Niet moeders mooiste zijn..

hoi allemaal,
vroeger kreeg ik vaak te horen dat ik lelijk was etc.
Ik ben nu 16 en krijg weer vaker te horen via via dat mensen me echt lelijk vinden. en telkens als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf ook echt heel lelijk en kan gewoon niet meer naar mezelf kijken en ik voel me gewoon zo k’t dat ik gewoon zo lelijk ben en mn vriendinnen zijn allemaal zo mooi. en ja ik moet me niks aan trekke van mensen zn meninge maar het doet echt iets met me en ik voel me gwn super k’t

14 jan 2020, fleur


Reacties

plaats reactie
1

Miss kan je in de spiegel juist kijken wat je wel mooi vind aan je zelf. Dit kan je zelfvertrouwen ophogen.
Onthou goed, mooiheid zit van binnen, niet van buiten! Als iemand je beoordeeld op je uiterlijk is dat gw suppperrr dom.
En als iemand het via via doet en niet in je gezicht zijn het gw watjes. Wel durven roddelen maar niet in iemands gezicht zeggen. Als het wel wordt gedaan kan je gw terug dissen.
Dan zien ze miss dat je sterk in je schoenen staat en durven ze echt (Bijna altijd) niets meer.
Loop recht op en kijk naar voor, zo straal je zelfvertrouwen uit. Dat staat ook onder mooiheid vind ik.
En stop met je te vergelijken met je friends. Jij hebt weer andere mooie dingen, vergeet dat niet!
Ik hoop dat je iets hebt aan me tips
Heel veel liefs van D❤️💋
Ps. Iedereen is uniek!

16 jan 2020, 19:01, D.💞
2

Je moet nooit niet om uiterlijk gaat maar om innerlijk. IK weet hoe het voelt voor ons lelijke vergelijken. Zelfs als je knap was, is vergelijken heel slecht. Ik wil niet die persoon zijn die zegt dat het niet om uiterlijk gaat,maar om innerlijk. Maar jammer genoeg is dat niet de waarheid, maar bekijk het van de positieve kant, als mensen niet met je om wilt gaan of iets gemeens tegen je doen, kan je alle slechte mensen filteren. Want als je heel knap was, konden mensen je alleen gebruiken voor je uiterlijk en zou je het niet opmerken. Knappe meisjes hebben problemen met viezeriken, playboy's and alle soort gedoe. En als je vriendje of vriendinnen hebt, weet je sowieso dat ze van je houden, dat het meisjes. Het is vaak slechter voor de meiden dan voor de jongens om lelijk te zijn, maar geef niet hoop. Alle die knappe meiden die je ziet, worden waarschijnlijk om een jaar of 30/40 lelijk, ze worden dik, gerimpeld, zien er niet zo jong er uit. Love yourself( Uiterlijk is tijdelijk, innerlijk is permanent)

17 jan 2020, 12:01, kvkf
3

er is een soort spreekwoord: ''lelijke meisjes bestaan niet, alleen maar luie''. dus ieder meisje kan mooi of tenminste gemiddeld kan zijn als ze zorgt dat ze er verzorgt uit ziet!! ik ben het daar zeker mee eens want als een meisje niet zo'n mooi gezicht heeft maar wel leuke haren en leuke kleren heeft, vind ik haar alsnog mooi. of een meisje met een mooi gezicht maar ongewassen haar, slonzige kleding, een slechte huid, etc., vind ik dan weer minder mooi.

dit zijn mijn eigen tips om er verzorgt uit te zien:
- kleding: op pinterest kun je inspiratie vinden voor outfits, er is heel veel keus, zo kan je zelf je eigen kledingstijl ontwikkelen en ontdekken :) het is belangrijk dat je kleren goed passen, dat ze niet te strak of te los zitten. zo komt je figuur mooi uit. dezelfde kledingmaat kan verschillend passen in verschillende kledingwinkels dus je moet je niet vastklampen aan één bepaalde maat en je moet altijd passen voor je iets koopt.
je kunt ook samen met iemand gaan shoppen waarvan je vindt dat diegene een leuke stijl heeft.

- haar: vind een paar (makkelijke) manieren om je haar te doen. afwisseling is goed dan zien mensen dat je moeite in je uiterlijk stopt

- make-up: je hoeft niet perse heel veel make-up te gaan dragen, mag wel natuurlijk, maar belangrijker is dat je de techniek en kleuren etc. goed hebt. zorg ervoor dat je ongeveer weet wat je aan het doen bent en dat je concealer/foundation de goede kleur is!! meer tips kun je op internet vinden.
als je nog geen makeup draagt kun je beginnen met wat lichte make-up om te wennen en oefenen: concealer, mascara en lippenbalsem o.i.d.

- voeding: het mooiste gewicht is natuurlijk een gezond gewicht. als je ondergewicht hebt moet je aankomen en andersom. tips hiervoor staan op het voedingscentrum. gezond eten is niet alleen voor je gewicht belangrijk maar ook voor je huid, haar, nagels, energie, humeur en nog veel meer andere dingen. deze tips heb ik ook van het voedingscentrum:
eet meer onbewerkte producten: volkoren granen, groente, fruit, zuivel, peulvruchten, eieren, vlees, vis, etc.
eet minder: niet-volkoren granen, suiker, dingen met veel vet zoals gefrituurde dingen (vet is gezond maar niet te veel!) en andere ongezonde dingen.
drink meer water, thee (en e.v.t. koffie) zonder suiker en minder frisdrank, drankjes met veel vet (frappuchinos, chocomel,....)
LET OP ik zei eet MEER van dit en MINDER van dat. niet: eet dit NOOIT en dit ALTIJD. het is niet goed om dingen die je lekker vindt helemaal te schrappen, daar wordt je heel ongelukkig van en dat kan je niet je hele leven volhouden. als je bv. heel erg van chocola houdt kan je gewoon elke dag een paar blokjes na het avondeten eten :) maar dan eet je de rest van de dag gezond en niet een hele reep in een keer.....

dit zijn een paar van mijn tips, je hoeft het niet perse op te volgen maar dit doe ik om me zelfverzekerder te voelen :)

18 jan 2020, 00:01, lora
4

Hoi Fleur,

Je word lelijk gevonden door bepaalde mensen en dat kan. Maar dat vinden die personen en komt ergens vandaan maar dat maakt het niet de waarheid. Zo lang je maar onthoud dat jij het mooiste ben voor de geen die van jou hou

18 jan 2020, 09:01, Mr.Ricardo
5

Hey, ik wilde zeggen dat wij als mensen anderen niet onthouden om hun uiterlijk, we herinneren het innerlijk, de uitstraling, iemands lach of de dingen die iemand zegt. Ja we leven in een maatschappij waar sommige mensen (ook ik lol) niet passen in het standaard beeld ‘mooi zijn’.
Maar als ik rondkijk in de stad, vind ik iedereen mooi. Iedereen heeft iets moois in zichzelf, ook al zie je dat zelf niet omdat je je heel erg focused op wat niet ‘goed’ is. Juist mensen die niet in standaards passen zijn het bijzonderst, er bestaat geen lelijk mens.

20 jan 2020, 22:01, Nina

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.