Afscheiding UGHH

Hoi allemaal ik heb de laatste tijd veel afscheiding dus had ik een vraag: kan ik in een keer voor nu al mijn afscheiding eruit persen? EN HOE!?! Plss antwoord want dat heb ik echt nodig! :(

10 mrt 2020, Afscheiding wijf


Reacties

plaats reactie
1

Nee dat kan niet

17 apr 2020, 11:04, L
2

Waarom eigenlijk niet ik bedoel jongens hebben ook hun zaadlozing🤔

13 mei 2020, 23:05, Afscheiding wijf
3

Geen idee vandaag en gister had ik heel veel mijn onderbroek had best een grote witte vlek en op mijn vagina zaten echt hopen met van dat slijm ik heb al ongeveer een half jaar afscheiding.
Weet jij toevallig of dat de afscheiding ook steeds erger wordt voordat je ongesteld wordt of blijft dat gewoon gelijk totdat je ongesteld wordt

14 mei 2020, 11:05, F
4

Afscheiding kan erg wisselvallend zijn in sterkte. De ene vrouw heeft er meer last van dan de andere. Vaakt speelt je eiersprong ook een rol hierin. Wordt je geil? Kan het ook meer worden.
Je heb hier dus gewoon geen grip op en dat houd je wel even. Probeer onderbroeken met katoen te dragen, daarin trekt het vocht een beetje in waardoor je niet de hele dag met vloeibaar slijm loopt.
Als ik heb geplast haal ik ook altijd wat schoon wc papier door mijn vagina opening om alvast een beetje afscheiding te minderen. Voor mij helpt dit al een hele boel. Aan het einde van de dag heb ik gemiddeld tussen de 1-3 witte plekjes in mijn onderbroek.
Is dit nou niet genoeg om ervoor te zorgen dat je minder afscheiding in je onderbroek heb zitten, ben je nog jong (16- bijvoorbeeld) en werkt het je tegen in je leven. Kan je naar je huisarts hiervoor gaan. Die kan aangeven wat een normale hoeveelheid is. Dan kunnen jullie samen opzoek naar een oplossing.
Als je afscheiding geel, sneeuwwit of stinkt is er wat "vies" binnen je vagina en wordt dat afgevoerd met vocht. In dit geval maakt het lichaam dus nog meer afscheiding aan. Niet wassen met zeep en ook niet in de vagina. Lauw water rond de lippen is genoeg. Neem contact op met de huisarts in dit geval.

15 mei 2020, 09:05, Auriane
5

ik zou echt niet weten maar maybe kan je een menstruatiecup gebruiken?! xx

26 mei 2020, 23:05, anoniempjuhh
6

Afscheiding is een natuurlijk proces, een beetje een natuurlijke reiniger van een vagina. Het is helemaal niet vies, heel natuurlijk maar je kijkt er natuurlijk wel een beetje gek van op. Je kan proberen inlegkruisjes in te doen als je je daar fijner bij voelt (een soort klein maandverband) merk je bijna niet is eigenlijk gewoon een kussentje voor je vagina haha. Ik heb wel eens gehoord dat het meer wordt net voordat je ongesteld wordt, maar bij mij is het ongeveer de hele maand hetzelfde. Je kan er niks aan doen, gewoon weghalen met een wc-papiertje zodra je op de wc zit. @anoniempjuhh zie menstruatiecup gebruiken nou dat zou ik niet doen dat is om bloed op te vangen en niet voor afscheiding.

30 mei 2020, 19:05, Fr3d3r1qu3
7

Je moet gewoon accepteren dat het er is. Dit ga je de rest van je leven houden en er is niks raars of vies aan. Je kan zoals iemand al zei elke keer als je naar de wc gaat even je onderbroek afvegen met een wc papiertje. Zorg ook dat je genoeg doucht maar gebruik daarbij geen zeep bij je vulva. Hierdoor raakt je ph waarde in de war en gaat het juist meer worden.
Een menstruatie cup werkt niet en een inlegkruisje kan wel maar die moet je dan wel elke 3 uur vervangen omdat het anders ook meer gaat worden.

30 mei 2020, 19:05, Lau

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.