zelfmoord gedachten

het gaat niet goed thuis, voornamelijk tussen mij en mijn moeder. altijd is er weer ruzie en dit gaat al 1,5 jaar zo. ik weet dat ik niet de makkelijkste ben, maar om alle kleine dingen gaat het mis. ik weet het gewoon niet meer. het enige dat ik wil is vrijheid en geen ruzie. hierdoor sta ik op veel momenten op het punt zelfmoord te gaan plegen of ik denk eraan. wat kan ik hier aandoen om het te voorkomen en mijn vrienden en familie pijn te doen? help me, ik weet het zelf namelijk echt niet meer..... xxx

29 aug 2015, Elisa


Reacties

plaats reactie
1

Elisa, we hebben dit allemaal, sommige vaker en erger en bij anderen iets makkelijker. Wat je het beste kan doen is met vriendinnen praten. Dat helpt. En leuke dingen doen zoals muziek shoppen of sporten. Blijf in ieder geval dingen doen en met zoveel mogelijk mensen dan komt het uiteindelijk allemaal gied. En als je geen zin hebt in andere mensen probeer hard te gaan lopen. Eerst een kilometer en dan langzaam meer. Tijdens hardlopen wordt je hoofd langzaam ontzorgd en voel je je blijer. Zelfmoord is nooit een oplossing. En echt jij kan er boven op komen met hulp van je vriendinnen en met je eigen wil en doorzettingsvermogen. Het komt allemaal echt weer goed als je eraan werkt.
Succes en veel geluk xx

29 aug 2015, 12:08, Tennyo
2

Yo, ik heb ook vaak ruzie met mijn ma, maar inplaats van zelfmoord plegen kun je ook misschien bedenken dat je over een paar jaar het huis uit bent en amper meer iets te maken hoef te hebben. Daarbij gaat het uiteindelijk ook over, gebeurd altijd, dus houd je gewoon sterk.

30 aug 2015, 14:08, Hero/Villain
3

Als je echt zulke gedachten hebt is het denk ik het beste om er toch met iemand over te praten. Iemand die je tegen kunt houden. Iemand die goed naar je luistert

30 aug 2015, 19:08, MickeyMouse
4

Hallo Elisa,

wat rot dat jij je zo voelt, het is echt niet fijn om zoveel ruzie te hebben. Als je wil kan je op de chat komen om met ons te chatten. Dit kan op werkdagen van 16:00 tot 18:00 en van 19:00 tot 21:00. Anderen zijn natuurlijk ook welkom.

groet! Moderator

30 aug 2015, 21:08, moderator
5

GEEN ZELFMOORD PLEGEN!!!
Jou leven is heel veel waard ook al voelt dat niet zo. Ik snap dat je liever dood wilt maar je moet toch door. Waarschijnlijk ben je nu depressief. Ik hoop dat het snel beter met je gaat maar voor nu kan ik je drie verhalen uit mij leven vertellen:

1. Er was een meisje bij ons op school: Joy (14) ze had kanker en was 2x schoon verklaard maar na de laatste keer was ze onbehandelbaar ze ging dood vlak voor deze vakantie, ik kende haar niet zo goed maar ik weet wel dat ze heel sterk was en niet op gaf....

2. De geweldigste jongen uit mijn klas (15) deed eerst vwo is toen blijven zitten en ging naar havo. Ik hoorde dat hij zelfmoord wilde plegen door een meisje... Maar voor zij ouders stopte hij. Hij heeft nu een heel groot litteken op zijn borst wat me de rillingen geeft.

3. Een vriendin van mij (17) is een hele tijd heel erg depressief geweest waardoor ze is blijven zitten. Ze heeft haar leven nu gelukkig weer op een rijtje.

Niet al deze verhalen gaan over zelfmoord maar we over dood en depressie, hopelijk heb je hier iets aan <3 en onthoud dat jou leven onbetaalbaar is xx

18 okt 2015, 23:10, G
6

PLEEG NEVER NEVER NOOIT ZELFMOORD!!

Mijn vriendin had het gedaan en ik denk nog aan haar elke dag. Ze had mij als enige verteld waar ze mee zat en ze kon erover praten met mij. Alleen op vakantie had ze dus zelfmoord gepleegd... Ze had mij een brief gestuurd. Ik wil niet zeggen wat erin stond want dan ga ik me weer depressief voelen...
Sorry.

31 okt 2015, 17:10, Just A Girl
7

wie heeft dat probleem niet? ik zit ook met zelfmoord gedachten ik heb het af en toe nog steeds hoor maar het is wel ietsje verminderd maar ik kan je de tip geven en dat heb ik ook gedaan is om met vrienden/vriendinnen te praten dat heeft bij mij enorm geholpen mij andere vriendin heeft ook steeds van die zelfmoords gedachten jij bent nooit de enige ik hoop dat je dat voor de andere keer weet voor als je het weer wilt doet. je moet ook eens bij jezelf navragen waarom je met die zelfmoord gedachten mee bezig bent is er iets bij het verleden gebeurt dat je dat gedachten hebt. wie weet doe je dat niet meer ik hoop dat dit heeft geholpen

6 jan 2016, 16:01, leontine
8

Lieve schatten geen zelfmoord doen ik weet dat julie het moeilijk hebben maar kijk naar YouTube en ga zeggen dat je hier over na denkt dan passen ze hopelijk wel op

30 jan 2017, 20:01, Eva
9

Alsjeblieft, pleeg geen zelfmoord.
Je familie en JE VRIENDEN, en zelfs mensen die je amper kent zullen zich schuldig gaan voelen. Iedereen zal denken: wat heb ik fout gedaan? Ze zullen dit hun hele leven lang blijven denken. Niet alleen neem je je eigen leven, maar ook vervloekje die van veel mensen in jouw omgeving.

12 jun 2017, 19:06, Xxx
10

ik heb precies het zelfde, ik wil niet meer, niet zo. maar wat mij tegenhoud is dat ik iets heb waarom ik het niet kan doen. over 3 jaar ga ik hopelijk slagen met me schoolexamen en dan kan ik weg, want al mijn kutmomenten of waarom ik niet meer wil, zijn er niet meer over 3 jaar. dan verhuis ik naar amsterdam, ga ik daar studeren en zijn me problemen opgelost. dus heb je iets dat niet zo goed gaat denk dan bij jezelf van hoe kan ik dit beter maken? en ga dat doen. somss kan het zijn dat dat ook niet mee werkt, maar dan is het gwn vallen en opstaan uiteindelijk word je gelukkig, echt waar! maar hou nog even vol, even door bijten hoe verschikkelijk het ook is, ik snap je echt voledig! maar stom niet met proberen, het is het uiteindelijk echt waard, geloof me!
xxx me

22 jun 2017, 14:06, lola
11

lola weg rennen van je problemen is niet de oplossing.

22 jun 2017, 16:06, juiatje.
12

lola weg rennen van je problemen is niet de oplossing.

22 jun 2017, 16:06, juliatje.
13

Lieve Lola wat rot voor je, je moet niet weglopen. Vertel het tegen vrienden. Die houden van jou en steunen jou vaak. Houd ook een dagboek bij dan kan je je gevoelens kwijt. En luister naar jou favomuziek

22 jun 2017, 17:06, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.