Zweet problemen

hoi,
ik heb altijd al last gehad van snel zweten onder de oksels. ik draag daarom ook altijd zwart/witte kleding. ik heb 2 jaar geleden ofzo alles geprobeerd om het te minderen, heb allerlei spullen geprobeerd vd kruidvat van odorex enz. maar niks werkte. nu 2 jaar later heb ik er nog steeds erg last van maar heb het maar geaccepteert toen. maar ik ben er nu weer helemaal klaar mee, als ik uit de douche kom ruik ik al zweet na n halfuurtje. word er gek van en het is gwn vies. iemand alsjeblieft tips die echt werken? Ben 16, dus botox erin mag nog niet

18 jun 2020, 987


Reacties

plaats reactie
1

Botox is niet helemaal optimaal nee. Veel van die middeltjes zullen niet werken helaas. Ik zelf ben een lekkere zweter, dus ik weet waar je mee zit. Hier zijn mijn trucjes;
-desinfecteren: zweet stinkt niet. De bacteriën stinken. Ik gebruik onder de douche antibacteriële (hand)zeep onder mijn oksels. Je kan ook je oksels wassen met een schoon washandje door de dag heen.
-natuurlijke stoffen: kwa stofjes is bijvoorbeeld katoen je grootste vriend. Luchtig, neemt zweet goed op, droogt snel en blijft minder stinken. Synthetische materialen zijn plastic en doen dit niet.
-onder shirts: extra shirt met korte mouwen onder je kleding dragen. Dit shirt neemt de zweet op, waardoor het niet in je buiten shirt komt. Soms neem ik een extra ondershirt mee en wissel ik halverwege de dag.
-oksel pads: leuke leren jasjes zijn drama. Ze stinken en je kan ze niet wassen. Door er pads in te doen (je kan speciale kopen) komt je zweet niet in je jasje.
-deo: deo is lastig, verstopt je zweetgeur maar een goedkope is niet altijd goed voor je. Bespaar hier dus niet op en koop gewoon een goede. Kies voor een lichte geur (ik heb er 1 met komkommer) dan valt het minder op dat je net deo gespoten hebt.

Al met al is er een grote kans dat wanneer je ouder wordt je minder zal stinken. Het heeft ook iets met een puber lichaam te maken :)

Ben je nou echt oncomfortabel en weerhoud het je, plan een bezoekje in bij je huisarts. Misschien heeft die wel een werkend middeltje voor je. Ik had enorme zweetvoeten en heb er een goed werkend middeltje tegen gehad :)

20 jun 2020, 19:06, Auriane

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.