Zorg dat je geen anorexia krijgt

Hoi, omdat er steeds over de ziekte ruzie's komen wil ik wat zeggen. Laat elkaar geen Ana aanmoedigen. Wij moedigen toch ook geen drugs aan. En dat is toch ook een keuze. Alles is een keuze. En nadenken kan. Alleen is dat moeilijk. Maar kunnen wij ONZE EERLIJKE MENING PLAATSEN. Zonder ruzie!? Anorexia is een mening. Maar andere worden ook onzeker van jou anorexia, en je ouders zullen ook gek zijn. Maar het is ook VERGELIJKEN. Stop met vergelijken. En geniet van je korte leven. Je leeft niet lang! Dus maak er wat van. Alleen word niemand wakker. Als jij anorexia wil, en je trots ben op de dokter, de ziekenhuisopname, de therapie, je ondergewicht ben je fout. Wil jij dit echt? Ben je zo? Nou niet de enige ben je. Echt zwak en zo zul je je ook vielen, dus google eerst maar wat de gevolgen zijn. En je kan ook geen kinderen krijgen door anorexia, sommige zijn dan blind, echt letterlijk en figuurlijk. En sommige kunnen niet meer lopen, en haaruitval. Erg hé, alleen door internet. Echt gevaarlijk. Maar waarom willen jullie uniek en ziek tegelijk zijn. Kanker is ook niet cool. Snap je, of toch niet? Nouska proud2bme X.

28 sep 2017, Nouska proud2me


Reacties

plaats reactie
1

k heb ook zoveel last van mijn maag na 2 jaar. het doet fk veel pijn. au.

1 mrt 2018, 17:03, *
2

Helemaal mee eens!!

13 mei 2018, 19:05, Ikweeterallesvan
3

Volgende week wordt ik zeventien. Na twee harde jaren van eerst ziek worden en daarna weer herstellen - ja, een eetstoornis is een ziekte, geen keuze - ben ik bijna volledig hersteld van anorexia nervosa. Een eetstoornis is altijd gevolg van onderlingende problemen. Niemand kiest voor een eetstoornis. Ook de personen die beweren dat ze een eetstoornis willen of kozen, hebben hier niet voor gekozen. Ikzelf besefte niet dat ik een eetstoornis ontwikkelde. Ik voelde me waardeloos, te veel, mislukt. Ik wilde mezelf verbeteren en besloot af te vallen. Ik had op dat moment een gezond gewicht. Ik heb hulp gezocht, toen ik bang werd van mezelf. Ik kon niet stoppen met afvallen. Ik was verschrikkelijk bang. Mijn gewicht lag rond de grens tussen ondergewicht en extreem ondergewicht. Mijn schoolprestaties gingen enorm achteruit. Ik had simpelweg geen energie. Alle energie die ik in me had gebruikte mijn lichaam om in leven te blijven. Ik heb een trouwe vriendin in vertrouwen genomen en kort daarna mijn ouders. Na een jaar van vallen en opstaan ben ik bijna volledig genezen van anorexia nervosa. Deze ziekte heeft twee jaar van mijn leven gestolen. Een eetstoornis is geen mening, geen keuze. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

14 mei 2018, 21:05, Me
4

Haha ik word ook bijna jarig
Gefeliciteerd alvast

17 mei 2018, 21:05, 🐭
5

Wat je beter niet kunt zeggen tegen iemand met een eetstoornis I Proud2Bme

11 jul 2018, 15:07, 🐶
6

Anorexia is geen keuze geen mening. Het is een ziekte. Je kiest er toch ook niet voor om koorts te krijgen??

11 jul 2018, 16:07, KINDJE
7

Dat is echt iets heel anders. Je weet wel dat er gevolgen aanzitten en dat je er iemand triest door kan maken. En je weet dat het slecht is. Dus je bent op de hoogte. Maar die stem is zit zo hoog, daar kan je zo moeilijk tegenop. Voor sommige is het een keuze en voor sommige niet. Maar later krijgen ze spijt en denken ze dit ook wel, er hoeven echt geen 10 berichten te zijn. Alleen snap ik je woede. Sommige willen anorexia, maar daar kiezen hun ook niet voor.

12 jul 2018, 09:07, Depriesieve girl
8

Anorexia is geen mening, maar een stoornis. Gedraag je

20 jul 2018, 19:07, Pubs
9

Anorexia is geen keuze. @depressievegirl ADHD is ook geen keuze, angststoornissen ook niet, pddnos ook niet. Het is een mentale ziekte.

20 jul 2018, 23:07, Ikenma
10

Maar dat heb je niet je hele leven. En er is nog iets anders aan hoor. En dat heeft ook oorzaken.

21 jul 2018, 21:07, Depresieve girl
11

Depressie kind @

Het is een stoornis geen keuze.
Geen keuze
Geen keuze
Geen keuze

Ik merk dat je je moeilijk kan verplaatsen hierin, misschien kan je er over praten met iemand? Je hoeft niet altij gelijk te hebben en daar is helemaal niks mis mee! Je bent goed zoals je bent. Maar anorexia is helaas een stoornis en geen keuze

24 jul 2018, 15:07, Luna
12

Luna
Ik zeg dat niet perse. Ik heb dat ook gehad. En ik ging toch op websitebezoek en liegen en het niet goede doen. Ik was er bewust van. Bijna iedereen met A.N is er bewust van. Die schuld en schaamte gaat niet weg hoor.

24 jul 2018, 21:07, Depresieve girl

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.