Topless of naakt zonnen

Lieve lezers,

wie van jullie zont er ook topless in de achtertuin of op het strand.
Ben 17 jaar en ben best trots op me borsten 70C.
doe dit om egaal bruin te worden en me er niet voor schaam.

Wie van jullie zou wel eens bloot willen zonnen.

Ik heb die behoefte wel en vraag me af of er meer meiden zijn die dit willen of al doen.

Waar kan je dat doen want, of ben ik nu een nudist?

Liefs sanne

6 jun 2013, topless


Reacties

plaats reactie
1

hey lieverdje,

Ben een meisje van 14 en ben nudist,
wel wenne in de pubertijd maar is nu heel normaal om in me blote borsten en billen te zijn.
je lichaam verandert schat, daarom.
wel erg lekker met dit weer om bloot te zijn!!!
Ben zelf ook nuist maar lig ook netjes met me cups c op strand en in de achtertuin te zonne
en idd egaal bruin heerlijk, try it darling.

xxxx Nakie

8 jun 2013, 00:06, toplessje
2

hey girls vind het heerlijk om toples te zonnen,
soms ook me broekje aan mar meestal weltopless, cup size of vorm maakt niet uit, heb zelf ook grote tepels en schaam me er niet voor, dus you go girls..

xxx
Lisa

8 jun 2013, 00:06, puffy nipple
3

Topless doe ik soms. ligt eraan wie dr bij is, en heeeeeeel soms naakt, in de tuin, wel fijn op je lichaam, en dus ook op de plekjes waar de zon niet schijnt.

Wel schattig dat jullie ook naakt zonnen, en wel zo fijn.

P.s: hey puffy nipple, heb ik ook lieffie, don't worry !

XXX topless

8 jun 2013, 00:06, egaal bruintje14
4

hey leiverdjes,

ben ook nudist van jongs af aan, en du gewend zo te zonnen.
meestal topless op het strand en soms ook naakt op nudistenstrandes met me zusje.
Wel zo lekker zo bloot en inderdaad in de puberteid verandert er heel veel maar vind het heerlijk om, nu ik borsten heb topless te gaan.

nudismse is niet gek, en heel lekker.

Liefs van ook een puffy nipple

xxxx Puffy

9 jun 2013, 00:06, saartje
5

hey meiden ,

Ben zelf 46 jaar en zon nog steeds topless en in een string bikinibroekje in de achter tuin of op strand heb cup 85 b
Is echt heerlijk heb dochter van 15 en doet dat ook al zij heeft 70b

14 jun 2013, 08:06, Natasja
6

hoi ik wil dit ook graag is doen welke meid kan mij is emailen. *** om te praten hierover ik durf nog niet goed wil er meer over weten!

*** dit bericht is aangepast door de moderator. Op dit forum mogen geen persoonlijke gegevens worden uitgewisseld.

25 jul 2013, 02:07, alissa
7

hallo in venlo lig ik wel eens naakt te zonnen langs de maas ook kan je daar een stuk lekker naakt wandelen

1 aug 2013, 12:08, naaktwandelen
8

Ik zon altijd naakt vind ik fijn (:

3 aug 2013, 17:08, Jassie
9

Heyy,

Ik kan in mijn achtertuin een beetje moeilijk, want iedereen ziet me, maar ik zou het best wel eens willen.

xx

6 aug 2013, 09:08, butterfly_xx
10

hoi sanne je hoef je niet te schamen ik als man zijnde ga elke week als de zon schijnt ook uit me kleren lekker naakt is heerlijk en schaam me ook niet ga vaak naakstranden heerlijk succes en hoop dat je wat leuke meiden vind die dat ook willen zoals de mannen onder elkaar groetjesss

13 aug 2013, 18:08, hans
11

Dag Sanne,

Het is helemaal niet raar hoor, om zonder bovenstukje te zonnen. Zelf doe ik dat ook bijna altijd op het strand, terwijl van de vriendengroep waar ik vaak mee naar het strand ga verder niemand dat doet. Niemand vind het raar of zo dat ik dat doe. Misschien dat mensen er even naar opkijken maar ze zijn er al snel aan gewend. Bloot zonnen doe ik ook wel, maar dan alleen op het naaktstrand of op mijn balkon. Het voelt heerlijk vrij en je wordt veel minder bekeken op het naaktstrand naakt bent dan als je topless bent op een gewoon strand. Gewoon omdat iedereen dat doet daar. Kortom: gewoon een keer proberen en daarna vind je het de gewoonste zaak van de wereld.

Groetjes Mariek

19 sep 2013, 13:09, Marie
12

ha sanne wij stel zonnen altijd naakt
gewoon heerlijk in de tuin en soms op het naaktstrand
gewoon doen advies van ons je voelt je heerlijk vrij en ja alles word heerlijk bruin gr stel

9 okt 2013, 18:10, stel
13

Heerlijk om toples te zonnen! Zeker als je jong bent moet je daar van genieten.

31 okt 2013, 23:10, Mirjam
14

Was deze zomer net zwanger. Voelde met mn volle D-cup en een klein buikje uitermate sexy en genoot ervan om toples te zijn op het strand!
Sowiso heb ik altijd alleen maar een klein broekje aan,ik zon al vanaf mn 15e jaar in mn blote borsten.Ben nu 32.

1 nov 2013, 00:11, ruth
15

Heerlijk, gewoon doen, lekker egaal bruin.
Altijd jammer als er mensen zijn die zeuren.
Die willen zelf ook wel maar durven het niet.
Geniet er van als je het wel graag doet.

25 mrt 2014, 22:03, Karel
16

Ik zon altijd in mijn blote borsten,ik heb niet eens een topje maar alleen broekjes en strings.Dus ook als ik in een binnenbad ben heb ik geen topje aan.

21 apr 2014, 15:04, Anja
17

Heerlijk om toples te zonnen en te zwemmen. Ben best trots op mn borsten en wordt altijd een beetje opgewonden als ik met mn tieten bloot loop. Ben 16 jaar

23 apr 2014, 23:04, esther
18

Vanmiddag weer topless op het strand gelegen na lange tijd niet. Was bijzonder aangenaam om de zon op mn blote borsten te voelen. heb zelfs nog richting zee gelopen met alleen mn broekje aan. Maar het was niet druk op het strand,anders doe ik dat liever niet.

11 jun 2014, 20:06, anja
19

Hey girls, ik durf het echt niet daarom doe ik het altijd in me kamer of ik bel me bf en vraag of ik bij hem mag zonnebaden hij is nogal een beetje geil dus kleed ik me bij hem vaak uit en zit hij vaak aan me het is echt fijn lekker naakt je voelt je echt sexy

23 jul 2014, 09:07, Bfl lover
20

hey hey, ik toen ik op- vakantie in croatie was was er ook een vrouw die naakt aan het zonnen was, ze was super egaal bruin echt mooi. ik durf het niet maar als ik het durfte zou ik zeker toples zonnen

xx

25 jul 2014, 14:07, sarah
21

ik ga meestal gewoon naar naaktstrand in de buurt (hemelrijk volkel)

13 aug 2014, 08:08, bikinigek
22


Afgelopen weken veel op strand geweest met vriend. Hij vind het geweldig als ik toples ben,en ik word heel opgewonden als hij me vol bij mn borsten pakt of heerlijk mn tepels masseert. En dat gebeurd gewoon op een vol strand,waar ik me niet voor schaam. BF lover,je moet het gewoon eens proberen. Het is zoooooo heerlijk!

17 aug 2014, 17:08, ester
23

Gewoon doen.lekker alleen in je broekje.
Laat je jetsers zien!!

17 aug 2014, 17:08, corry
24

Topless zonnen= sneller borstkanker

15 sep 2014, 21:09, a
25

waar baseer je dat op A... mannen hebben toch nooit iets daar zitte aan topje... je moet gewoon smeren en niet meteen te lang zonnen als je bijvoorbeeld nog witte tietjes hebt ;)

21 sep 2014, 21:09, bikinigek
26

Ik zelf zon altijd topless en waar het kan ook zonder broekje, ook in de achtertuin. De buren kunnen het wel zien als ze boven uit het raam kijken maar maakt mij niks uit ze kijken maar. Was laatst in een binnenzwembad en was zelfs daar topless, heerlijk!

4 mrt 2015, 13:03, Els
27

ik wil je ook topless zien hoor

8 mrt 2015, 23:03, manuelschuurmans
28

Heb van het weekeind lekker naakt liggen zonnen in de tuin.

11 mrt 2015, 23:03, Koen1987
29

mijn tepels staan alweer rechtvooruit!

2 mei 2015, 01:05, thea
30

Vorig jaar naar een naakt camping in Kroatië geweest, geweldig. S'morgens gewoon in je blootje brood halen, een wandelingetje maken, naakt naar het strand, kortom heel de dag in je blootje. Gewoon een keer proberen heerlijk.
Ilse

3 mei 2015, 15:05, Ilse
31

als je kleine tieten hebt dan niet

4 mei 2015, 00:05, karel
32

Zodra het qua weer kan ga ik naar mijn geheime plekje in de duinen en lig daar de hele dag naakt in de zon.
En in de winter iedere week even 5 minuten onder de zonnebank.

8 jun 2015, 09:06, Jaja
33

Klein broekje en blote horsten. ..zou niet meer anders willen

10 jul 2015, 00:07, esther
34

ik ga naar naakstrand aan een meer in volkel
is legaal en omdat je lid moet zijn zitten er geen vieze mannetjes

11 jul 2015, 23:07, bikinigek
35

Mij zie je van z'n leven niet meer op een textielstrand.

4 aug 2015, 08:08, naturist
36

Ik lig ook altijd naakt in de tuin en op het naaktstrand.
Het voelt gewoon veel lekkerder zonder kleren.

Ps. Ik ben een meisje van 14

5 aug 2015, 09:08, simone14
37

Op de dagen dat het lekker weer is en als ik zin heb ga ik ergens naaktliggen zonnen. Meestal al een uur/ander half uur rijden en dan ook alleen. Ik ken verder niemand die van naakt houd. Ben al keer naar de galderse meren bij Breda geweest. Was even wennen want was al jaren nie meer openbaar bloot geweest behalve soms in de sauna. Wil ook graag keer naar nudisten camping gaan. Het geeft altijd een soort van vrijheid in je en je bent bij 'familie'.

5 aug 2015, 10:08, Koen1987
38

Zonder broekje hoeft voor mij niet. Maar mn borsten bloot vind ik heel normaal. Alhoewel je het tegenwoordig minder ziet dan vroeger. Helaas...

16 aug 2015, 00:08, marieke
39

Hey Girls ,deze zomer in de tuin op een warme dag liep mijn moeder topless , ze kwam mijn rug insmeren om niet te verbranden , terwijl ze me insmeerde maakte ze mijn topje los , waarom niet topless vroeg ze , eerst was ik nogal onwennig omdat mijn vader ook in de tuin zat,maar dacht waarom niet , vanaf nu hoeft het topje voor mij niet meer , lekker topless voor mij . heb er geen probleem mee om met mijn borsten bloot te lopen op strand of thuis

26 aug 2015, 15:08, ines
40

lekker bloot is nooit jammer

22 dec 2015, 14:12, wert
41

Straks met het lekker weer ga ik ook weer stranden opzoeken waar ik lekker naakt ken zonnen en zwemmen. Zo heb je bij Breda (Galderse meren) een mooi en schoon strand/water. Die ga ik zeker weer bezoeken.

22 dec 2015, 17:12, Koen1987
42

Ik ben 17 en ligt ook topless in de zon.

29 dec 2015, 14:12, janax
43

hoi ik zon ook vaak als het mooi weer is topless. of naakt. of in een string, heb allen een broekje aan als ik ongesteld ben. ben 18 jaar

29 dec 2015, 16:12, inge
44

Wij zonnen graag naakt op strand of camping.

29 jan 2016, 09:01, Pecad
45

Ik lig ook graag naakt op een strand.
Straks met lekker weer mooie stranden opzoeken om te liggen.
Zal zelf alleen gaan want ik ken niemand die ook naakt zont

29 jan 2016, 12:01, Koen1987
46

Ik zon altijd naakt, in de tuin,ophet strand of op een naturistencamping.
Ik ben blij te lezen dat er zo veel jonge mensen zijn die topless of bloot willen zonnen, ik zou zeggen ga ook eens naar een bloot camping, als je er twee uurtjes bent ben je er zo aan gewend dat je nooit meer iets anders wilt, geen geklooi in te kleine douche hokjes en gepruts met kleren heerlijk toch.

3 feb 2016, 13:02, Arie naturist
47

Of het allemaal waar is wat hier staat, ik betwijfel het.
De jeugd wordt (onderzoek) steeds preutser.

3 feb 2016, 16:02, Piet
48

Ik zon altijd naakt soms alleen en soms met vriendinnen en vrienden. Een paar geleden gingen met onze klas ook naar het strand toen ging de helft van de klas naar het naakt gedeelte om daar te zonnen. Toen alle meisjes op het naakstrand lagen te zonnen en een paar jongens kwamen de rest van de jongens er ook aan om naakt te zonnen. Ik denk alleen om ons meiden naakt te zien.

4 mrt 2017, 10:03, meisje van 17
49

Hoihoi ! Thuis zon ik ook wel topless en soms ook naakt, maar dat alleen als er niemand thuis is. Ik vind het fijn om lekker helemaal bloot te zonnen, krijg je ook geen witte plekken. Ik wou ook altijd wel naar 't naaktstrand ofzo, maar de meeste vriendinnen en andere meiden van school vinden dat raar als je daarover begint, en in je uppie naar 't naaktstrand zag ik eerst ook niet zitten. Op facebook heb ik via de groep Naaktstrand Noordholland 'n stel andere meiden leren kennen die ook liefst naar 'n naaktstrand gaan, dus tegenwoordig spreken we af wie er wanneer gaan, en naar welk strand, zodat je weet wie er nog meer zijn en dus niet alleen hoeft te liggen als je dat niet wilt. Voor mij geen plakkerige natte bikini meer als ik uit het water kom, en overal egaal bruin ! Als je ook zin hebt in 'n strandvakantie, zoek dan eens 'n camping in de buurt van Callantsoog of Sint Maartenszee, of n andere badplaats langs de noordzeekust. Van mij mag de zomer weer beginnen !

28 apr 2017, 11:04, Debby uit Nrd Holland
50

Ben geen meid maar ik hou ook van naakt zonnen. Ga regelmatig naar een naaktstrandje bij Breda. En met de zomervakantie ga ik naar zuid Frankrijk naar een nudistencamping.

28 apr 2017, 12:04, Koen1987
51

Ach ja denk ik dan maar.

Ben van alle reacties hier wel benieuwd wie er echt bloot gaan want uit onderzoek blijkt dat de jeugd steeds preutser wordt.

Heb het hier al meer gezet: een hoop onderwerpen zijn FAKE en een hoop reacties ook.
Want je kan hier anoniem een topic plaatsen en ook anoniem reageren.

28 apr 2017, 13:04, Jaja
52

@jaja, er zullen vast fake berichten tussen zitten.
Ik zie ook weleens berichten waarvan ik zo denk. Als ik naar naaktstranden of naaktzwemmen ga dan zie ik nog best veel jeugd was dan naakte is.

28 apr 2017, 13:04, Koen1987
53

@Koen1987

In Amsterdam kon je bij 3 zwembaden in totaal 6 uur per week naakt zwemmen.
Nu nog 1 waar je zondag vroeg een uurtje naakt kan zwemmen.
En dan zijn er een stuk of 10 ouderen (50/60+) in het water.
Jeugd zie je niet meer.

Maar ga een keer naar een zwembad of naar het strand.
De jeugd (leeftijd 13 tot zo een 22/23) heeft dan een onderbroek en een zwembroek aan.
En hebben ze gezwommen dan gaan ze zich niet eens afspoelen want o-we, als iemand iets ziet.
Meiden hebben liever een badpak dan een bikini.

***

*Dit bericht is aangepast door de moderator.

28 apr 2017, 15:04, Jaja
54

Denk meer dat het niet zo intrek is.
Het ligt ook aan de opvoeding van de jeugd door de ouders.

28 apr 2017, 16:04, Koen1987
55

Tjonge, vorige bericht aangepast.
Of ze mij daar kunnen achterhalen.
Pas liever de FAKE aan.

@Koen1987.

De jeugd wordt echt steeds preutser.
Kijk alleen hier al naar de duimen bij het bericht.
Maar deze site is ook ''dood aan het gaan''.
Kinderen met een gezond BMI hebben het over anorexia.
En bij de reacties wordt het ze nog erger aangepraat.
Zijn er hier hulpverleners die deze site hebben opgezet en die zijn alleen maar bezig met berichten aan te passen en/of te verwijderen in plaats van een keertje goed advies te geven wat anorexia en boulimia eigenlijk zijn.
En 90%, misschien zelfs wel 99% van die posts en reacties zijn pure FAKE.
Ze zijn elkaar ''gek'' aan het maken.
(k praat jou even een anorexia/boulimia aan)

28 apr 2017, 17:04, Jaja
56

Die topic lees ik niet eens. Voor mij niet belangrijk.

28 apr 2017, 17:04, Koen1987
57

Een minuscuul broekje en de rest boot. Heerlijk!

20 jun 2017, 16:06, Joke
58

Lekker op een ''geheim'' plekje in de duinen, in een duinpannetje lekker geheel naakt zonnen.

20 jun 2017, 16:06, Jaja
59

Ik ben 14 en k heb 70A kan je dan topless zonnen?

20 jun 2017, 17:06, 14
60

Natuurlijk kan dat.
Ik ben 19 en heb dezelfde cupmaat als jij.

20 jun 2017, 17:06, Jaja
61

O okii :) Alleen dat ga ik niet op het strand doen maar in de tuin haha

20 jun 2017, 21:06, 14
62

Ik en mijn vriendin begonnen eerst thuis volledig naakt te zonnen, willen nu niet anders meer.
Op vakantie of waar het niet anders kan allebei hooguit nog een stringetje aan.
Op warme dagen heeft/wil ze vaak niet eens meer een BH onder haar topjes aan.

20 jun 2017, 23:06, Tienus
63

Is voor iedereen persoonlijk , maar hoe je ermee omgaat, is (ook) afhankelijk van je opvoeding/jeugd en omgeving. Hierbij mijn ervaringen:
In mijn jeugd/tienerjaren nooit aan gedacht of behoefte aan gehad. Ik heb alleen mijn moeder 1 keer topless zien zonnen in de achtertuin, toen er verder niemand thuis was.
Toen ik een tijd met mijn vriend was, maar we nog niet samenwoonden, waren we eens gewoon in bikini en zwembroek aan het zonnen in de tuin bij zijn ouders thuis, zijn zus ook in bikini. Later kwamen zijn ouders thuis en na een drankje gedronken te hebben, gingen ze zich omkleden om bij/met ons te komen zonnen; toen ze weer naar buiten kwamen, was vaders in zijn (kleine) zwembroek en moeders had (ook) alleen een bikinislipje aan. Schijnbaar keek ik wat verwonderd, want moeders zei direct dat het voor haar heel normaal was om topless te zonnen en zwemmen, en het niets was om je voor te schamen en voor vrouwen ook normaal moest zijn zoals voor mannen. Wat bleek, ook zijn zus deed vervolgens haar topstukje uit (ik zag dat ze geen witte strepen of plekken had, dus dat meestal deed). Mijn vriend zei direct dat ik dat ook wel kon/mocht doen en zijn ouders zeiden dat ik het zelf moest weten, maar ze er geen probleem mee hadden en ik me niet hoefde te schamen ofzo en verder niemand het kon zien. Toen ik wat later op mijn buik lag, had ik mijn topje losgemaakt (zoals ik wel vaker deed zoals zovelen); daarna wilde voor het opstaan/omdraaien deze weer vastmaken, maar moeders zei dat ik het nu net zo goed uit kon laten. Hoewel in 't begin wat onwennig, voelde het wel bevrijdend en bij topjes met andere bandjes wel zo mooi als je geen witte strepen ziet. Vanaf die tijd eigenlijk altijd topless gezond en gezwommen, behalve bij/met mijn ouders in de buurt.
De eerste keer hierna toen we weer eens met twee stelletjes op vakantie gingen waarvan de vrouwen (inclusief ik) hiervoor nooit topless gingen, bleek dat toen ik voor het eerst alleen in bikinibroek op het strand ging, de twee andere de volgende dagen ook topless zonden.
Dus ook hier, als een schaap over de dam is....

4 aug 2017, 02:08, Maja
64

Om het verhaal kompleet te maken: een aantal jaar later toen we samenwoonden, zei mijn vriend dat hij eigenlijk het liefst naakt zonde (nudist was). Thuis in onze tuin deden we dit vervolgens ook en een aantal jaar later gingen we voor het eerst naar het naaktstrand. Ik kan je zeggen na al mijn ervaringen dat je hier het minst wordt aangekeken, naakt of topless zelfs als je (in 't begin) je bikini aanhoudt al wordt daar meestal wel vanuitgegaan dat je uiteindelijk naakt gaat (maar als bijvoorbeeld kinderen die er met hun ouders zijn dit niet willen of doen, is het ook geen probleem). In onze tuin gebeurde tot slot nog het omgekeerde: wij waren naakt aan het zonnen en zijn ouders kwamen onverwacht binnen (hadden een sleutel), na een eerste plagerige opmerking van moeders (kijk ons eerst preutse meisje nu eens) zei ze dat ze dat eigenlijk stiekum ook het liefst wilde, maar nooit had gezegd. Zonder verder iets te zeggen kleedde ze zich uit en ook haar bikinislipje ging direct uit. Vaders zat nog gewoon in zijn zwembroekje, maar na een uurtje kwam hij na een sanitaire stop ook volledig naakt naar buiten.

Conclusie: iedereen moet doen zoals ie wil, natuurlijk wel binnen de regels bijvoorbeeld ook afhankelijk van land/cultuur. Verder niets om je voor te schamen, iedereen is (naakt) hetzelfde of heeft wel "iets". Dus als je de behoefte hebt, gewoon doen, zult zien dat je niet de enige bent.

4 aug 2017, 02:08, Maja
65

Ik wordt er geil van

28 nov 2017, 11:11, Simon
66

Ik ben 19 jaar en heb cup DD. Geen grap haha. Zon ook altijd naakt. Super lekker! Wie wil mee?

1 dec 2017, 10:12, Eva
67

Altijd naakt en in een zwembad een doorschijnende bikini..

29 dec 2017, 09:12, Anna13
68

hey iedereen, ik ga al sinds mn puberteit graag zonnen, ik lig het liefst in mn blootje,dus ook zonder slip. als t zonnig is
en ik ben thuis dan ga ik op het dakterras ook gewoon in mn blootje liggen. maar het lekkerst en waar ik het meest mezelf kan zijn is toch het naaktstrand vlak bij, ik heb een groep vriendinnen die even oud zijn +-22. ik schaam me dus echt niet voor mn lichaam en ben een trotse jonge vrouw, maar ik ben erg behaard en heb een hele grote bos haar op mn vagina die echt wel opvalt, het hoort gewoon bij mij, en ga me zeker nooit scheren, echt niet!
maar bijna de meeste van mijn vriendinnen hebben (echt
totaal per toeval) net als mij ook echt een grote bos haar
op hun vagina, bijna ook allemaal okselhaar als ik.
als we dan met zn allen ons plekje hebben gevonden
worden we echt wel gezien hoor! ja ik weet het, je ziet tegenwoordig ook niet vaak een stuk of 10 jonge vrouwen die lekker liggen te zonnen terwijl ze zichtbaar
voor het hele strand duidelijk erg behaard zijn!
maar serieus, we krijgen ook best vaak wel een opmerking of cemmentaar,bijna altijd jongens of mannen,
en altijd erg lief of zeer verrast. en als ik naar de branding ga en wat rond loop, zijn er altijd wel wat jongens die een
jonge vrouw als ik voor het eerst zien! ik zou graag willen
dat er meer meiden gewoon met een volle bos haar naar
het naakstrand durfden gaan, wij doen het toch ook zonder schaamte?? ach, t is maar haar, t hoort daar toch echt te groeien hoor!! groetjes Sylvia van 22

4 mrt 2018, 16:03, sylvia22
69

Ik heb deze zo.er het naakt.zonnen ontdekt. Voorheen zonde ik al toples maar het broekje uit is het ultieme vrijheidsgevoel.
Ik ben om!

27 sep 2018, 15:09, Marina

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.