euphoric feelings

Dus ik heb de laatste tijd hele rare gevoelens. Ik kan het niet echt plaatsen, maar ik zal het proberen uit te leggen. Deze 'euphoric' (zoals het in het engels genoemd word) gevoelens komen omhoog als ik muziek luister, met name muziek uit de vorige eeuw (Chuck Berry - Jonnhy B. Goode is geweldig), of als ik denk aan iets bijzonders. Het gevoel begint in het uiterste van mijn zenuwen, ik krijg kippenvel, en dan voel ik die signalen langzaam naar mn hoofd klimmen, dit is het fijnste gedeelte maar aan de ene kant ook heel raar ik voel dan een soort angst opkomen, en als al deze signalen zijn gecentreerd verwdijnt het. Ik heb dit steeds vaker. Wel een paar keer per dag soms. Ik vraag me af of iemand dit ook heeft en/of er iemand is die weet wat hier de oorzaak van is. Danku

16 nov 2018, Oke


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb ook soort van zo'n gevoel wanneer ik naar een bepaalde muziek luister(Niet letterlijk,maar er zijn wel wat overeenkomsten met de Euphoric gevoel) Als ik naar die liedjes luister waar ik een paar jaar geleden naar luisterde denk ik aan het verleden(Of terwijl de goeie ouden tijden) Ik vind de muziek heel mooi, maar aan de ene kant word ik er wel daar verdrietig van, want je weet dat je nooit meer terug naar de verleden kan. Veel mensen beschrijven dit als ''nostalgia'' Dit is niet ''Euphoric'' Maar ik denk dat er wel verbanden er tussen zitten. Ik heb hooguit niet een goeie antwoord op je vraag gegeven,maar ik hoop dat je het meer begrijpt en uiteindelijk er achter komt wat de oorzaak hiervan is.

18 nov 2018, 01:11, vaporwave
2

Hey oke,

Ik lees dat je de laatste tijd telkens een apart gevoel in je lijf krijgt dat je omschrijft als 'euphoric' en dat je graag wilt weten wat de oorzaak hiervan is.

De precieze oorzaak hiervan weet ik niet, maar ik gok zo dat deze gevoelens erg versterkt worden door verandering van je hormonen nu je in de pubertijd zit. Ik neem gemakshalve aan dat je nu in de pubertijd zit, klopt dat?
Doordat er in je lijf heel wat veranderd in door de ontwikkeling die je doormaakt in de pubertijd, kan alles opeens heel anders en heftig aanvoelen. Door de hormonen kun je je het ene moment sky-high voelen, en twee tellen later rock bottom. Hoge pieken en diepe dalen kunnen elkaar in rap tempo afwisselen, zonder duidelijke aanwijsbare oorzaak. Dit kan puur komen omdat je lijf en brein zich aan het ontwikkelen zijn en een nieuwe balans zoeken. Na verloop van tijd zal dit minder worden en voel je je weer meer in balans.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je er vragen over blijven houden, dan kun je het beste naar de huisarts gaan.

Liefs, Amy

18 nov 2018, 08:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.