Zijn we te verschillend?

Heii

Ik ben al een tijd verliefd op een jongen, we hebben ook al vaker dingen gedaan en een keer afgesproken, ik vind hem alleen maar leuker. Ik zou graag iets met hem willen maar we zijn zo verschillend dat ik me afvraag of het wel iets kan worden tussen ons.
Ik ben bijvoorbeeld 15 en hij is 17. Ik zit op het vwo en hij op het mbo. Ik ben zo'n braaf kindje dat niet drinkt en niet rookt terwijl hij een keer knockout in elkaar is gezakt omdat ie zo dronken en stoned was. Ook ben ik een beetje een tutje dat niks durft terwijl hij toen ie dronken was op de vuist is gegaan met iemand. En misschien nog wel de 'grootste' verschillen, hij heeft al een paar, misschien zelfs veel relaties gehad ook met seks enzo terwijl ik nog niet eens een keer iemand een kus op de mond heb gegeven.

Maar ondanks al die verschillen vind ik hem heel leuk. Heeft het zin? Want ik ben bang dat door die verschillen het nooit tot een (goede)relatie kan komen.
Dus mijn vraag, zijn de verschillen te groot/teveel om iets te beginnen? (Als hij mij in elk geval leuk vind haha)
Xx

20 mei 2018, Meisje


Reacties

plaats reactie
1

Waarom zou het niet kunnen als er verschillen zijn kan je elkaar nieuwe dingen leren jij word iets minder netjes en hij leert iets netter te worden dus gewoon er voor gaan verschillen zijn leukk je leert iets nieuws

21 mei 2018, 11:05, Ld
2

Hey Meisje!

Zo te lezen ben je best verliefd op deze spannende en avontuurlijke jongen!

Los van de vraag of jullie te veel van elkaar verschillen, denk ik dat het belangrijk is dat je jezelf goed afvraagt hoe je je voelt bij deze jongen. Hij heeft een heel andere levensstijl dan jij. Voel jij je hier prettig bij?
En hoe gaat hij met jou om? Wordt je door hem behandeld zoals jij wilt? Houdt hij rekening met jou, jouw leeftijd en respecteert en accepteert hij jou zoals je bent?
Een goede relatie kenmerkt zich door wederzijds respect en vertrouwen. Hij moet je het gevoel geven dat je precies goed bent zoals je bent. Zodra je het gevoel hebt dat je moet veranderen voor hem, is dat geen goede basis voor een relatie. Op de lange duur zal dat ook ten koste gaan van je zelfvertrouwen en zelfwaardering.

Kortom, hij moet jou leuk vinden om jou!

Heb je hier wat aan?

Liefs!

22 mei 2018, 14:05, Vanessa
3

heel erg bedankt voor de reacties! ik ga er over nadenken over hoe hij mij behandelt en wat ik moet doen. bedankt voor jullie hulp!

23 mei 2018, 18:05, Meisje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.