ziekte?! misofonie?!

hoi ik ben 13 bijna 14 en ik irriteer me blauw aan de kleinste geluidjes die voor de meeste mensen heel normaal zijn. denk bijvoorbeeld aan snurken. niezen, hoesten. heel hard praten, eten etc. ik kan de mensen wel wurgen. ik heb er ook alleen last van bij mijn ouders en broers. zijn er mensen die het ook hebben of hebben gehad? hebben jullie tips of iets want ik wil er graag van af

doeidoei @lover

27 apr 2018, @lover


Reacties

plaats reactie
1

Welkom in mijn wereld😂 verschrikkelijk hè?! Vooral het smakken en keihard ademen van mensen irriteerd mij echt mateloos..

Ik kan dan zo boos worden en het klinkt heel gek... Maar ik kan janken van woede!🙈

Nog ff een paar tips om het te verminderen:
-luister minder muziek met je oordopjes in, want als je dat doet concentreren je oren zich meer op geluiden om je heen
-ga de geluiden niet uit te weg om bijvoorbeeld. Naar je kamer te gaan (anders wordt het steeds erger)
-probeer dingen bij geluiden te bedenk.. zoals: bij snurken->denk aan een schattig varkentje en beeld het je in of denk aan 'het lopen over bladeren/sneeuw als iemand smakt

Gebruik je fantasie;)

Veel suc6!

Eelke

27 apr 2018, 19:04, Eelke
2

Lieve @lover, dat is heel kut. Als je dat hebt heb je oortjes nodig. Koop oortjes, en dan heb he er denk ik minder last van. Liefs Eva.

28 apr 2018, 12:04, Eva👱🏼‍♀️

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.