Zelfmoord plegen help

Ehm Hi denk ik dan maar nou ik zit met een probleempje dijk anders Bennink hier niet maar oké ik denk dat ik zelfmoord wil plegen omdat mijn vader moeder en broer haten me en zeggen de hele tijd spring uit het raam (ik heb een hoog huis) en dan denk ik ja waarom niet iedereen haat me ik heb toch niks te bieden maar alleen men zusje is aardig en steunt me met alles toen ze jarig was gaf ze me een bff armbandje echt een goed zusje dus en op school kan ik ook mezelf zijn dat is zowat de enige plek wanneer ik bij ben en me thuis voel ik wil graag weg zijn bij men vader en moeder en daarom denk ik dus de hele tijd waarom pleeg ik geen zelfmoord iedereen blij toch? Weet iemand hoe ik dit hoeveel kan tegengaan want het enige waarom ik nog leef u's voor me zusje?!😭😪

28 jan 2019, Anoniempie


Reacties

plaats reactie
1

Hallo Anoniempje,

Ik lees dat je het zwaar hebt en veel negatieve gedachtes hebt over jezelf. Wat ontzettend naar! Ook lees ik dat je goed contact hebt met je zusje en dat je je ook op school goed voelt. Dit zijn dus positieve dingen die maken dat je het volhoudt, wat fijn!
Je mag altijd je verhaal met ons komen delen op de chat, we willen graag met je meedenken of naar je luisteren.

Veel sterkte!
Team 99gram

28 jan 2019, 21:01, Team 99gram
2

Hey bekijk dit bericht is even.. laatst had ik les van een docent. En die kon super goed vertellen: hij vertelde mij dat het leven een groot mysterieuze drama is. Het heeft UPS en DOWNS. Jij zit nu in een heftige down perioden, zie het maar als een lange donkere tunnel. maar na elke donkere perioden hoe lang het ook duurt komt een eind.. soms zie je na een lange tijd het einde pas een beetje in zicht komen, soms zie je het einde sneller. maar hoe dan ook langzamerhand ga je het einde zelfs kunnen "aanraken" en ga je jezelf beter voelen. Maar kijk uit. het kan zo weer ineens zijn dat het einde weer ver weg lijkt, en kan het dus zijn dat je je weer slechter voelt. Maar dan meid, juist dan moet je sterk zijn en kunnen zeggen dat het wel weer goed komt. Het is het einde van de wereld niet.. bespreek het met de mensen waarvan je houd die jou waard zijn en laat de andere zitten. Jij bent deze wereld waard. Je moet jezelf laten zien! ♥️ Ga sporten, doe leuke dingen. Ook al heb je de energie niet. Alles is beter dan in bed niks liggen te doen.. ik geloof in je meid!

12 feb 2019, 18:02, Heyhoihey
3

Ik zit nu ook in een periode waarbij mijn ouders scheiden en mijn opa heeft kanker en gaat dood. Op school laten mijn vriendinnen mij vallen en cijfers gaan slecht. Ik ben depressief geworden en denk aan zelfmoord. Mijn vriendinnen uit een andere klas zijn er voor mij. Ze zijn de reden dat ik hier blijf. Iedere dag is zwaar en je komt thuis en je kan nuet stoppen met huilen. Je staat op iedere ochtend en doet alsof je Ok bent maar dat ben je niet. Iedere keer dat je opstaat is er een dag voorbij. Voor mij werkt het om kleine doelen te stellen zodat als ik ze voltooi dat ik me een beetje beter voel. Probeer het ook met je ouders het te bespreken of ga naar iemand die je hulp kan bieden. Het is Ok om hulp te vragen. Ik ga naar een haptopeut (therapie met energybanen) en een therapeut om over mijn gevoelens te praten. Ik hoop dat dit een beetje helpt....
Opgeven is de makkelijke weg uit en dat klinkt makkelijk gezegd maar het is zo f*cking hard maar keep going.
Every story has a good ending, so not it isn’t the end ❤️

15 feb 2019, 23:02, Joos....
4

Veel sterkte iedereen

16 feb 2019, 11:02, juliatje.
5

Dankjullie wel allemaal ik ga wel met iemand erover praten!👍🏻

18 feb 2019, 23:02, Anoniempie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.