uitleg ongesteldheid

hey lieve meiden,
ik zie heel veel topics met de titel: ben ik ongesteld? wat is er in mijn onderbroek? etc
ik ga jullie uitleggen hoe dat in elkaar zit
ik ben nu 14 en werd ongesteld op mijn 11de denk ik
dat witte spul dat heet afscheiding en ieder meisje heeft er last van en bij sommige meiden heeft het een geur
voor dat je ongesteld word krijg je dat wat meer dan je gewend bent
dat betekent niet dat je dan een dag of een week erna ongesteld word
dat kan nog maanden duren maar je lichaam bereid zich erop voor
je kunt inleg kruisjes gebruiken om je onderbroek en je vagina schoon te houden en dit kun je kopen bij de drogist
zoals ik al zei bij sommige meiden heeft het een geur soms heel sterk soms niet eens
daarom is het belangrijk om bij elke douchebeurt je vagina te reinigen door de sproeier erop te zetten en het schoon te maken met een was handje of met je hand zonder zeep
als je ongesteld word begint dat heel langzaam
sommige meiden krijgen buikpijn en sommige juist niet als je het gevoel hebt dat je binnen een week ongesteld word draag dan gewoon een maandverband het kan absoluut geen kwaad en is handig voor als je het word, wat handig is is dat als je last hebt van schaamhaar dat je dat wegscheert tijdens je menstruatie het is wat frisser dan dat je bloed in je schaamhaar blijft zitten
schrik niet als het op sommige dagen minder is of meer dan andere dagen want dat is gwn je lichaams routine
wat ookkan gebeuren is dat je een keer niet ongetseld word en dat je een maandje of 3 overslaat (net als ik nu) het kan ook zo zijn dat je het 5 weken lang bent (als het langer dan een maand duurt zou ik een huisarts informeren) en dat het soms super vee is en soms super weinig is heel normaal
het ligt er echt aan hoe jou lichaam werkt en dn kan je we verhalen van je vriendinnen horen enz maar dat gaat over hun lichaam hun routine en hun bloedverlies niet over de jouwe
ik hoop dat jullie hier wat aan hadden en als jullie vragen hebben dan stel je ze in de reacties
xxx

17 jun 2018, help!!!


Reacties

plaats reactie
1

Bedankt hiervoor help!!! Ik ben veel meer geïnvoormeerd dan eerst! 💟

3 jul 2019, 17:07, Anoniempje💖
2

Ik heb ook al afscheiding maar ook een soort bruine vlekken? Wat betekent dat dan? Is geen poep want het ruikt naar mijn vaginageur......HELP! Ben trouwens 10

3 jul 2019, 20:07, I ❤️ Harry Potter
3

Ik heb dat soort wit spul ook in mijn onderbroek ik heb het al meer dan een jaar maar ik ben laats mijn eerste keer ongesteld geweest maar ik heb het nog maar toen ik ongesteld was duurde het iets van 8 dagen is het normaal

14 aug 2019, 22:08, Lollymeisje14227@
4

Toevoeging:

Voordat je echt ongesteld wordt, krijg je misschien (niet iedereen) spotting. Gewoon een paar drupjes. Het is geen echte ongesteldheid, maar dan ga je het wel snel worden.

Bruin spul kan oud bloed zijn, dat is heel normaal. (Komt meestal voor bij de eerste paar keer)

Niet elk buikpijntje of crampje betekent dat je ongesteld gaat worden, dus wacht het rustig af.

Niet iedereen is chagarijnig tijdens die periode, dus als je boos bent op iemand of ruzie hebt of chagarijnig bent, wil dat niet zeggen dat je ongesteld gaat worden.

Een normale menstruatiecyclus duurt ong. 28 dagen, van de eerste dag van de ongesteldheid tot de dag voor de eerstvolgende dag van de ongesteldheid.

Het 1e halfjaar hoor je nog niet zo heel veel last van de ongesteldheid te hebben (kan wel) dus als je denkt: "ach dat valt wel mee" nadat je het 1x hebt gehad, zou ik maar niet te vroeg juichen, want kramp enz. Komt meestal pas later.

17 aug 2019, 10:08, Justafewtips
5

Hoi Ik ben nu ongeteld geworden iedereen zegt dat je buikpijn krijgt of hoofdpijn Het is nu mijn tweede keer en heb geen hoofdpijn en ook geen buikpijn maar niet zo erg Soms een kleine kramp en ik had ook bruine vlekken maar dat was al oud bloed van paar uur geleden echt bedankt voor jullie hulp zonder jullie wist ik het niet tnx❤️

17 aug 2019, 21:08, 99lover3
6

Kan het kwaad als je ongesteld bent een beetje nog 3n je gaat bij iemand spelen en je gaat onder de sproeier ik ga dat zometeen namelijk doen 😬

28 aug 2019, 12:08, Anoniem
7

Dankjewel❤️ Ik heb net bruine vlekken in me onderbroek gezien en heb ook buikpijn betekent het dat ik ongesteld ben? Ik durf het niet aan me moeder te vragen want zij was op 15 jaar voor het eerst en ik ben pas 12... ik vind dat echt veel ste vroeg

30 aug 2019, 12:08, Isaloveeee

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.