Hoe weet ik mijn Bh maat?

Hallo!
Ik vroeg me af hoe je kan weten wat je bh maat is? Misschien een goede website ofzo?
Mijn maten zijn dit:
Onder borsten(band-size): 88cm
Over borsten: 101cm
Maybe weten jullie wat voor cup dat is??

12 mei 2021, anomoie


Reacties

plaats reactie
1

90b dacht ik

13 mei 2021, 06:05, Anoniem
2

90A (volgens de meeste bekende cupmaat bereken sites

15 mei 2021, 05:05, Daphne
3

Dankjee voor de reactie!!

15 mei 2021, 16:05, anomoie
4

Volgens het Europese bh-maten systeem, zou je op een 90a uitkomen. Omdat jouw omvang, (ik weet niet hoe straks je het meetlint gehouden hebt natuurlijk)88 cm meet, is mijn advies: probeer een maat 80c.
Je zit dan wel is waar, volgens de calculator, dichter bij de 90cm maar de onderband van een bh rekt omdat er stretch inzit. Dit materiaal moet strak genoeg zitten om zijn werk te kunnen doen zeg maar. De onderband van een bh wordt na verloop van tijd ook wijder.

Leg maar eens een bh langs een meetlint. En rek hem aan beide kanten te gelijk, een stukje uit. Dan kom je op een langere lengte uit dan het 90cm labeltje in een bh.
Als handige tip, haal na het meten 5cm van je gemeten aantal centimeters af. Je komt dan uit op 83 cm. Rond je dat af naar beneden, dan kom je uit op 80.

Je kunt even testen of die onderbandmaat goed zit, door aan weerszijden 2 vingers tussen de band te steken. Past dit? Dan is dit voor jou, op dit moment, de juiste omvang. Is het te strak, kies dan voor 85. Dat zou dan een 85b zijn.

Voordat je de juiste cupmaat kunt bepalen, is het van belang om eerst je onderbandmaat meten.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

2 nov 2021, 04:11, Violet Varalli
5

hoi, ik heb zelf maat 70c, volgens mij heb jij een 90a nodig. ik ben ook niet zo n expert maar ik denk dat dat het antwoord is.

20 jul 2022, 21:07, Anoniem
6

hoi ik zou even langs een, lingerie zaak gaan. om daar je borsten op te laten meten, allen meten is erg lastig. een BH moet goed zitten, je daagt hem de hele dag. moet gewoon lekker zitten.

21 jul 2022, 04:07, jel
7

met een, meet lint net onder je borst. en net op het midden.
anders even kijken op internet voor meer uitleg.

21 jul 2022, 15:07, joke

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.