geen forums erover!

Hallo mensen

ik lees veel forums over het ziekte die Anorexia is... nou meeste mensen weten gewoon niet wat voor ziekte het is want bij de meeste forums staat er heb ik Anorexia?? En als ik hun gewicht en lengte lees hebben ze helemaal geen ziekte

dus ik ga even zeggen wat voor ziekte het is:

Anorexia is een hele slechte ziekte waar meeste mensen dood van gaan en soort eetstoornis

ik heb veel filmpjes gezien over anorexia en dan zie ik dikke meiden die willen afvallen maar dan overdrijven ze heel erg dus bijna niks eten en eten uitkotsen en dan worden ze een Skelet en gaan dood ...

je word niet zo snel Anorexia maar als je denkt dat je het hebt dan moet je Naar de BMI METER en kijken of je een ernstige ondergewicht heb en
als je Anorexia hebt moet je: haar zeker uitvallen, tanden uitvallen omdat je niks eet en geen vitamine of proteïnen in neemt,, en je word helemaal koud en zal een beetje bloeden van elke organen ,, en van elke plek van je lichaam moet echt je botten zien gewoon net als een Skelet

dus niet gelijk zeggen of je Anorexia hebt of niet je zal misschien wel dun zijn maar dat is normaal

je kan op GOOGLE AFBEELDINGEN anorexia schrijven en zal je die mensen zien die dat ziekte hebben en zal je zien hoe dun ze zijn en zal denk ik wel weten hoe erg die ziekte is of kijk maar naar de filmpjes.......

26 jul 2016, hallowereldiloveyou


Reacties

plaats reactie
1

Ik begrijp je ... jullie moeten inderdaad niet gelijk zeggen of je anorexia hebben of niet

ik ging naar google afbeeldingen en zagen die mensen dje anorexia hebben en ik moet bijna huilen..... leer aub wat voor ziekte het is en je wilt het zeker niet hebben

26 jul 2016, 13:07, yolo meid
2

Ik heb volgens de BMI een ernstig ondergewicht.
(meisje, 18, 192 cm, gewicht rond de 55 kilo)
Zit gigantisch goed in mijn velletje en ik weet waardoor het komt dat ik ondergewicht heb.

Maar al dat ''geouwehoer'' hier over anorexia, daar wordt ik af en toe ook ''moe'' van.
Heb je volgens de BMI ondergewicht maar zit je verder goed in je velletje, dan is er weinig aan de hand.

ANOREXIA en/of BOULIMIA wil je echt niet hebben.

Zie je hier ook staan op diverse fora: ik wil zo dun zijn als Ariande Grande.
Die heeft dezelfde ''ziekte'' als ik heb.

Ik ben dun (net een plank met kleine borstjes en kleine ronde billetjes) maar verder ziet mijn lichaam er gezond uit.
Je ziet mijn ribbenkast al niet, zoals op foto's van mensen met ANOREXIA en/of BOULIMIA.

Ik heb maar 1 raad voor iedereen die dit leest.
WEES TROTS OP JE LICHAAM.
En ga je zeker niet ''uithongeren''.
Een ''gratenpakhuis'' is niet mooi, dat schrikt eerder af.
Zeker als je bouw al fors is.

26 jul 2016, 16:07, Jaja
3

Voor een deel eens... maar beginnende anorexia hoef je niet perse ondergewicht te hebben maar gezond gewicht kan ook!
kenmereken beginnende ana:
. schuldgevoel na eten en zelfwalging
. eetmomenten ontlopen
. uithongering
. braken laxeer etc.
. overactief sporten

liefs, me (fighting against ana...)

26 jul 2016, 19:07, me
4

Dit is zo niet waar! Anorexia is dat je je dik voelt terwijl je dat niet bent, dat kan ook als je gwn een gezond gewicht hebt en (nog) geen ondergewicht hebt! Dat kan komen omdat je vroeger echt 'dik' was en op de weg naar extreem ondergewicht bent of omdat je ouders teveel op je letten om weinig te gaan eten of dat je in zo'n plek zit om aan te komen terwijl je dat zelf nog niet wilt en et cetera. JE HOEFT GEEN ONDERGEWICHT TE HEBBEN VOOR ANOREXIA. ANOREXIA IS DAT JE DENKT DAT JE DIK BENT TERWIJL JE GEEN OVERGEWICHT HEBT. EN JE KAN MENSEN NIET VERBIEDEN DAT SOORT FORUMS TE HEBBEN, TIS JUIST HANDIG VOOR ZE, DAN KOMEN ZE ERACHTER DAT ZE ANOREXIA HEBBEN EN KUNNEN ZE ZICH ER MSS TEGEN VERZETTEN EN HULP ZOEKEN! DUS NÉÉ STOP ZELF MET DIT FORUM!

26 jul 2016, 23:07, Helper
5

Anorexia is een hele nare ziekte spot er dus niet mee
maar ze zijn zeker wel trots ze kunnen school missen
krijgen goede dingen te horen
en ze voelen zich trots
dus anorexia is leuk
dus hou ermee op
ik ga boos zijn
dus stop
grom!

5 mei 2017, 20:05, tamaraaaa
6

gek dit.... moeten mensen toch allemaal zelf weten?

6 mei 2017, 13:05, meisku
7

Je hebt wel gelijk een beetje. Misschien gemeen hoor, maar we weten nu wel dat ze onzeker zijn. En het is een ziekte waardoor je er de hele dag mee bezig bent en sport. Je eet soms niks. Je voelt je dik terwijl je een normaal gewicht hebt of gewoon (veel) te dun bent. Maar voor onze mensen die ons kennen is het net wat erger. Jij ziet niet in wat je doet omdat je alleen dun wilt zijn. En later val je dood een kwart sterft en 40% geneest niet. En je verkort je leven. Ik vind dat je inderdaad niet zoveel erover moet praten. Wij leven ook nog en julie vinden dun zijn belangrijker. En ons Wat wij voelen is gevoel. En gezondheid hebben wij. Dat willen wij ook, modellen zijn mooi gezond of NET wat te dun. Maar wil jij zo lelijk zijn dat je verot? En wallen krijgt of een bleke huid? Nee toch en wil jij een jaar lang je vrienden missen en je ouders. Heimwee heb je daar wel hé. En je zult geen spullen mogen meenemen. En geen privé naar de wc met de dokter. Leren lopen en eten. En je zult ook angste krijgen maar ja jij wilt het. Ga maar door bezoek maar de site. Wij zullen eerder bang zijn maar ook ouder worden. Waarom wil jij het doe maar geen moeite. Wij willen jou niet zien stuk gaan. Letterlijk als suiker smelt jij en je bent zo rood en blauw met je ogen. Denk jij echt dat het mooi is ofzo NEE DAT IS HET NIET EN OOK NIET GEZOND. En wij leven nog verpest het niet voor ons en voor jezelf. Je valt veel eerder dood zonder plezier want jou darmen eten zichzelf. Cool hé. Modellen zien er ook niet zo uit

14 jul 2017, 15:07, Eva
8

Als ze niet weten wat het is, is het toch juist handig voor hun om er door bijv forums achter te komen wat anorexia echt is.

15 jul 2017, 15:07, Mai
9

je hebt wel gelijk iedereen denkt meteen aan anorexia. Maar vergeet ook de rest niet en boulima dan en BED is net zo erg. En het krijgt alleen aandacht. En je doet ons ook pijn en later krijg jij ziektes. Emma wil leven is best een heftige film maar toch zou ik hem bekijken. Je ziet je dik terwijl je dun bent of een gezond gewicht hebt. Dan eet je niet veel of niks en je wilt er dingen aan doen en voert die uit. Je hebt een beweging probleem. En je bent bang voor eten. Je voelt je dik je wilt niet aankomen. En je denkt nergens anders aan. Ik ken niemand en hier kunnen wij ook zomaar dingen zeggen als grap of iemand die doet of die iemand anders is. Ik vind het heel stom dat ze geen rekening houden en ze weten niet eens wat het is. Het gat om perfect zijn dat willen ze of hun verdriet loslaten (dat kunnen ze niet). Maar besteed ook aan andere dingen aandacht. Wij leven ook nog en met ons houden ze geen rekening denk aan liefdesverdriet

15 jul 2017, 17:07, Eva
10

Hey, het is net als Helper verteld zeg maar. Je kan het opzoeken en dan ze je hele dunne meiden of jongens (15%) maar die zichzelf in de spiegel heel dik zien. Ze vinden dat ze nooit dun genoeg zijn. Daarbij sporten ze veel of willen ze NIKS eten. Maar soms eten ze ook wel wat, maar meestal niks. Ik ken niemand die het heeft. Maar ik vind dat het wel klopt we weten nu wel dat je onzeker bent. Het is ook je eigen keuzen om niet te eten. En om boos te zijn omdat wij geen Ana's zijn. En hou dan ook een beetje rekening tegen ons, wij zien jou kapot gaan. Niet lullig bedoeld geef geen haat dan. Maar ik bedoel het goed en het is niet leuk voor ons ons doe je het meeste pijn zelf heb je het niet door. En sommige willen het. Kijk op voedingscentrum dan zie je dat 57.000 personen het hebben. En 15% heeft het en is jongen. En 0,6% in heel ons land heeft het. Niet veel dus. Dus besteed niet teveel aandacht. Sommige op 99 gram vertellen niet de waarheid. Julie lengte sorry maar zo lang kan je niet zijn. Dat geloof ik niet de meeste 12jarige zijn 1.51 en geen 1.70. En ik meet me tenminste jullie moeten dat ook doen, want anders weten we niet of je gezond bent. En dan krijg ik weer haat. Oké wat jij wilt ik vertel wat ik denk ik vertel ook mijn echte lengte. En iedereen zegt dat ik lang ben dat ben ik ook wel. Julie zijn dat veel te lang. En meestal meten julie niet of schatten jezelf zo of willen jullie of is een grap. Want iedereen zegt dat ik lang ben. En ik geloof dit ook niet mijn klasgenoot zij ik ben 1.60 terwijl zij kleiner als mij is. Zie je nou je kan alles zeggen maar dit is de enige waarheid. Ik ken heel veel mensen en die zijn kleiner als mij en die hebben een normale lengte. Sorry dat ik dit zeg maar dit is hard en toch de wwarheid. Ik bedoel niks lullig want julie zijn mega lief, ik meen echt dat ik van deze mensen hou. Ook vertellen ze hun lengte niet

16 jul 2017, 09:07, Eva
11

Eva sommige zijn langer dan gemiddeld.
Bij mij in de buurt waar ik woon is 12 jaar en 151 heel klein dus ieder zen eigen lengte en Nederlanders zijn gewoon lang.
Sorry hoor ik steun je wel maar ik vind dat je verkeerd bent over de lengtes.

16 jul 2017, 10:07, juliatje.
12

Dat herinner ik niet er is iemand anders die hier ook Eva heet. maar 1.51 is niet klein voor 12 jaar maar gemiddeld! maar ik herinner met echt niet dat ik dit scheef, je kan zo op iemands anders naam inloggen. Maar wat is er dan?

16 jul 2017, 11:07, Eva
13

Ook toevallig andere eva maybe .
Ik vind dit wel een beetje op die berichten van hoi lijken.
Maar ieder eigen lengte weet je wat dit kost ons moeite allebei als we er over gaan zeuren dus we kunnen beter stoppen.

16 jul 2017, 14:07, juliatje.
14

waarom verwijder jij mijn bericht? Ik zij iedereen heeft een mening en dan moet je niet boos zijn ik baal dat er ruzie is nu. En sommige maken fouten sommige kunnen gewoon niet rekenen. Dits is geen site voor lange mensen maar sommieg zijn echt zo lang. Maar ja de beherder heeft het gewist dus kan je het niet lezen en ik wou wat zeggen.

16 jul 2017, 16:07, Eva
15

Iedereen heeft ruzie hier. De lengte's of gewichten. Ik ben dun BMI 17. Maar iedereen wil dunner, mooier, dikker, bruiner, langer zijn dus zeggen ze iets. Sommige zijn echt zo lang. Sommige meten het niet goed en sommige willen het of denken iets. Nu zijn wij allemaal boos op elkaar. En beledigen we ook wat niet goed is. Ik word een beetje in de war ik ben boos teleurgesteld en een beetje bang. Ik hou er niet echt van. Ik hoop dat iedereen eerlijk is. Sommige maken fouten over iets (je lengte, gewicht) maar val het niet aan. En iedereen heeft een mening en sommige gaan de baas spelen. Ik wou een verhaal maken over onzekerheid (Niemand is de beste) Ik bedoelde daar mee dat niemand beter is. Want iedereen wil de dunste, langste, grappigste, slimste zijn en daar word ik gek van. En verdrietig nu komt er weer ruzie zeker. *
*Dit bericht is aangepast door de moderator.

16 jul 2017, 16:07, Eva
16

En dat is toch zo ik vind bijna iedereen lief ik ken veel mensen. En ik weet heus wel dat sommige een eetprobleem willen hun willen niet gepest worden en gaan daarom zelfmoord plegen of in het ziekenhuis. Heel gek ik kan het niet uitleggen. Maar die ruzie is overbodig, en weet je als er ruzie is haat ik mezelf ook. Ik wil geen anorexia en die mensen doen ons pijn en krijgen dubbel verdriet dat wil ik zeggen.* Is er nog gevoel, ik kon het niet uitleggen. Ik ben al bang voor criminelen en dan dit ook voor ruzie. Mijn vriendin is ook de weg kwijt ze word gepest en wil nu dood en de enige oplossing was niet eten. Ze doet me echt veel pijn. Maar je word er mee geboren met perfect willen zijn. En perfect is een reden dat anorexia bestaand.Het is dat je er de hele dag aan denkt. En je bent heel onzeker je voelt je heel dik terwijl je normaal of dun bent. Als je op google anorexia opzoekt zie je genoeg ze porten heel veel. Ze doen er alles aan om dun te zijn ze zijn nooit dun genoeg en ze eten bijna niks of niks. Jij bent nu degene die slim genoeg is en gewoon niet onzeker is. Een gevoel is besmettelijk anorexia dus ook. Wij willen altijd de dunste zijn. Mijn mening is niet walgelijk. Ik zou niet meteen oordelen ik kan niks uitleggen. Het is gewoon zo gevoelens zijn besmettelijk
* Dit bericht is aangepast door de moderator.

16 jul 2017, 16:07, Eva
17

gelijk geen forums pls

14 sep 2017, 19:09, tamara

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.