Scheren na paar dagen pijnlijk

Als ik me down under scheer, komen de haartjes na 1/2 dagen terug. Doordat ze dan heel kort zijn scheurt het en doet het pijn. Ook krijg ik rare rode bultjes en soms iets van puistjes ofzo? Ik weet dat het raar is en ik ben er ook niet blij mee, maar heeft iemand anders dit ook want als die korte haartjes schuren doet t echt pijn

24 okt 2019, Heyo


Reacties

plaats reactie
1

Goed nieuws voor jou! Het is niet raar :)
Wat er gebeurd is dat die haartjes door je huid groeien, je haren daar down under zijn iets steviger en stugger dan de haren op bijvoorbeeld je been. Waardoor dat gaat jeuken en schuren.
Die rode bultjes zijn irritaties van het scheren. Dit kan voorkomen worden door te trimmen. Een trimapperaat krijgt de haartjes super kort en het daar redelijk glad, maar zal de haren niet zo kort scheren waardoor ze opnieuw door de huid komen.
Mocht je nou echt echt het super glad willen hebben, zal je een schoon en scherp scheermes moeten gebruiken. Dus niet dat huismerk mesje dat je al een week of 3 gebruikt. Vuiligheid en slecht afgeschoten haartjes vanwege een bot mes zorgen voor meer irritaties.
Als de huid en rood en schaal is, kan dit ook te maken hebben met een droge huid (het gaat hier om de huidkleurige huid buiten de lippen) doordat deze droog en schraal is voel je de haren alleen maar erger. Hiervoor kan je gewone vettige zalf smeren.

24 okt 2019, 11:10, Ananananan
2

Daarom laat ik het waxxen of knip het bij

29 okt 2019, 02:10, Bikinigek
3

Is waxen niet heel pijnlijk?

30 okt 2019, 20:10, Heyo
4

Ja waxen is pijnlijk en na 2 weken heb ik het zelfde jeukgevoel door ingroeiende haartjes dan dat ik bij scheren na 2 dagen heb. Bijbscheren wordt het na een tijdje wel minder dus ik scheer me 2x per week. In de zomer doe ik wax maar dan laat ik het doen door een professional.

11 mrt 2020, 15:03, Lara
5

@heyo ik val er bij in slaap. Vind rug het pijnlijkste om te waxen rest valt reuze mee.

12 mrt 2020, 00:03, Bikinigek

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.