12 en ik ga naar de middelbare school een ik durf het daar niet te hebben en met gym en zo. Xx

23 apr 2019, 21:04, Mee
13

Heej geen idee of iemand hier nog wat aan heeft, maar hier mijn antwoord;
Ik ben ook 12 en heb dat witte spil (afscheiding) ook al sinds m'n 11e. Heel normaal! Iedereen heeft dat, of krijgt het nog ;)
Het is ook normaal dat het een beetje geel/bruin is. Vaak betekent dit dat de ongesteldheid vlakbij is.
Vanaf de eerste keer dat je dit hebt, komt je eerste ongesteldheid (meestal) binnen 2 jaar.
Ik heb dit nu ook al langer dan een jaar, maar ik ben nog niet ongesteld geweest. Mijn moeder was op haar 14e ongesteld, en aangezien mesntratie ook genetisch bepaald wordt, zal ik ook wat 'later' ongesteld kunnen worden ;)
Maar ik heb ook al een grotere cup (65b/c) dan mijn moeder op haar 12e. Je kan dus niet met zekerheid zeggen dat je rond dezelfde leeftijd als je moeder ongesteld wordt.
Hopelijk was dit een beetje duidelijk ;)

Liefs! Xx

24 apr 2019, 11:04, <3
14

ik ben een jonge en ik heb iets uit mn lul zien komen het is wit help wat is het!!!!1

24 apr 2019, 22:04, johan
15

Hoii ik heb dus dit ook gezien maar volgens mij is het voor her eerst ga alleen morgen met heel veel vrienden chillen en zwemmeb en schaam me heel erg als ik ongesteld word in het zwembad. Word je na de eerste keer de dag erna gelijk ongesteld?????!!!!!!

30 jul 2019, 01:07, Anoniem
16

heyhey,

vandaag had ik het ook gekregen heel toevallig..

2 aug 2019, 19:08, marietje
17

Heyy
Ik ben 12 jaar en heb dat witte spul al een poosje en ben bang om ongesteld te worden en ik vind het ook lastig om over te praten heeft iemand tips en hoe lang duurt het ongeveer nog tot in ongesteld kan worden??

Alvast thxxx liefs anoniempje

3 aug 2019, 18:08, Anoniempje
18

Heey,

Dat witte spul in je onderbroek is heel normaal, niks om bang voor te zijn! Als je dat witte spul voor het eerst in je onderbroek ziet kan het nog wel 2 jaar duren voordat je ongesteld wordt!

Ik had voor het eerst witte afscheiding toen ik 12 was (bijna 13) en ik ben nu 13 1/2 en ik ben laatst voor het eerst ongesteld geworden. Het kan dus nog wel een poosje duren voordat je het wordt

Liefs! Xx

4 aug 2019, 09:08, Helperrrxx
19

Ik heb ook geel wit spul in mij onderbroek ik ben all ongesteld geweest en ik heb ook als sex gehad ik heb geen soa en ik heb het nu all twee maanden ik weet niet wat ik moet

Pls help me

9 apr 2020, 11:04, Sara
20

Hey iedereen. Ik ben 13 en heb al heel erg lang wit spul in me onderbroek. Het heeft te maken met de puberteit omdat je hele lichaam overhoop ligt. Ik heb het al heel lang maar ben nog niet ongesteld geworden, dus ik denk dat het niet zo veel te maken heeft met ongesteldheid maar met de puberteit

13 apr 2020, 10:04, Hihoeareyou
21

Hey allemaal.
Dat witte spul is heel normaal.
Ik had het al op mijn 11e.
Dat zou betekenen dat je ongeveer over een jaar ongesteld zou worden.
Maar dat witte spul zou ook kunnen omdat je heel opgewonden bent.

Xx ( ik hoop dat je er wat aan hebt)

25 mei 2020, 15:05, Dorien
22

hey hey,
ik heb ook wit spul in mijn ondergoed, het is volkomen normaal ik ben nog niet ongesteld geworden maar mij moeder was ook laat met haar ongesteldheid. Ik ben nu 12 bijna 13 ik weet wel dat als het een beetje bruin/geel wordt zal ik voor de zekerheid maandverband meenemen stel je voor, je kan ook tampons meenemen maar ik begrijp het als je dat eng vind ik vind dat zelf ook eng dus ik zou eerder beginnen met maandverband maar ieder zijn eigen gevoel. ik denk dat ik nog wel een jaartje of 2 moet wachten maar ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

4 jan 2021, 22:01, Anoniem
23

Je kan over 10 jaar ong worden

6 jan 2021, 21:01, Mmmm
24

Ik heb het ook al sinds mij 11e en ben nu twaalf ik durf er niet met mijn moeder er over te hebben want ik schaam me er voor, plsss help mee
Xxx

5 feb 2021, 22:02, Bla bla

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.