Ongesteld slapen

Heey ik ben voor het eerst ongesteld geworden eergister😬. De eerste nacht bloedde ik vanaf een uur of 6 s’avonds al niet meer. Ik dacht toen dat het al was ‘afgelopen’ en had voor de zeker heit een inlegkruisje ingedaan. De volgende ochtend zat er 0 bloed in. Alleen zat er wel veel tussen mijn vagina en toen ik opstond viel het een soort van naar beneden. Dus toen ik beneden bij de wc was zat er wel een vlek in. De rest van de dag had ik maandverband gebruikt. S’avonds bloedde ik nog best wel wat en heb ik dus een maandverbandje in gedaan. Dat bleef niet goed zitten. Uiteindelijk heb ik rond 00:00 een andere met vleugels ingedaan. Ook deze bleef al niet goed zitten. Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en werd ik rond 8:00 wakker. Ik keek als eerste op m’n bed. Daar zat geen vlek in. Daarna keek ik naar mijn broek daar zat wel een vlek in😖. Heb toen snel mijn kleren aan gedaan en ben. Een nieuw maandverbandje ingaan doen. Ik heb toen voor de zekerheid ook een tampon ingedaan. Ongeveer 7,5 uur later heb ik het weer verwisseld. (Ik weet dat je maandverband vaker moet verwisselen maar mijn nichtje kwam en ze bleef maar achter me aan lopen). Mijn maand verband was best rood. Ik had trwns een Ob mini in. En nu heb ik weer maandverband + tampon in.zit er nu ongeveer 3 uur in en mijn maandverband is nog droog.
.
Dit zijn mijn vragen
1: wat kan ik vannacht het beste indoen?

2: Moet ik miss een grotere tampon proberen?

3: als ik vannacht een tampon ga gebruiken moet ik dan s’nachts mijn wekker zetten of moet ik vroeg opstaan?

23 mei 2020, F


Reacties

plaats reactie
1

Hey, gefeliciteerd met je eerste ongesteldheid!
Je hebt speciale nachtmaandverbandjes. Deze zijn langer en iets dikker waardoor je ‘s nachts niet doorlekt.
Slapen met een tampon is niet heel verstandig, omdat je deze elke 3 uur moet verwisselen. Als je dit niet doet heb je kans dat je de tamponziekte oploopt. Hoe je een tampon het best kan gebruiken enzo kan je allemaal lezen in de bijgeleverde bijsluiter. Je geeft aan dat je nu de mini gebruikt, kijk eens of je de volgende keer de normaal kunt proberen en kijk wat je fijner vind.

24 mei 2020, 01:05, Lau
2

Nu lees ik dat ob wel speciale nachttampons heeft die je tot 8 uur lang in kan houden. Hier zou je even naar kunnen kijken en dan die eventueel voor de nacht aanschaffen. Wat je ook altijd nog kan doen is gewoon de medewerker in de etos ofzo om advies vragen.

24 mei 2020, 01:05, Lau

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.