Ik ben een meisje en heb snorretje

Ik ben 13 bijna 14 over een aantal dagen en ik heb last van zwarte haartjes boven mijn lip ik wil het graag laten lazeren maar weet niet of dit kan of mag
Ik heb het al 3x geschoren met scheermesje
En ik heb het een keer laten harsen

5 okt 2017, Pana


Reacties

plaats reactie
1

Hey Pana!
Ik snap je dat je het niet fijn vind.
Maar wanneer je het scheert, worden de haartjes alleen nog maar donkerder.
Dus ik denk dat scheren niet zo verstandig is...
Weten je ouders hiervan?
Zo niet, zou je het eventueel kunnen vertellen, dat je het weg wilt laten lazeren,en of dit kan.

Liefs, annoniemX

5 okt 2017, 21:10, AnoniemX
2

Je kan het het beste epileren met een tangetje, dat doe ik altijd. Als het pijn doet moet je er eerst overheen met een ijsklontje!

6 okt 2017, 17:10, U
3

Hey! Ik zou het niet scheren, daardoor worden de haartjes alleen maar beter zichtbaar, en dat is juist wat je niet wil! Ik zou inderdaad beginnen met epileren, dat kan gewoon met een pincet. Je kunt dit het beste na het douchen doen, want dat is het minst pijnlijk. De haartjes blijven dan overigens wel terugkomen. Als je er echt veel last van hebt kun je inderdaad gaan laseren. Dit moet je wel met je ouders of de dokter bespreken, want het is ontzettend duur. Je ouders kunnen op internet zelf een laserapparaat kopen. Dit kost toch wel rond de 400 euro. Als je naar de dokter gaat kan hij/zij je met korting doorverwijzen naar een laserkliniek. Dit doet een dokter trouwens meestal alleen als je overal veel lichaamsbeharing hebt. Voor nu zou ik dus gewoon beginnen met epileren

Je hoeft je er trouwens echt niet voor te schamen, heel veel meisjes/vrouwen hebben het, alleen is het bij de een nou eenmaal beter zichtbaar dan bij de ander.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! x

9 okt 2017, 18:10, Kx
4

Ik ben al een aantal maanden aan het epileren maar het duurt mij te lang en ik vind het niet fijn.

9 okt 2017, 20:10, Pana
5

Ojee. Da's niet best.

19 okt 2017, 17:10, Ik zeg alles wat ik denk
6

Ga naar de huisarts en laat je voorlichten over de mogelijkheden.
En de huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus zullen je ouders er niet achter komen dat je info hebt gevraagd.

En is het mogelijk om in het ziekenhuis gelazerd te worden, Laat de huisarts dan contact opnemen met je ouders, dan wordt de behandeling (meestal) bij kids tot 18 vergoed uit de aanvullende verzekering van de zorgverzekeraar.
(alleen niet bij een ''budgetzorgverzekering'', afgesloten via internet)

Is het mogelijk om in het ziekenhuis gelazerd te worden, ga dan voor dieplaseren.
Moet je zelf wel iets bij betalen maar je hebt het voordeel dat de haarwortels/haarzakjes totaal verbranden en dat er echt nimmer meer een haartje boven de lip groeit.

Succes.

19 okt 2017, 18:10, Jaja
7

Goedenavond!
Wat vervelend dat je er last van ervaart. Ik kan me herinneren dat ik op die leeftijd ook de eerste haartjes kreeg. Ik was er heel onzeker over en ik dacht dat ik zou eindigen met een snor zoals mijn vader haha.

Ik ben toen begonnen met kleine wax-strips speciaal voor het gezicht en in mijn geval boven mijn lip (enkele euro's bij de drogisterij). Ik was bang dat het hierdoor erger zou worden maar dat was helemaal niet het geval behalve dat mijn bovenlip een uurtje wat rood bleef haha.

Ondertussen (een heleboel jaren later) trek ik er eens per maand wat haartjes uit met een pincet. Een heleboel vrouwen blijken hun bovenlip met enige regelmaat te moeten onderhouden, niets om je voor te schamen!

Maar mocht je écht denken oef, dames... Ik voel me toch echt niet oké, dan zou ik even naar de huisarts gaan. Hij of zij kan je betrouwbare informatie geven. :)

23 okt 2017, 01:10, Linda
8

Wat kut.

23 okt 2017, 13:10, Trekeenaanmijnvinger
9

Ik heb hetzelfde probleem, ik doe aan threading het is heel makkelijk. Het doet best pijn maar je went er wel aan je hebt alleen een draad nodig de uiteinden knoop je aan elkaar en dan heb je een cirkelvormige draad. Je gaat dan je het draad draaien en drukken. Je kan ook op YouTube tutorials bekijken. Het duurt 5 min ( ligt eraan hoeveel haar je hebt ).
Ik maak daar gebruik van, laser zou ik nog niet doen op deze leeftijd. Hoop dat je hier wat aan had x

25 nov 2017, 21:11, Bbygurl

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.