Zelfmoord plegenn?

hoi allemaal,
dit is niet een bericht voor aandacht te krijgen, of dat ik zielig wil lijken of wat dan ook;
maar ik zit er over na te denken om zelfmoord te plegen, ik heb er een aantal redenen voor:
-ik heb al 2 keer met meerdere jongens gekust op 1 avond en heb daarmee mensen gekwetst
- ik vind mezelf afschuwwlijk
- ik heb geen echte vrienden meer
- ik heb ruzie met mijn beste vriendin
- ik ben depressief
- ik zie het leven gewoon niet meer zitten
ik vind het echt vreselijk om met mezelf te leven, ik doe zulke domme dingen in mijn leven en weet niet eens waarom ik dat doe, de enige reden waarom ik het nog niet gedaan heb is omdat ik het vreselijk vind voor mijn familie, die houden gewoon van mij en ik wil ze geen pijn doen. ik weet niet wat ik moet doen. kan iemand me alsjeblieft helpen
ik ben trouwens 14 jaar oud

11 feb 2019, annoniem


Reacties

plaats reactie
1

Hallo Anoniem,

Zo te lezen heb je het op het moment heel zwaar, zo zwaar dat je denkt dat het leven eigenlijk geen zin meer heeft. Heel fijn dat het je wel gelukt is om hier op het forum om tips komt vragen. Als je ook eens met een deskundige wilt praten kan je elke werkdag anoniem chatten of een mailtje sturen.

Sterkte!
Groet moderator 99 gram

11 feb 2019, 18:02, Moderator
2

Het beste is om hulp aan de omgeving vragen,want je zit nu best wel in de put.En anders kan therapie altijd een oplossing zijn en ruzie komt zo vaak voor dus maak je geen zorgen, want sommige vriendschappen zijn niet voor eeuwig.Wat vind je zo erg aan je? Misschien kan ik je helpen.

11 feb 2019, 19:02, juliatje.
3

ik vind mezelf super lelijk, ben onzeker over mezelf en ik wil niet naar een therapeut ofzo en ik wil er ook niet over praten met iemand. wil mijn beste vriendin super graag terug maar dat lukt waarschijnlijk ook niet, ben gewoon erg depressief

11 feb 2019, 20:02, annoniem
4

Ik snap dat het moeilijk is om er over te praten, maar ik had die gedachte ook eerst en nu ben ik er alleen maar beter door uitgekomen door wel therapie te volgen.En je kan altijd een lijstje maken met de dingen waar je wel blij mee bent bijvoorbeelf: je ogen,lengte en leergierigheid.Dat lijstje kan je ook boven je bed hangen.Ik raad je ook zeer aan om te starten met mediteren, want na een tijdje ga je daar beter door voelen doordat je er gelukkiger door word.Je gedachten zijn de baas helaas.Meditatie kan er voor zorgen dat je meer controle krijgt over deze gedachten.En als je vriendin terugwilt dan kan je dat op verschillende manieren bijvoorbeeld: persoonlijke brief, een gesprek met haar aangaan en haar de ruimte geven.En sommige mensen doen er soms jaren over om uit de depressie te stappen, dat kan bij jou ook zo gebeuren dus soms is geduld belangrijk.Sterkte en zeg maar als je meer advies wilt.

11 feb 2019, 21:02, juliatje.
5

Jeez, first world problems... drama je bent nog maar 14???? Doe normaal! Lijkt allemaal heel erg wat je meemaakt en meegemaakt heb, maar denk ff na.... de problemen die je hebt....zijn niet eens echte problemen te noemen!

12 feb 2019, 00:02, Vind jou stom
6

Vind jou stom:
Je weet niet eens us wat ik allemaal meemaak, ik heb dit letterlijk al jaren, en ja er zijn mensen met vele ergere problemen, maar hun hebben misschien wel geen zelfmoord gedachtes. en zowel; er kunnen tog meerdere mensen zijn met zulke gedachtes met wat voor rede dan ook. ik heb gewoon afentoe die momenten waar ik me super klote voel en dat word alleen maar vaker en zeker omdat ik zo’n domme dingen gedaan heb. en ja misschien moet ik leren van mijn eige fouten, maar dit kan ik niet. ik weet gewoon niet wat ik moet doen ( ik probeer ook niet de zielige hier uit te hangen ) maar ik wil gewoon mensen dr meningen, wat hun zouden doen en wat ze erover denken

12 feb 2019, 11:02, annoniem
7

Hey bekijk dit bericht is even.. laatst had ik les van een docent. En die kon super goed vertellen: hij vertelde mij dat het leven een groot mysterieuze drama is. Het heeft UPS en DOWNS. Jij zit nu in een heftige down perioden, zie het maar als een lange donkere tunnel. maar na elke donkere perioden hoe lang het ook duurt komt een eind.. soms zie je na een lange tijd het einde pas een beetje in zicht komen, soms zie je het einde sneller. maar hoe dan ook langzamerhand ga je het einde zelfs kunnen "aanraken" en ga je jezelf beter voelen. Maar kijk uit. het kan zo weer ineens zijn dat het einde weer ver weg lijkt, en kan het dus zijn dat je je weer slechter voelt. Maar dan meid, juist dan moet je sterk zijn en kunnen zeggen dat het wel weer goed komt. Het is het einde van de wereld niet.. bespreek het met de mensen waarvan je houd die jou waard zijn en laat de andere zitten. Jij bent deze wereld waard. Je moet jezelf laten zien! ♥️ Ga sporten, doe leuke dingen. Ook al heb je de energie niet. Alles is beter dan in bed niks liggen te doen.. ik geloof in je meid!

12 feb 2019, 18:02, Heyhoihey

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.