zwaar overgewicht (maar dan ook echt zwaar)

Hoi ik ben anoniem 13 jaar 1.62 en 73 kg veel te dik dus. Ik weet gwn niet wat ik moet doen. Uit de bmi test kwam dat ik zwaar overgewicht had. Ik ben al aan het afvallen alleen wil ik eerst naar de 60 kilo gaan En dan naar de 55.

20 mei 2020, Anoniemmm


Reacties

plaats reactie
1

Hoi anoniemmm, wat vervelend om te lezen. Je bent inderdaad wel behoorlijk wat te zwaar met dat gewicht bij die lengte. Veel bezoekers op dit forum beginnen dan meteen met het delen van goedbedoelde tips. Heel fijn en die komen ook vast, maar voordat je begint met afvallen is het eerst heel belangrijk om na te gaan waardoor het is gekomen dat je nu 73 kg weegt. Heb je enig idee waardoor dat komt? Is er iets geks met je eetpatroon? Of beweeg je misschien weinig? Als het komt door te veel of verkeerd eten en/of door te weinig bewegen dan kun je daar op veel manieren wat aan doen. Maar als dat allemaal gewoon lijkt te zijn dan kan het ook door iets anders komen. Medicijnen, een niet goed werkende stofwisseling, dat soort dingen. Als je daardoor zwaarder bent geworden moet je op een heel andere manier te werk gaan dan wanneer het door eten en bewegen komt. Daarom dus eerst de vraag, heb je zelf enig idee waardoor je nu die 73 kg weegt? Wat eet en drink je nu op een dag? En wat doe je qua beweging?

20 mei 2020, 21:05, B
2

Ben je een jongen of een meisje?

21 mei 2020, 21:05, D
3

Ik wil juist dikker worden iemand tips

24 jun 2020, 18:06, Plssss geef me tips

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.