Ik wil 2021 gezond beginnen

Hallo allemaal,

Net zoals iedereen overal op de wereld ben ik er klaar voor en ik wil 2021 gezond beginnen.

Ben erg benieuwd naar advies en tips over bijvoorbeeld voeding en vitamine. Wie wilt er met mij delen waar jij op let, wat voor vitamine je extra neemt.

Ik wil ook graag beginnen met sporten en heb ik behoorlijk wat research gedaan naar waar ik allemaal op moet letten. Maar het is toch altijd leuker om dit van echte mensen te horen, die er ook daadwerkelijk ervaring mee hebben.

Dank je wel alvast! Happy New year!

2 jan 2021, Bell95


Reacties

plaats reactie
1

Wat gezond voor jou is kan enorm verschillen met mij. Strakke tips heb ik daarom niet, maar in 2019 was gezonder worden ook mijn voornemen! Ik ben alleen iemand die altijd snel weer afkapt... Daarom zet ik altijd een thema voor mezelf, i.p.v. strakke doelen. In jouw geval is het dan dus bijvoorbeeld "Jaar van gezondheid". Ik maak mijn keuzes dan aan de hand van dat thema. Hierdoor let ik vooral op kleinere keuzes. De trap ip.v. de lift, een smoothie i.p.v. een cola ect. Deze kleine keuzes tellen enorm bij elkaar op!

In mijn "jaar van gezondheid" ben ik begonnen aan de sportschool, ik nam mezelf voor 2x per week te gaan. Dat faalde enorm. Mijn rite was niet constant en ik vond het gewoon super saai. Na een paar maanden heb ik mijn abonnement stop gezet. Als ik alleen de afspraak met mezelf had "je gaat 2x per week naar de sportschool" was dat een verlies geweest. Maar aangezien ik aan een thema werkte, motiveerde dat mij om verder te zoeken naar een alternatief dat beter bij me paste. Wandelen vind ik stiekem heel leuk, dus ben ik dat actiever gaan doen. Sinds dat jaar wandel ik naar school, i.p.v. dat ik de fiets pak. Ik stap flink door, waardoor ik elke ochtend flink wat calorieën verbrand.

Kwa voeding ben ik opzoek gegaan naar lekkere alternatieven. Ik ben bijvoorbeeld haver smoothies gaan drinken in de ochtend, ipv 2 boterhammen met chocolade. Een afgekoelde vruchtenthee is erg lekker en gezonder dan limonade. Een stukje appel met kaneel is een heerlijk toetje! Het zijn kleine verschillen, maar omdat ik ze elke dag deed maakte het in het totaal plaatje een enorm verscheel.

Bij mij ligt het altijd in de kleine dingetjes, die kan je makkelijker aanpassen dan ineens één groot iets. (bijvoorbeeld bouw wandelen op. Eerst 1x per week langzaam wandelen, dan 2x per week. Later kan je 1x per week flink doorstappen, en dat weer opbouwen naar 2x per week doorstappen. Je afstand steeds groter maken en langzaam opbouwen naar hardlopen) Dat is gezonder voor je lichaam, want je geeft het tijd om spieren op te bouwen en je lichaam houd het makkelijker vol. Alles wat je snel opbouwt, ben je snel weer kwijt!!

Niet echt de tips die je zocht misschien. Maar wel mijn ervaring ;)

2 jan 2021, 11:01, Kaaspannekoekje!
2

Dank je wel voor je reactie! Dit helpt al een boel :)

18 jan 2021, 01:01, Belle95
3

Een update over mijn misschien tot een gezond nieuw jaar... Ben inmiddels begonnen met lekkere alternatieven, dank je wel voor de tip @kaaspannekoekje In de ochtend maak ik nu in plaats van een boterham met kaas, een lekkere smoothie met fruit en gooi er een superfood mix in, wat net dat extra beetje geeft. Ik heb nu al een maand een lekkere detoxmix van flindall.nl en ik vind em echt super lekker. Daarnaast ben ik begonnen met sporten, eerst 2 keer per week, en nu bevalt het me zo goed dat ik 3 keer per week sport. Voel me heerlijk, energiek en gezond dus ga dit zeker volhouden.

Veel liefs Belle

2 feb 2021, 01:02, Belle95

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.