Waarom schaamhaar zo kort en onnatuurlijk??

Had topic over onzekerheid of vriend mn kut wel zo als ik het wil zou accepteren. Gelukkig wel dus. Maar nu vraag ik me af waarom in hemelsnaam de meiden toch zo gepushed worden door vooral andere meiden om alles vooral zo onnatuurlijk te hebben daar, of kaal, of als er al haar op mag: zo kort en recht mogelijk hoor! Voor mij echt wel zo natuurlijk mogelijk dus, zo stom zo'n kort recht vlakje. Stom en echt niet vrouwelijk of mooi. En aan de jongens, wel in ieder geval echt niet 100% zal het niet liggen. Mijn vraag:
Ik ben hier toch niet het enige meisje dat een kut die gewoon niet zo kort en recht gehouden wil hebben en eigenlijk houden? Mn vriendjes vinden het bijna altijd juist wat handiger zelfs
mooier bij mij, dus...Lara Xxx

13 dec 2022, @Lara16


Reacties

plaats reactie
1

Daar ga je weer Lara...
Weer een forum topic beginnen in vragende vorm terwijl je dus eigenlijk alleen maar aandacht wilt vestigen op jouw "recht" op een behaard geslachtsdeel.

Je hebt het zelfs over dat meiden gepusht worden, terwijl jij niet beseft dat je zelf je mening over schaamhaar bij iedereen zit op te dringen.

Laat anderen zelf beslissen wat ze er mee willen en of ze er wel of niet iets aan veranderen omdat hun partner dat mooi vind. En ga niet jou mening hierover opdringen of ventileren!

17 dec 2022, 00:12, Marjolein
2

Mijn schaamhaar hou ik in de zomer wel bij en niet omdat het moet.
Ik doe het omdat ik het niet fijn vind als het aan alle kanten uit mijn bikini steekt.
Of dat mijn bikini bol staat van het schaamhaar.
Ik maak mijn kutje nooit helemaal kaal dat vind ik niet mooi. Dan voel ik me net een klein meisje.
Bij mij is het meer een strook van 2 cm breed of een driehoekje. En die hou ik dan kort met een tondeuse.
Wat ik kaal en glad wil doe ik waxen of harsen.

15 mei 2023, 17:05, Amber16
3

Mijn broers scheren hun schaamhaar wel helemaal weg.
Dan lijkt hun piemel groter zeggen ze.

19 mei 2023, 15:05, Amber16
4

ja dat klopt ik scheer het ook omdat mijn piemel dan groter lijkt

21 mei 2023, 23:05, leuk
5

Ik wax mij van voor en vanachter volledig kaal omdat ik dat zelf wil. Is mooier, frisser, hygiënischer, comfortabeler in mijn strings en ik hou gewoon van het gladde gevoel.

31 mei 2023, 13:05, Nadia
6

Hey Lara, Ik zelf scheer mijn schaamhaar niet en ik verzorg het netjes. mijn partner vindt dat geen probleem. zij vindt schaamhaar niet zo fijn als dat ik dat vind. ik vind schaamhaar wel heel fijn en het is voor mij genieten als een vrouw au naturel is.
doe vooral waar jij je fijn en comfortabel bij voelt.
ik als lichaamshaar liefhebber vind een natuurlijk behaarde vrouw erg mooi.

7 jun 2023, 20:06, Jackie92
7

Hey Marjolein, nou nou, rustig maar hoor, ik vind dat je wel wat te overdreven tegen Lara bezig bent hoor, en Lara mag gerust de aandacht vestigen op het recht dat elk meisje heeft om een behaarde kut te hebben, ik vind het juist heel stoer dat ze hier zegt dat ze een verzorgd tuintje, of hoe jij dat ook noemt gewoon niet mooi vind, ik geef haar gelijk Marjolein, want ik vind het ook echt niks om alles netjes en saai als jij wil dat de meiden het allemaal ook hebben. Ik vind het ook veel mooier en fijner dat ik een zwarte bos beneden heb, doe er niks aan, het staat veel beter dan jouw tuintje, geef mij maar een oerwoud. Dooi! Ghuslaine

18 feb 2024, 09:02, Ghislaine18
8

@Ghislanine
het schaamhaar zit er niet voor niets.. als je een oerwoud mooi vind staan, dan zou je er niks aan hoeven te doen, allen tijdens de ongesteldheid, is het misschien wat frisser als het wat korter is,,

21 feb 2024, 18:02, x
9

Hey,

@Marjolein, je kan best wat minder aangevallen reageren.
Lara noemt dat ze zich gepusht voelt door andere meiden om alles te scheren of kort te hebben. Maar ze dringt haar mening niet op. Ze vraag alleen om het recht om haar mening te hebben.
Ik ben het wel eens met Lara.
Iedereen adverteert altijd alleen maar over scheren en waxen en epileren en dat het kort moet zijn. Dat is de algemene standaard van hoe het zou moeten horen. Je zegt dat Lara anderen zelf moet laten beslissen hoe ze hun schaamhaar willen hebben.
Maar als je je schaamhaar wil scheren heb je van de gehele maatschappij toestemming en krijg je geen gezeur. Ook zegt Lara niet dat je het niet zelf mag weten. Ze vraagt zich juist af, waarom als je je schaamhaar niet wil scheren je het opeens niet zelf mag weten.
Met je reactie laat je eigenlijk alleen maar zien dat Lara gelijk heeft en ben jij degene die haar niet het recht geeft om te kiezen wat ze wil. Lara benoemd namelijk alleen maar dat ze graag wil kiezen wat ze wil en of er ook meer vrouwen zijn die datzelfde hebben en niet alles kort en geschoren willen, zoals die social standards.

23 feb 2024, 14:02, Annoniem
10

Heey ik ben maddy en ik ben 25 jaar. Ik scheer mij ook niet. Maar dat is wel een grappig verhaal. Wij hebben dat afgesproken in ons hockeyteam. Een meisje bij ons had een jongen meegenomen naar huis en hij weigerde het met haar te doen omdat ze niet kaal was. Zei was er zo kapot van en heeft dit toen aan ons verteld waardoor wij dat belachelijk vonden. Het is maar haar toch. Toen zijn wij met idee gekomen om haar te steunen en ons ook niet meer kaal te scheren. Dus nu lopen er in ons hockeyteam 13 harige dozen rond haha. Ik vind het wel grappig en leuk omdat de “Trent” zegt dat je kaal moet zijn. Wij niet! Het verschil wel wie wat heeft de een heeft een flinke bos de ander een mooi driehoekje maar niemand is kaal. Heerlijk om schijt te hebben aan de maatschappij. Kus maddy

1 mrt 2024, 00:03, Maddy25
11

@Maddy25 Als jullie met z'n 13en in het hockeyteam zijn zullen er toch vast wel een aantal zijn die een vriend hebben. Wat vinden die er eigenlijk van dat hun vriendin zich niet meer scheert? Ik kan me zo voorstellen dat niet elke jongen er blij van wordt als hun vriendin ineens besluit zich niet meer te scheren daar beneden.

2 mrt 2024, 19:03, Kim
12

Mijn vriend wil dat de snee kaal is.

4 mrt 2024, 04:03, .
13

Heey Kim, kan ik me inderdaad ook voorstellen. Maar het is nu zo 3 jaar en nog steeds niemand helemaal kaal. Kijk wel de ene heeft meer dan de ander. De een een streepje of klein driehoekje de ander een volle bos en weer een ander heeft haar lippen kaal en daarboven wat meer staan. Ik kan me niet voorstellen dat een man een streepje of driehoekje als groot probleem zal ervaren. Ik vind het in ieder geval wel leuk zo.
Kus maddy

5 mrt 2024, 17:03, Maddy25
14

Hoi Maddy, dank voor je antwoord. Ik denk dat een streepje of een klein driehoekje voor de meeste jongens inderdaad geen probleem zal zijn. Van een volle bos zal niet iedereen blij worden, maar ik weet dat sommige jongens er geen probleem mee hebben, mijn vriend vind het bijvoorbeeld ook leuk.

Wat heb je zelf Maddy?

6 mrt 2024, 09:03, Kim
15

Hey Kim ikzelf heb m’n lippen kaal en daarboven laat ik het zoals het is. Een semi bos dus haha. Mijn vriend ziet mijn het liefste ook behaard. Ik hem trouwens ook. We zijn geen 12 meer hè haha. En wat heb jij?
Kus maddy

6 mrt 2024, 09:03, Maddy25
16

Hoi Maddy, mijn vriend houdt van een volle bos maar ik heb zelf liever een streepje. Kaal vind ik ook fijn, maar ik vind het ook wat kinderlijk staan, dus liever een streepje. Ik wissel af, soms laat ik alles staan voor mijn vriend, maar van tijd tot tijd scheer ik ook. In de zomer heb ik sowieso geen zin in een volle bos, dan hou ik het goed bij tot een streepje. Op dit moment heb ik wel een volle bos, mijn lippen zijn dus ook niet geschoren.

6 mrt 2024, 19:03, Kim
17

Heey Kim, ik vind helemaal kaal ook niks eerlijk gezegd. Ieder zijn ding toch haha. Ik denk dat er veel meiden jaloers zijn op jou vriend. Nooit meer hoeven scheren is toch hemels! Ik heb ook een volle bos maar ik heb m’n lippen kaal nu. Ik wissel ook af in de zomer heb ik meestal een klein driehoekje.
Kus maddy

6 mrt 2024, 21:03, Maddy25
18

Hoi Maddy, op zich is het inderdaad wel lekker makkelijk. In de loop der tijd ben ik er zelf ook meer aan gewend geraakt en vind ik het ook niet meer erg om een volle bos te hebben. Het scheelt toch best wel wat gedoe met het scheren tijdens het douchen, ik doe alleen mijn oksels en benen en klaar. Niet opletten of alles wat glad zou moeten zijn wel mooi glad is, of er niet nog wat stoppeltjes staan. Niet kijken of het er allemaal wel een beetje netjes uitziet, het is gewoon wat het is. Ik trim het verder ook niet, ik heb er zelf geen last van. Ik vind het zelf zeker niet het mooiste, want het is naar mijn mening wel erg harig. Maar mijn vriend vindt het geweldig en voor mezelf is het eerlijk gezegd gewoon lekker makkelijk en praktisch. Behalve mijn vriend ziet toch niemand het.

Maar soms wil ik wat verzorgder zijn, dat geeft me zelf ook een goed gevoel, en dan is het ook fijn om het te kunnen scheren. Al is dat gaandeweg ook minder vaak geworden, vorig jaar alleen in de zomer. In augustus heb ik voor het laatste geschoren, dus het staat nu al weer meer dan een halfjaar.

7 mrt 2024, 00:03, Kim
19

Heey Kim en voordat je het weet doe je het nooit meer ook in de zomer niet. Ja bij mij zien wel mensen mijn schaamhaar want ik douche 3 x per week met mijn hockeyteam maar daar heeft toch iedereen schaamhaar. Maar ik ga ook wel eens naar de sauna en dan vind ik het wel een beetje ongemakkelijk in het begin. Na 10 minuten is dat ook wel weer weg maar toch haha. Ik heb zelf m’n lippen 3 dagen geleden nog geschoren en de rest denk ik ook sinds Augustus/september ofzo niet meer. Verder scheer ik wel m’n benen en oksels. Maar dat ook meer in de zomer dan in de winter. Dan kan ik het goed 3 weken overslaan zeg maar. Mijn vriend vind het ook mooi inderdaad en het is lekker makkelijk. Hij zelf scheert alleen zijn baard en dat was het. Vind ik wel mannelijk. Hoe doe jij vriend dat?
Kus maddy

7 mrt 2024, 09:03, Maddy25
20

Hoi Maddy, mijn vriend scheert zich wel daar beneden. Ik vind dat mooier en hij vindt het geen probleem.

11 mrt 2024, 13:03, Kim

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer