Hoe scheer je je schaamhaar?

Hallo,
Ik ben een meisje van 11, en vraag me af, boven mijn vagina ontstaat al zon donker bosje schaamhaar, moet ik het nu scheren of niet? Van af welke leeftijd gingen jullie scheren? En hoe moet je scheren?

4 aug 2019, Meisje😍


Reacties

plaats reactie
1

Graag antwoorden!

4 aug 2019, 22:08, Meisje😍
2

Hey!
Dat hoeft niet zelf scheerde ik vanaf 13 jaar maar laat mijn haar van mijn vagina staan alleen een beetje wat buiten mijn bikini broekje komt enz. Als je dat fijn vind kan je dat gewoon doen zelf denk ik dat als je een klein bosje hebt dat niet nodig is. Bespreek het ook even met je moeder😉
Xx

4 aug 2019, 23:08, Myrthe
3

Ik begon met scheren toen ik jaar was, maar als jij nu wilt beginnen met scheren kan dat gewoon en zeg je dat tegen je moeder en die zal je helpen!

5 aug 2019, 14:08, Anoniem
4

Dankjewel, ik durf het alleen niet aan mijn moeder te vragen.....

5 aug 2019, 20:08, Meisje😍
5

beste, Meisje😍 je hoeft je nergens voor te schamen, want het is vrij normaal in de puberteit.Er zijn twee dingen die je moet onthouden: ‘met de haargroei mee’ scheren minimaliseert de kans ook op irritatie en ingegroeide haartjes; ‘tegen de haargroei in’ resulteert in het beste resultaat. Met deze twee zaken in je achterhoofd kies je jouw persoonlijke favoriet uit. Heb je een zeer gevoelige huid, dan zul je waarschijnlijk ‘met de haargroei mee’ willen gaan scheren. Ook al duurt het dan twee keer zo lang om het gewenste resultaat te krijgen. Wacht met scheren tot je ten minste een half uur wakker ook bent. Tijdens het slapen blijft er vocht onder je huid opgehoopt zitten. Hierdoor is de huid wat pafferiger.Als je een echte baby-zachte schaamstreek wenst, overweeg dan om wax, een epilator of een chemisch ontharingsmiddel te gebruiken. Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

6 aug 2019, 20:08, juliatje.
6

Dankjewel @Juliatje!

6 aug 2019, 21:08, Meisje😍
7

mooi dat ik kon helpen

6 aug 2019, 21:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.