Kleine borsten door anorexia?! (Meisje 14 jaar)

Hey iedereen!!!
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb echt heel kleine borsten! (Cup AA) 😭
Ik heb vorig jaar anorexia gehad (1 jaar lang) en toen was ik echt extreem mager (8 kg ondergewicht)
Maar nu ben ik "genezen". Het gaat echt beter met me en ik ben op gezond gewicht. Ik kan terug normaal eten ook al is dit soms best moeilijk.
Maar ik heb wel een probleem: zoals ik al zei heb ik echt kleine borsten. Ik vraag me af of dit is door mijn anorexia? Maar nu heb ik toch een gezond gewicht... Waarom heb ik dan geen grotere borsten?!
Ik weet dat ze waarschijnlijk nog zullen groeien want ik ben maar 14. Maar toch vind ik het heel irritant want andere meisjes van mijn leeftijd hebben echt grotere borsten. Nu ik wil geen extreem grote maar de mijne zijn echt wel klein...😕 Iemand tips??? Misschien iets van voedsel ofzo of van vitamines? Of oefeningen? Of iets anders?!
Xxx

22 aug 2017, Meisje


Reacties

plaats reactie
1

Hey,
het kan dat het daaraan ligt, maar 14 jaar en AA heb ik ook. Dat is gewoon hoe het groeit.
XXX

22 aug 2017, 16:08, Maartje💕
2

Kan zijn dat je nu jaar achterligt maar wat heeft je moeder tantes en oma?

22 aug 2017, 17:08, bikinigek
3

Lieve Meisje, wat lullig. En nog zo jong. En dat is echt heel mager. Oei hoe kan het gebeuren? Maar je moet niet te dun zijn met grote borsten. En de ene heeft grote de andere kleine. Maar het is natuurlijk niet leuk om zo een gevaarlijke, verdrietige, lage ziekte te hebben. Eet gezond en masseer je. Zo word je gezonder en groter. En ook wat tips om te genezen. Hier komen ze!
1, Bekijk wat de levensgevaarlijke gevolgen zijn.
2, Kijk niet naar die web's (die zijn toch gefotoshopt).
3, Zie je ware schoonheid in.
4, Verwen jezelf met iets lekkers of een spa.
5, Ga op reis.
6, Doe iets in de natuur.
Heel heftig voor je. Ik steun je. Beterschap nog.

22 aug 2017, 19:08, Eva
4

Hoi ik ben 16, ben al sinds mijn 12 ongesteld en heb nog steeds cup A,
Het is heel vervelend en mensen zeggen altijd dat het komt omdat ik dun ben. Maar er zijn echt dus nog heel veel meer mensen met kleine borsten en waarschijnlijk groeien die van jou nog door. Een tijdje heb ik ook ondergewicht gehad en is mijn menstruatiecyclus ook gestopt. Ik vraag me ook af of dat invloed heeft gehad op de totale hoeveelheid oestrogenen die je krijgt in de puberteit.

14 jan 2020, 19:01, Cup A
5

heyy ik heb cup 70E het kan idd wel liggen aan dat je een eetstoornis hebt gehad/hebt. heb er zelf een en merk dat mijn borsten absoluut een stuk kleiner zijn geworden, je verliest toch vet. hopelijk heb je er wat aan!

15 jan 2020, 17:01, Nina
6

Je bent nog maar 14 dus het is helemaal niet klein voor jou leeftijd!

24 feb 2020, 23:02, Melk
7

Ik ben 15,had ook anorexia, je borsten beginnen weer met groeien zodra je op gezond gewicht bent, zelfs als je heel erg ondergewicht had

2 mrt 2020, 20:03, 🍉
8

Mensen met een eetstoornis zijn vaak bang voor het kleinste spoortje vet in het eten. Maar vet heb je nodig. Onder andere voor je hormonen en je hersenen. En in vet zitten vetoplosbare vitaminen, zoals vitamine D.
En mensen met een eetstoornis hebben vaak toch al tekorten, zoals aan zink. Door de eetstoornis kan je nog meer tekorten krijgen. Bij gewoon bloedonderzoek wordt maar op een paar stofjes getest.
Als je weer (min of meer) normaal eet, verdwijnen die tekorten niet zomaar. En je realiseren dat je vet nodig hebt maar wel beter olijfolie en roomboter dan gefrituurde hap.
Zou met je ouders overleggen over misschien wat voedingssupplementen. Beter ook deskundig advies vragen. Goedkope supplementen zijn niet altijd van de beste kwaliteit. Zo zit er vaak calciumfosfaat als vulmiddel in, wat kan zorgen voor de uitstoot van magnesium.
Belangrijkste is een goede gezondheid. Of je borsten nog zullen groeien, weet je niet. Ben zelf heel tevreden met cup A. Zou ze niet eens groter willen hebben.

3 mrt 2020, 20:03, Lucky

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.