Zo duur?

Zo belanden zij dan keer op keer weer in een kliniek, ziekenhuisopname of aan een sonde. Dat is verdrietig voor de omgeving en weer een extra stukje verlies van een deel van iemands leven. Je gooit zo iedere keer een deeltje van je kostbare leven weg.
Kostbaar.
Ik had er nog nooit over nagedacht totdat iemand me vertelde hoeveel het kostte om een nachtje in een kliniek of een ziekenhuis te verblijven. Ik schrok ervan. De bedragen op jaarbasis zijn namelijk enorm. Daarom denk ik dat het soms goed zou zijn voor mensen om te weten hoe kostbaar een behandeling is. Hoe dankbaar we moeten zijn dat in Nederland dit allemaal mogelijk is zonder dat we er maar iets voor hoeven te betalen. In vele andere landen is dit absoluut niet mogelijk.
Eén week in een kliniek voor eetstoornissen: 1750 euro
De kosten van een gemiddelde eetstoorniskliniek in Nederland per jaar zijn in totaal: 4 miljoen euro
Eén week in deeltijdbehandeling: 750 euro
Eén dag/ nacht opgenomen (sondevoeding) in een ziekenhuis: 1500 euro
Eén dag/ nacht opgenomen in een academisch ziekenhuis 2500 - 5000 euro
Er wordt veel geklaagd over de hulp die er is en vaak ook terecht, maar als je goede hulp hebt, maak er dan ook alsjeblieft effectief gebruik van. Laat je helpen, laat je steunen en bedrieg de boel niet, want dat is in alle opzichten:
zonde....

14 jan 2018, Love U

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.