Zus doet mij na

Hoihoi, ik heb een probleem waarover ik de mening van anderen wel zou willen. Mijn zus doet alles na wat ik doe. Ik koop een nieuwe telefoon, zij koopt een nieuwe telefoon (en precies dezelfde). Ik wil een baantje en ga daarvoor op gesprek, een dag later doet zij het zelfde met ook zelfde functie en plek. Ik word er echt gek van want ik wil ook wel eens een keertje zelf iets anders in me eentje.. En dalijk krijgt zij het baantje wat ik al zo lang wil, het baantje dat zei nooit wou. Dit komt ook omdat altijd wanneer we iets samen doen komt er ruzie en het is super vervelend, daarom ontwijk ik t. Kan iemand advies geven met wat ik hieraan kan doen? Of stel ik me gewoon aan?

20 dec 2021, Maya


Reacties

plaats reactie
1

Misschien wil ze wat aandacht van jou, en zoekt zo contact met je? Hoe oud ben jij, en hoe oud is zij? Om wat voor baantje gaat het, want als het een bijbaantje is, kan zij ook gewoon wat geld willen verdienen

20 dec 2021, 20:12, Anoniem
2

Zij is 17 en ik ook (eeneiige tweeling). En het is een bijbaantje in de supermarkt. Zij wilde alleen nooit werken in de supermarkt, en ik wel. We hebben wel heel vaak ruzie dus ik denk niet dat ze contact probeert te zoeken want dit soort dingen gebeuren wel vaker.

21 dec 2021, 11:12, Maya
3

Probeer haar te negeren. En als je echt van haar af wilt, moet je misschien iets gaan doen wat ze ECHT niet leuk vind. Als ze bijvoorbeeld bang ik voor spinnen, dat je iets met spinnen gaat doen. En als ze dan nog steeds datgene ook gaat doen moet je gewoon tegen haar zeggen dat je het niet leuk vind, en ze kan dan niet meer ontkennen als ze dat ook gedaan heeft

24 dec 2021, 21:12, Renate08
4

Omg ik herken dit zo erg! Ben zelf ook een tweeling en het is heel vervelend soms.. die tactiek van renate08 pas ik zelf toe en werkt wel

24 dec 2021, 21:12, Irina <3

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.