voetballen en ongesteld

hee ik zit op voetbal en onse broekjes zijn wit. Maar als ik ongesteld ben is dat dus moeilijk. Eerst deed ik veel lagen maandverband en nu doe ik een tampon in en een inlegkruisje maar ben nooit zeker van of ik doorlek of niet. Kunnen jullie me helpen en wat is het beste? groetjes x

sia

30 sep 2017, XXXXXX


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb hetzelfde probleem met zwemmen...

Ik gebruik altijd gewoon een tampon maar het is veiliger om nog extra maandverbandje te doen. Probeer ook meerdere lagen ondergoed
Xxx ya boi

30 sep 2017, 21:09, waddup
2

bij ons op voetbal hebben ze in de kleding tas waar onze spullen in zitten een pakje maandverband en een doosje tampons in leggen. mocht er iemand ongesteld worden van het team. ik gebruik zelf een tampon met voetballen. ik ben nog niet door gelekt tijdens de voetbal. tijdens de rust doe ik een nieuwe tampon in, maar dat is niet echt nodig.

3 okt 2017, 02:10, *D*
3

Ik ben bang als ik ga voetballen dat mijn tampon er uit gaat vallen? En ik wil liever niet in de rust de tampon gaan wisselen? Wat moet ik doen?
Xx
Meisje die onzeker is

26 aug 2018, 16:08, Onzekermeisje
4

Hoi onzekermeisje
Een tampon kan je wel 2 uur inhouden. Anders een maat groter. Je kan ook een tampon en maandverband tergelijk gebruiken..je kan maximaal een tampon 4 uur inhouden.
Waar om wil je liever niet tijdens de rust verschoonen..

28 aug 2018, 22:08, *A*
5

Hi,

Een tampon kan je, afhankelijk van hoe zwaar je menstruatie is, ongeveer 3 uur inhouden zonder door te lekken. Wanneer je daarbij ook nog een maandverband in je onderbroek doet, is de kans op doorlekken heel klein. Als je namelijk doorlekt met een tampon in, dan loopt het bloed via het draadje van de tampon eruit. Als je dan maandverband draagt, komt het bloed gelijk daar op terecht en gaat het verder nergens meer heen (zoals wel gebeurt met alleen maandverband).

30 aug 2018, 19:08, *Kim*
6

: Onzekermeisje, ik kan je verzekeren: een tampon valt nooit uit! Je kunt dus gerust tampons dragen tijdens het voetballen. Wanneer je liever de tampon niet wil wisselen tijdens de rust, kun je er ook maandverband bij dragen.

30 aug 2018, 19:08, *Kim*
7

hoi *Kim*
het is net hoe ver je met je ongesteld bent. als je in de eerste 2 dagen zit zou ik hem ook met drie uur er uit halen, ik gebruik ook tampons en maandverband, tegelijk.

31 aug 2018, 05:08, #A#
8

Ik ben bang ik moet zo voetballen en ben net heel erg ongesteld geworden ik heb nog nooit een tampon gebruikt maar wil dat wel doen aangezien me teamgenoten dat ook doen en ze zeggen dat het veel fijner is kunnen jullie me helpen

9 feb 2019, 11:02, Lotte
9

hoi lotte
ik weet niet of je al tampons heb thuis, anders haal je een doosje mini tampons, lees de gebruik aan wijzing en ga even rustig er voor zitten. en anders als je tekort tijd heb gebruik je nog even maandverband, en met de rust verschoon je. ik vind het ook fijne met tampons. ik heb in het beging ook even moeten, oefenen. sterkte

11 feb 2019, 08:02, a

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.