Zwaarder geworden

Hey, ik had afgelopen vrijdag met school sportdag en we gingen naar de sportschool en het was best wel intensief. En ik dacht o yashhh dan verlies ik gewicht. En ik slik ook laxeertabletten. Maar nu was mijn gewicht zaterdag en zondag 2 kilo hoger ☝️ 🙄 ik vraag me af of dit weggaat. Ik heb de afgelopen dagen wel BBQ. Patat en chips en chocola gegeten maar niet overdreven. Maar ik woog eerst 47. 6. En nu opeens 51.3 heeft iemand tips om deze weer kwijt te raken.

10 sep 2018, lauren


Reacties

plaats reactie
1

Lauren laxeertableten zijn niet goed voor je je kan beter een gezonde afvalpoging doen.En zelf als je wilt afvallen dan kan je het beste elke dag een uur sporten en alleen water en thee drinken en alleen uit de schijf van vijf eten.Veder wil ik je nog wel afvaltips geven als je wilt.

10 sep 2018, 10:09, juliatje.
2

Hey bedankt voor je reactie. Ja ik wio heel graag tips. Het liefst wil. Ik vasten want als ik eenmaal begin met eten dan denk ik dit kan er ook nog wel bij. En dan eet ik gwn nog hetzelfde 2000 kcal per dag

10 sep 2018, 12:09, lauren
3

In BBQ en chips en patat zit best veel zout waardoor je waarschijnlijk vocht vast houd. Als je weer gewoon normaal gaat eten en wat meer water drinkt, gaat het over een paar dagen wel weer weg.

10 sep 2018, 12:09, Vis
4

Tip 1 Je kan van die ijslandse yoghurt halen in de supermarkt, die vult ook goed.(Skyr)
Tip 2 Als je een vreetbui ziet aankomen of gewoon erge trek hebt, ga dan een stukje lopen om die vreetgedachten te vergeten.
Tip 3 Ga nu niet denken: Oh ik mag dat en dit niet eten, want dat gaat echt niet helpen met afvallen.
Tip 4 Eet anders een keer in de week iets klein ongezond en voor de rest gewoon gezond(dan is afvallen makkelijker)
Tip 5Hou de moed erin,ook al zit het je tegen.
Tip 6 Zelf heb je ook vaak in supermarken producten die vaak ongezond zijn maar gezond lijken bijvoorbeeld fruitrepen, maar die zitten vaak vol met suiker dus trap daar niet in.
Tip 7 Eet elke week peulvruchten,die zijn lekker altijd als tussendoortje
Tip 8 Eet soms een avocado ,die zijn erg gezond.
Tip 9 Matig met vlees, en kies vegetarische opties.
Tip 10 Maak je eten pittig,dat helpt bij afvallen.
Tip 11 Drink elke dag groene thee,zelf stimuleert dat vetverbranding.
Tip 12 Eet elke dag genoeg producten met gezonde vettten zoals ,olijfolie,lijnzaadolie en zonnebloemolie.
Tip 13 Eet soms een appel, want dat vult goed.
Tip 14 Eet soms bonen dat vult goed.
Tip 15 Voeg geen saus,teveel boter of jus toe aan je eten.
Succes met afvallen en zeg maar als je meer tips wilt.
En kauw goed op je eten, want dat zorgt ervoor dat je minder honger hebt. **

*Dit bericht is aangepast door de moderator vanwege het overtreden van de spelregels*

10 sep 2018, 17:09, juliatje.
5

Ik ben ook te zwaar ben 15 weeg 86 kilo maar ik eet ook veel snoep maar doe mijn best ook niet om af te komen ben Een meisje

10 sep 2018, 20:09, Roos
6

@Roos, wat eet jij op een dag?

10 sep 2018, 22:09, tim
7

Ik eet niet in de ochtend, maar elke dag in de avond meestal, want ik wilde afvallen door alleen in nde avond te eten, maar ik ben juist dikker geworden :'(
Ik eet veel snoep als ik honger heb in de middag.
En ik merk dat ik heel moe ben elke dag, nu ook.

15 sep 2018, 14:09, Roos
8

Roos je kan beter in de ochtend eten dan avond want dan heb je meer tijd om het te verbranden en als je ontbijt dan heb je minder honger.

15 sep 2018, 17:09, juliatje.
9

Ik heb morbide obesitas ik heb al duizenden diëten geprobeerd maar ik kom alleen maar bij
Ik ben nu 12 en weeg 129 kilo 5 maanden geleden woog ik 110 😣 maar ik eet zo graag snoep en chips ik eet elke dag een pak doritos en 300 gram snoep als tussendoortje dat is al weinig want vroeger at ik als kind 2 kilo snoep per week heeft er iemand tips??

16 sep 2018, 07:09, Anoniem
10

Hee lieve Anoniem, wil je tips voor het eten of afvallen? Ik wil ze wel geven. Liefs Eva.

16 sep 2018, 08:09, Eva🎆
11

Hey anoniem,

Wat ontzettend vervelend dat je zo met je gewicht worstelt. Dat moet vast heel erg moeilijk zijn voor je, die continue strijd tussen willen afvallen en het zo graag snoep willen eten.

Omdat dit probleem al best lang speelt bij jou en je aangeeft al heel veel diëten te hebben geprobeerd, is het denk ik verstandig om naar een professional te gaan die je hier bij kan begeleiden. Je kunt dit namelijk niet in je eentje met wat tips van anderen. Je gewicht vormt intussen een risico voor je gezondheid en ook afvallen moet op een gezonde manier gebeuren om problemen te voorkomen.

Zou je langs de huisarts kunnen gaan voor verdere hulp en een doorverwijzing naar een diëtiste? Die kan samen met jou kijken hoe je op een gezonde en verantwoorde manier kan afvallen tot een gezond gewicht. Ook leer je dan wat een gezond voedingspatroon is en wat een verantwoorde manier van snoepen is.

Zit er ook een onderliggende reden waarom je zoveel snoept? Soms snoepen mensen heel veel omdat ze bijvoorbeeld heel erg verdrietig, somber, eenzaam of onzeker zijn. Het snoepen is dan een soort troost om zich beter te voelen. Is dit bij jou ook het geval?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

16 sep 2018, 08:09, Amyxx
12

@anoniem hier wat afvaltips en zeg maar als je meer tips wilt.
Tip 1 Gebruik afval tips van voedingscentrum die zijn erg goed en betrouwbaar.
Tip 2 Sport elke dag een uur als is het lopen en probeer ook elk uur van je stoel op te staan.
Tip 3 Hou een afval planning bij.
Tip 4 Eet genoeg uit de schijf van vijf elke dag.
Tip 5 Doe aan krachttraining dat helpt bij vetverbranding (niet te zware training doen)
Tip 6 Eet langzaam bij elke hap tot je bij elke hap niet meer ergens op kan kauwen.
Tip 7 Vraag iemand die ook mee wil afvallen dat is gezellig en helpt met motiveren.
Tip 8 Verstop ongezond voedsel en zet gezond voedsel in het zicht.
Tip 9 vraag een huisarts advies.
Tip 10 Zoek een sport die bij je past.
Tip 11 Eet niet meer dan 3 tussendoortjes.
Tip 12 Wacht 2-3 uur voordat je weer iets eet.
Tip 13 Vul de helft van je bord met groente.
Tip 14 Vraag familie en vrienden om rekening met je te houden.
Tip 15 Hou bij wat je eet dan weet je of je genoeg voedingstoffen binnen krijgt.

16 sep 2018, 10:09, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.