slecht postuur en extreem zwakke armen

Hoi ik ben een meisje van 16 en worstel nu al minstens 3 jaar met depressie, mijn depressie uit zich voornamelijk in extreme moeheid en niet uit mijn bed willen komen, ik heb minstens maanden bijna alleen maar in mijn bed gespendeerd voorovergebogen op mijn telefoon en op zijn ergst sliep ik bijna de hele dag. Ik ben nu in een woongroep opgenomen wegens uit huis plaatsing omdat het thuis echt niet ging en zou hier therapie krijgen maar de wachtlijsten zijn enorm lang en ik weet niet hoe lang het nog vol houd. Ik weet niet wat ik met mijn leven moet doen of wat ik leuk vind en krijg steeds meer existentiële gedachten. Maar mijn mentale staat is niet het enige waar ik me nu zorgen over maak mijn postuur is verschrikkelijk, als ik probeer rechtop te zitten krijg ik erge krampen in mijn rug en nek en ik weet dat ik zou moeten sporten maar ik durf het niet, een paar dagen geleden deed ik een redelijk lichte rugtas om en het voelde alsof mijn arm zowat brak en als ik mijn arm stoot doet het erg zeer, mijn spieren zijn zo verslapt. Mijn begeleiding zegt dat Ik sporten op moet pakken maar ik ben zo bang, ik heb het gevoel als ik 1 pushup doe mijn arm letterlijk breekt en ik overdrijf niet eens, maar het duurt ook te lang om fysio te regelen, ik weet niet wat ik moet doen ik weet niet of ik nog te helpen ben

18 sep 2021, Xxxx


Reacties

plaats reactie
1

*Ik ben 169cm en 52 kilo en eet genoeg dus daar ligt het niet aan. Maar het vet ging altijd al naar mijn benen en buik en ik had altijd al erg dunne armen en polsen wat het nu extra erg maakt. Ik wil heel graag mijn postuur weer goed krijgen en mijn armen steviger maken mijn conditie is ook compleet weg maar ik weet niet hoe dit op te pakken zonder een fysiotherapeut.

18 sep 2021, 00:09, Xxx
2

Sporten is een goed idee, maar ik zou niet gelijk beginnen met push-ups. Begin met dingen waar je alleen het gewicht van je armen gebruikt (zoals arm cirkels), daarna kun je misschien opbouwen naar lichtere gewichten. Bij een push-up houd je je core gespannen en til je het gewicht van je hele bovenlichaam. Je kan ook yoga doen, is ook een laagdrempelige manier van spier opbouwen waarbij je je lichaamsgewicht gebruikt. Langzaam zwemmen is ook een optie. Zwemmen is niet heel blessuregevoelig. Luister naar wat je lichaam zegt. Je mag je spieren voelen verzuren maar je wilt geen scherpe pijn voelen.

20 sep 2021, 07:09, Sylvia

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.