Zijn jongens sprotiever of meiden? En beter uithoudings vermogen...

Hey xxx
ik ben een meisje en mijn broer is veel sportiever. Hij heeft asma. Maar ik ken mensen met asma die alleen maar sportiever zijn en doorzetteriger zijn dan ik. Terwijl ik al sportief ben. Snappen jullie het? Zijn jongens sportiever? Hij is trouwens even oud als ik. :-)
Maar ik heb geen asma. Ben ik drm minder sportief? Of is het gwn het geslacht?

17 sep 2018, down


Reacties

plaats reactie
1

Hey Down!

Wat een interessante vraag die je stelt!

Als ik het goed begrijp wil je weten of jongens sportiever zijn dan meiden en jongens ook een groter uithoudingsvermogen hebben dan meiden?

Het klopt dat jongens van nature meer spierkracht hebben dan meisjes. Dat is zo door de natuur geregeld. Jongens hebben verhoudingsgewijs meer spieren dan meiden en kunnen ook sneller spieren opbouwen met krachttraining.
Maar even zo goed kunnen meiden dit ook! Het is maar net hoeveel tijd en energie je er in steekt. Als jij veel meer traint dan een jongen, kun je alsnog sterker zijn dan die jongen, snap je?

Ik geloof dat het met uithoudingsvermogen ongeveer hetzelfde is, maar dat weet ik niet zeker. Misschien zou je je gymleraar kunnen vragen hoe het precies zit?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Laat je ons weten als je meer weet?

Liefs, Amy

18 sep 2018, 08:09, Amyxx
2

Hoi Amy
De gymleraar zij dat jongens sportiever zijn. Niks over Asma.
Vertel het even nog een keer of meer erover graag. ❤️

18 sep 2018, 16:09, Down
3

Hey Down,

Wat bedoelt je precies met 'sportiever'? Dat jongens liever sporten dan meiden? Of dat ze beter in sport zijn dan meiden?

19 sep 2018, 08:09, Amyxx
4

Dat ze beter zijn. Meiden zijn kleiner als jongens en drm kunnen hun misschien meer. Want voor
12: 1.55
13: 1.61
14: 1.64
15: 1.67
Is dit voor meiden gemiddelde lengte. Deze forumgenootjes zijn kapot lang en dun. Maar ik ben zelf ook dun en drm heb ik weinig energie. Maar bij ons in de klas kunnen de jongens alles beter. 😡

19 sep 2018, 11:09, Down
5

Hey Down!

Het klopt dat jongens van nature meer spieren hebben dan meiden en ook makkelijker spierkracht opbouwen dan meiden. Daardoor zijn ze denk ik sterker en 'beter' in het sporten. Maar meiden kunnen evengoed zijn hoor! Je kunt jongens en meiden moeilijk met elkaar vergelijken in hoe goed ze zijn in de sport, omdat een jongenslichaam nou eenmaal heel anders is dan een meidenlichaam.

Begrijp ik het goed dat je (erg) licht en dun bent voor je lengte (en leeftijd) en je te weinig energie hebt?
Weet je waar dat door komt? Kan het aan je voeding liggen?
Als je te licht bent en te weinig eet kun je daardoor erg moe, slap en futloos zijn. Je lichaam heeft dan simpelweg te weinig brandstof (=energie) om wat te doen. Als je meer eet, krijg je meer energie en kun je ook meer spierkracht opbouwen. Heeft iemand wel eens naar je voeding gekeken?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Liefs, Amy

19 sep 2018, 18:09, Amyxx
6

Jongens zijn sowieso altijd dominanter over de vrouwen dan andersom

21 sep 2018, 14:09, Bert

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.