Littekens in gezicht (acne)

Hooii,
Ik heb nu al vanaf mijn 10e last van pukkeltjes en ik ben nu 14 en heb nu heel veel littekens omdat ik vroeger dacht dat het goed was om het uit te knijpen. heel mijn gezicht is rood met rode vlekjes maar nu krijg ik alleen puistjes als ik ongesteld word. Ik ga naar een dermatoloog en heb pilletjes gekregen en een cremè maar het helpt niet. Wat moet ik doen? Ik word altijd uitgelachen en ben heel onzeker.

XOXO

25 mrt 2018, Shakiraatjex


Reacties

plaats reactie
1

Sommige schoonheidssalons hebben chemische peelings (een TCA peeling heet deze behandeling). Hiermee kan je je acne en diens littekens enorm verminderen, misschien zelfs wel helemaal wegkrijgen.

Om nieuwe acne te voorkomen: eet geen varkensvlees, zonnebloemolie (dus ook geen gefrituurde producten - frituren gebeurt bijna altijd in zonnebloemolie!), koemelk en niet te veel toegevoegde suikers. Van al deze stoffen is aangetoond dat ze acne (ontstekingsreacties) kunnen verergeren.

Verder helpt het om voldoende vette vis per week te eten (werkt o.a. huidverbeterend), curcuma (onstekingsremmend) en edelgistvlokken (bloedzuiverend). Deze laatste twee kan je gemakkelijk door je eten doen.

Qua reining van je huid: geen chemische Lóreal/nivea/Clearasil-troep op je huid smeren, maar je huid reinigen met natuurlijke antibacteriële ingrediënten. De bekendste zijn: Tea Tree en de Neemboom.

25 mrt 2018, 19:03, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.