Tampons en badkleding?????????????tips

Ik merk vooral de laatste tijd dat als ik een tampon in heb, dat het touwtje dan af en toe naast/uit m'n bikini broekje hangt xx( Staat een beetje lullig he?

Hoe doen andere meiden dat? Trekken jullie het touwtje tussen je billen? of juist naar voor? Ik durf het niet tussen m'n schaamlippen te doen omdat ik dan bang ben om hem kwijt te raken.

Graag wat tips? :w

12 dec 2013, merge


Reacties

plaats reactie
1

@merge.
ja kan je touwtje tussen je billen in doen. of een klein stukje af knippen. je tampon kan je niet kwijt raken. of tussen je schaamlippen stoppen. ik zag laatst ook een meisje in het zwembad. dat haar touwtje buiten haar bikini broekje hing. ben even naar haar toe gegaan om het te zeggen.

27 mrt 2016, 19:03, tina
2

@ merge.

Je zou ook aan een spiraaltje kunnen denken.
Dan ben je 5 jaar van de ongesteldheid af.
Ook geen ''geklooi'' meer met tampons/maandverband.

28 mrt 2016, 00:03, Jaja
3

@tina
ik stop het touwtje tussen me schaam lippen in. af knippen zou ik niet doen. je heb het touwtje weer nodig, als je tampon er weer uit moet. als je tampon vol genoeg zit zou je hem er ook uit kunnen persen, doe dan net als je gaat poepen, mocht je het touwtje niet meer kunnen vinden.

31 jan 2017, 22:01, *A*
4

@Jaja ook dan krijg je soms nog bloed, en ken een paar vriendinnen waar spiraaltje door de baarmoederwand is gegaan. en die nu daar altijd last van hebben.

1 feb 2017, 21:02, Bikinigek
5

@bikinigek
zo heb het zetten van een spiraaltje, zijn voor en na delen.
gelukkig zijn er tampons waar je nog veel dingen mee kunt doen.

1 feb 2017, 22:02, *A*
6

Het lijkt mij sterk dat een spiraaltje door de baarmoederwand gaat.

Een spiraaltje kan je zelf al niet zetten, dat moet bij de huisarts of in het ziekenhuis gebeuren.
En een spiraaltje is eigenlijk bedoelt om een zwangerschap tegen te gaan zonder dat je aan de pil moet of een condoom gebruiken.
Bijkomend 'voordeel'' van een spiraaltje is dat je, zolang je het spiraaltje draagt (en dat is normaal 5 jaar, al zijn er ook al die je 10 jaar in kan houden) je geen bloedverlies hebt.
Dat heb je alleen een paar dagen/weekje bij het wisselen van het spiraaltje, en ben je er ook goed ziek van.
En heb je een spiraaltje wat bij je lichaam past, bij mij een titaniumspiraaltje, dan kan het zomaar gebeuren dat je ook weinig tot geen ''last'' van afscheiding meer hebt.

Draag je een spiraaltje en je hebt seks, dan kan het gebeuren dat ''je partner'' er iets van voelt.
Maar je kan verder gewoon vingeren of een dildo/massagestaaf naar binnen schuiven als je een spiraaltje draagt.

Voor mij geen ''geklooi'' met een vergeten pil en/of ''gehannes'' met een condoom.
En ''bijkomend nut'', geen bloedverlies en afscheiding bij mij.

1 feb 2017, 23:02, Jaja
7

Mag je tegen die persoon zeggen die nu een zenuwontsteking heeft gehad en dood gaat van de pijn als iemand der in haar buit duwt. Idd alles heeft voor en na delen

1 feb 2017, 23:02, bikinigek
8

Is dat op zeker gebeurt door een spiraaltje?
Het lijkt mij heel sterk.

Maar ik lees wel meer, ook op andere fora, over spiraaltjes wat helemaal niet kan.
Zoals het zelf plaatsen van een spiraaltje.

Bij mij is hij pas vervangen, ben aan de 2de bezig, en wil niets anders.
En ga je rekenen, dan is een spiraaltje goedkoper dan 5 jaar maandverband/tampons, de pil en condooms.

En ben je onder de 18 en je laat een spiraaltje zetten, dan krijg je de volle 100% terug van de zorgverzekering en heeft het ook geen consequenties voor de no claim van je ouders.
Je moet alleen rond de 250 euro betalen voor onderzoek, (welk spiraaltje) het spiraaltje en het plaatsen door de huisarts of in het ziekenhuis.
Maar dat hele bedrag krijg je terug van de zorgverzekeraar.
En ben je 18 of ouder, dan krijg je 70% terug en heeft het ook consequenties voor je no claim van 385 euro.

2 feb 2017, 09:02, Jaja
9

dat moet ieder voor ze eigen weten of ze een spiraal laten plaatsen. ik hou het zo hoe het nu is.. dan maar ongesteld, daar ben je toch een vrouw voor. ik maak me niet zo druk dat ik met tampons en maandverband met lopen....

2 feb 2017, 12:02, *A*
10

Tuurlijk moet iedereen dat zelf weten.
Als jij liever maandverband/tampons hebt, prima.
Maar ga, zoals bikinigek doet, geen onwaarheden over spiraaltjes hier neerzetten.

2 feb 2017, 13:02, Jaja
11

@jaja
ik weet niet of het wel of niet waar is, daar kan ik geen oordeel over doen....

2 feb 2017, 17:02, *A*
12

@ *A*

Een spiraaltje kan ''zakken'' in de baarmoeder.
Dat gebeurt bij 1 op de 100000 vrouwen/meiden.
Maar als de baarmoederwand beschadigd is kan dat zo goed als nooit gekomen zijn door een spiraaltje maar zijn ze met andere dingen naar binnen gegaan.

Bikinigek schrijft ook: *en ken een paar vriendinnen waar spiraaltje door de baarmoederwand is gegaan. en die nu daar altijd last van hebben*.
Zij kent er meerderen.
Als je na gaat dat een % of 4 van de vrouwelijke Nederlandse bevolking een spiraaltje draagt.
Dat zijn er ongeveer een 300000 in Nederland.
Dan moet bikinigek alle personen kennen waar het spiraaltje van gezakt is.
Dat vind ik best wel knap dat zij ze alle 3/4/5 personen in Nederland, van jong naar oud waar het bij gebeurt is, kent.

2 feb 2017, 18:02, Jaja

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.