Zwart-wit denken :-(

Hoi hoi. 

Ik weet dat dit niet het juiste topic is, maar ik wil toch de vraag stellen. Ik heb heel erg dat ik in zwart-wit denk. Is dat herkenbaar voor iemand? En hoe proberen jullie om toch ook in grijs te denken. Ik vind het echt moeilijk. Ik las ook iets over neuroneuroticisme en ben bang dat het dus onverbeterlijk is bij mij. Kan iemand mij helpen? 

Groetjes

5 jul 2019, Sara


Reacties

plaats reactie
1

Dus je denkt dat iets of heel fout is of iets heel goeds met zwart wit denken? Bij neuroneuroticisme heb je ook meer kans op: om gevoeliger voor stress te zijn,depressiviteit, angst en schuldgevoelenszoals neurosen, fobieën, posttraumatische stressstoornis (PTSS)en andere angststoornissen, maar ook middelenmisbruik, psychose, en schizofrenie. Dus als je het hebt dan is het zeker geen pretje.Onderzoek laat ook zien dat positieve en negatieve ervaringen langdurige veranderingen in neuroticisme kunnen brengen. Maar als je denkt dat je neuroneuroticisme hebt raad ik het aan om dit te laten onderzoeken door een psycholoog. Maar mischien kan mediteren of een andere soort geestelijke therapie helpen met je probleem? Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

6 jul 2019, 07:07, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.