Lees dit gewoon AUB

Hey!

Ik ben een meisje van 13. Een jaar geleden, heb ik een moedervlek laten verwijderen. Het was een hele grote, en de huisarts kon niet zien of er kanker in zat of niet. Er zit nu een heel groot litteken op mijn rug. Het is heel erg balen, want uiteindelijk bleek de moedervlek niet kwaadaardig te zijn, en heb ik dat litteken nu voor niets.

Er zit nu dus een litteken op mijn rug, die ongeveer 9 cm lang is en 4 breed. Best groot dus. Ik vind dat niet zo fijn. Ik ging een keer zwemmen, en ik had mijn haar in een staart. Er vroegen verschillende mensen wat er met mijn rug was, en ik voelde me nogal aangestaard. Sindsdien draag ik mijn haar tijdens het zwemmen altijd los, zodat het over mijn litteken valt. Soms kan je het helaas wel nog zien, en ik probeer zo min mogelijk met mijn rug naar iemand toe te staan.

Het litteken is niet echt minder groot geworden dan dat het eerst was. Toen ik geopereerd werd, dacht ik eigenlijk dat het later een witte lijn op mijn rug zou worden, maar het litteken is nog steeds even breed als eerst. Ik vind het zelf eng om mijn eigen rug aan te raken!

Ik wil hier echt iets aan doen... ik gebruik al een jaar lang littekenzalf, maar het enige wat die zalf deed was het litteken zacht maken, wat opzicht best fijn was.

Heeft er iemand tips?

xxx Lorianne

26 mei 2015, Lorianne


Reacties

plaats reactie
1

Hellaas geen tips voor de littekens zelf. Ik heb mezelf jaren lang gesneden als iemand vraagt wat heb jij door op je arm zeg ik altijd gewoon grappige/onzin dingen:

Wat is er gebeurd op je arm
Wat is er gebeurd op je gezicht

Je weet de film saw, Vraag niet veder

Mijn broer is een tijger

Ik kan het je niet vertellen het heeft te maken met de FBI

Ik denk dat ik een weerwolf ben

Mijn konijn pakte een zwaard en viel me aan

Het is een huid ziekte

Trolol maak je niet te veel zorgen op een moment heb je een punt van je leven herijkt waarbij je het niet boeit wat anderen van je vinden

Xx💋

27 mei 2015, 16:05, Gwn_Girl
2

Hey Lorianne!

Ik heb zelf een erg lelijk litteken op mijn voorhoofd.. Wat ik ertegen gebruik is bodyoil. Heel goedkoop verkrijgbaar bij de kruidvat. Je smeert het iedere dag 3 maand op bijv. je litteken en je litteken zal sterk verminderen. Ik hoop dat dat misschien wat helpt? (Mij wel in ieder geval)

27 mei 2015, 22:05, meliss
3

Bij cosmetische klinieken (dat zijn dus geen 'gewone' schoonheidssalons) zijn vaak behandelingen beschikbaar die littekens weg kunnen halen. Misschien een idee daar eens te informeren? Als je even Googelt op: 'litteken verwijderen kliniek', vind je alle bekende klinieken en info hier wel over.

Kost alleen vaak wel wat, dus je ouders zullen er wel hun portemonnee voor moeten willen trekken. Of het moet onder de vergoeding van de zorgverzekering vallen. Je kan eens vragen aan je ouders of ze dit willen uitzoeken (die klinieken zelf kunnen je dat trouwens ook vaak vertellen).

27 mei 2015, 23:05, Richard

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.