Hoe groeit okselhaar?

Ik heb twee vraagjes:
1. Overal waar ik het opzoek, aan wie ik het vraag, of wat is op school leerde, overal hoor je dat okselhaar een van de eerst dingen is die je krijgt (zo zie ik het zelf ook bij mensen) maar ik heb al een tijdje mijn regels, en bijna alle andere kenmerken, ook op de andere plaatsen heb ik al een tijdje wat haar, en nu pas het eerste okselhaar?
Is dit normaal?
2. Ik had altijd het idee dat okselhaar dat je veel haartjes had die allemaal tegelijk ongeveer groeien, maar ik heb nu 2 lange en iets donkere haartjes, en een paar (ongeveer 10) gewone kortere, nog lichte haartjes zoals ik het verwachtte. Want alleen die lange vallen op en het is precies zo raar om daarvoor aan mijn mama te vragen om mijn oksels te scheren. En hoe groeit het haar eigenlijk? Want als ik die lange afknip, (niet scheer of wax!) zal het dan sneller weer verder groeien of maakt dat geen verschil? Zo nee, dan kan ik daarmee al beginnen tot de andere meer gaan opvallen en dan echt scheren. Zo ja, dan zal ik nog wachten want als ze dan opeens heel hard opvallen en de andere nog steeds niet...

7 jan 2017, Nieuwsgierig


Reacties

plaats reactie
1

Ja!!

14 jan 2017, 21:01, mob

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.